Panasonic SA-XR55: Speakerset

Pagina: 1
Acties:
  • 389 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe home cinema set. Mijn beslissing was in eerste instantie gevallen op de SC-HT885 van Panasonic.

Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/_images_fromlwe/A13062/SC_HT885EG%20kopie.jpg

Ik prefereer graag de producten van Panasonic en wil eigenlijk net iets meer halen uit de "standaard" home cinemasetjes. Nu kwam ik op de site ook de receiver SA-XR55 tegen:

Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/_images_fromlwe/A13097/saxr55kopie.jpg

Uiteraard biedt deze een betere kwaliteit en heeft meer uitgangen.
Zie ook hier voor een review)

Het probleem wat zich nu gaat voordoen is de speakerset die er bij moet komen. Panasonic biedt eigenlijk geen speakerset aan voor deze receiver. Zullen de speakers van de HT885EG een optie zijn of zijn deze speakers hier te "licht" voor en zou het niet beter klinken als je ze op de high-end receiver aansluit?

Ik wil de DMR-EH50 er op aansluiten:

Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/_images_fromlwe/A11694/DMREH50%20kopie.jpg

Kan ik met deze combinatie een hogere kwaliteit waarborgen dan het setje HT885EG op zich of is dat de investering niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158139

inderdaad, panasonic is een van de betere keuzes die je kan maken (die set heeft ook nog extra digitale ingangen, wat er maar weinig andere surroundkits hebben)
ivm die andere receivers, dat is iets dat je voor jezelf zult moeten uitmaken. als je van zin bent om die receiver zo lang mogelijk te gebruiken, dan kun je best opteren voor een met zoveel mogelijk extra ingangen, digitaal, analoog, ....
wat de luidsprekers betreft, ik denk wel dat panasonic een bijpassende set zal hebben, dat kun je gewoon eens navragen. in ieder geval moeten de speakers minstens het vermogen aankunnen dat door de receiver geleverd wordt (bij voorkeur zelfs nog een watt of 10 extra)
best ga je op panasonic.com kijken voor je info, want ik dacht te weten dat de belgische site nogal extreem gierig is met de info. moest panasonic je geen oplossing kunnen bieden voor de speakers, er bestaan merken genoeg die goeie speakers maken voor een redelijke prijs (jamo, b&w, celestion, ....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Ik ga vrijdag maar even een bezoek brengen aan Panasonic:

http://www.panasonic.nl/N...e.asp?M=1640|9|1&ID=13168

De B&W speakers zijn ook wel erg mooi, vooral de FPM serie, maar die zitten boven mijn budget.
Ik hoop dat Panasonic mij goed advies kan geven en dat ze een goed setje speakers bij de receiver kunnen leveren.

Mijn bevindingen en adviseringen ga ik sowieso wel even posten in dit topic. Nog tips voor evntuele vragen zijn van harte welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eugene_85
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
Super dat je een panasonic gaat kiezen. En ik kan je vertellen dat dit zeker de moeite waard is. Zelf heb ik de SC-HT870 en dat is de voorganger van waar jij op zoek naar bent. Ik ben echt zeer tevreden over deze geluidsset en dvd's kijken is echt smullen. Waarschijnlijk zal die van jou dan nog iets beter klinken omdat deze een dubbele bassdriver heeft waardoor de bassen beter worden geplaatst. Nu is dit bij mijn panasonic al super (1x bassdriver) dus volgens mij kan het al niet beter maar echte audiofielen horen het wel. >:)

Ik ben over gestapt van de Logitech Z-5500 naar deze Panasonic. Ik vond die Logitech Z-5500 niet klinken. En er loopt op dit forum ook een topic over deze Logitech waar je helemaal tiereliers van wordt. 8)7

anyway dit is een goede keuze en je zult er zeker geen spijt van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
eugenemolenaar1,

Sorry dat ik zo laat een reply geef :*) en bedankt voor je enthousiaste feedback.

Ja, Panasonic is echt mijn merk geworden, vandaar het bezoek a.s. vrijdag aan de showroom. Kan ik ze helemaal uithoren over de SA-XR55 }) .

Deze heeft gewoon ook een 3 componentingangen. Ik was al bang dat ik een component splitter (verdeler) erbij moest kopen. Want ik wil, ga binnenkort n.l. een nieuwbouw woning betreden, ook een PC-link eraan koppelen (*muziek en video van PC naar TV middels component aansluiting). Dat kan nu prima.

Enige waar ik me wat zorgen over baar zijn de speakers. Zou Panasonic geschikte speakers kunnen leveren voor deze receiver? Ik hoop het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:01

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit moet je zelf beluisteren en bepalen. Beperk je bij speakers overigens absoluut niet tot panasonic, tenzij je alleen bevestiging wil dat je een goede keus gemaakt hebt.

Net als met alle audio aankopen geldt hier: Eerst luisteren, dan beslissen of evt verder vragen op dit forum.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.