10 is gewoon cool, die meid heb echt supermooie ogen, daar moet je meer mee kunnen doen met jouw niveau
Qua creativiteit valt er echt veel meer uit te halen denk ik, zeker met zo'n model
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
De laatste had ik al gezien maar dat is wel mijn favoriet. Beetje vaag, alsof ze echt naar me kijkt zeg maar.
Verder gaat lurken.
nummer 9 kan me daarentegen niet boeien, het model heeft daar een te rare houding.
Ook nrs. 2, 3 en 7 vind ik mooi
technisch valt er zoals gewoonlijk bar weinig op aan te merken
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Ik weet niet hóe je hem zo gemaakt hebt zoals ie is (nabewerking?) maar ik vind het nét een moment-opname van een flashback uit een film ofzo. Dan krijg je soms ook zo'n heel vaag effect er-overheen, net alsof het een soort trance lijkt..
Erg mooi iig
Soft focus heet dat, fyiOsiris schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 22:40:
Ik vind 3 zwááár tof!
Ik weet niet hóe je hem zo gemaakt hebt zoals ie is (nabewerking?) maar ik vind het nét een moment-opname van een flashback uit een film ofzo. Dan krijg je soms ook zo'n heel vaag effect er-overheen, net alsof het een soort trance lijkt..
Erg mooi iig
-edit-
Zijn filters voor, maar ik ga er vanuit dat het in dit geval een photoshop truukje met lagen is, dat is vrij makkelijk te realiseren, genoeg tuts te vinden op internet denk ik
Normale laag kopieren
Bovenste laag stevig Gaussian blurren
Dan met blend modes gaan spelen
[ Voor 28% gewijzigd door WhizzCat op 24-10-2005 22:45 . Reden: typo + ultrakorte tut :p ]
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Ah, zoiets was ik al 'bang' voor, hoewel het alsnog een mooi plaatje is uiteraard (WhizzCat schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 22:43:
[...]
Soft focus heet dat, fyi
-edit-
Zijn filters voor, maar ik ga er vanuit dat het in dit geval een photoshop truukje met lagen is, dat is vrij makkelijk te realiseren, genoeg tuts te vinden op internet denk ik
Normale laag kopieren
Bovenste laag stevig Gaussian blurren
Dan met blend modes gaan spelen
Verwijderd
foto 10 is verruit de beste.. de rest is technisch gezien allemaal correct maar.. boeien mij eigenlijk niet zo. foto 10 boeit mij wel. die ogen,waarvan zij een mooi paar van heeft komen hier het best tot zijn recht.
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 22:48 ]
Osiris schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 22:46:
[...]
Ah, zoiets was ik al 'bang' voor, hoewel het alsnog een mooi plaatje is uiteraard () zou het helemaal '1337' zijn als ie zo uit de cam kwam
Dat kan dus wel met bepaalde voorzet filters, maar goed, on topic maar weer
|>
Verwijderd
pricewatch: Canon EF 135mm f/2.8 Soft focus (ø52mm)Osiris schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 22:46:
[...]
Ah, zoiets was ik al 'bang' voor, hoewel het alsnog een mooi plaatje is uiteraard () zou het helemaal '1337' zijn als ie zo uit de cam kwam
Dat kan dus volgens mij met die lens
Over de shoot zelf, technisch weinig op aan te merken, 10 is mijn favoriet. Bij 5 en 6 vind ik zelf de achtergrond veels te druk, waarbij bij 5 de achtergrond qua kleur niet helemaal jofel is.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 08:53 ]
#4 is wel ok, goed uitgelicht en leuke pose, maar verder kan ik er niet zoveel mee.
Geen inspirerende omgeving, horizon niet recht (#6), en weinig boeiende composities.
Snel vergeten deze shoot en op naar de volgende
Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.
Bericht hierboven
[ Voor 10% gewijzigd door Justawitte op 25-10-2005 12:49 ]
Verwijderd
Sommigen platen hadden in z/w beter uitgekomen dan in kleur, stukje meer contrast erin en je komt een heel eind
Er zijn trouwens wat platen in je originele startpost stuq
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 21:46 ]
neographikal: misschien dat je eens bekend moet raken met de term cross processing, iets waar ik in die laatste 2 shots mee experimenteerbij de laatste paar is de Whitebalance echt behoorlijk off
Verwijderd
Mja, maar ik vind het effect hier niet prettig overkomen, te groenigRemy schreef op maandag 07 november 2005 @ 21:49:
[...]
neographikal: misschien dat je eens bekend moet raken met de term cross processing, iets waar ik in die laatste 2 shots mee experimenteerZie ook hier
Verwijderd
Wel vind ik jammer dat bij de één na laatste foto er in het zwart geen contrast zit. Doet me denken aan m'n oude Philips monitor die de kleuren daardoor niet lekker weer gaf.
11, 16 en 17 zijn voor mij de duidelijke 'winnaars'
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Wat me bij je eerdere fotoseries al opviel (fotomodel lijkt erop geplakt) was afwezig bij de eerste paar. Maar 12-14 hebben dat juist wel weer erg. Ik heb geen idee waardoor het komt (harde overgang van flitslicht naar daglicht
Ik denk trouwens dat je dat neckerman-gevoel al vrij snel hebt met winterkleren. Dus in dat opzicht: ga zo door!
Mijn favoriet is nr 10
Verwijderd
Van een naamgenoot tot naamgenoot,
Rémy Samulski
Koekie?
Remy, kan je misschien ook iets loslaten over hoe je dergelijke crossprocessing digitaal voor elkaar krijgt? De wikipedia uitleg snap ik wel, maar is nl. niet echt van toepassing hierRemy schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 18:59:
Tnx voor het commentaar. julius/Garyu: ik ben bezig mezelf verschillende stijlen van cross processing en andere nabewerking aan te leren. 16 en 17 zijn nog beetje experimenteel dus, maar al wel aardig geslaagd. Ben zelf van die tweede serie nog het meest te spreken over 12 en 13: door de spontaniteit vooral
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
gewoon digitaal levels en color balance spel. Hij mixt 't zwart weg, groen sterker, paar sterker etc. Heb je ook van die actions voor, prefab sjizzle.Garyu schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 21:36:
[...]
Remy, kan je misschien ook iets loslaten over hoe je dergelijke crossprocessing digitaal voor elkaar krijgt? De wikipedia uitleg snap ik wel, maar is nl. niet echt van toepassing hier. Of ben je weer analoog aan de slag gegaan?
|>
LiQuick / Hazuki: dank voor de complimenten. De situatie was niet al te gemakkelijk (behoorlijk bewolkt en winderig) En we waren ook aan het testen met 3 flitsers tegelijk (zie foto 9 en 14 oa) dus tja: veel proberen, veel leren zoals bij al m'n fotoshoots tot nu toe
Garyu: yup, wil ik best uitleggen, maar weet het nu zo even niet uit m'n hoofd: ik heb alle stappen die ik ervoor doe in een action gezet in PS. Ik heb het deels van een tutorial: die gaf in de basis al aan hoe en wat. Dat was deze tutorial, maar het is flink pielen om zelf een resultaat dat je bevalt te krijgen: iedereen wil een ander cross processing resultaat
Ik heb niet analoog geschoten, ook al heeft zmn dat wel gedaan (die heeft alleen een analoge Eos 30): zoals bij veel fotoshoots was ik gewoon te geconcentreerd bezig met fotograferen en regisseren om aan de analoge cam te denken, die ik dus wel mee had gesleept met 2 lenzen. Wakkere harrie in actie
Misschien is het gewoon mijn gekke trekje, veel anderen heb ik er niet over horen klagen na je eerste serie
Hoe krijg je het voor elkaar om 4 van de 5 rolletjes te verprutsen?

MBV: Achterkant van het gezicht..euh ja
Over de rolletjes: het waren er 3 van de 4. En die cam is compleet handmatig: een oude SLR uit 1970. Niks automatisch behalve lichtmeting, dus tja. Vandaar dat het rolletjesgebeuren beetje leren was, that's all