[showcase] Fotoshoot met Nahila - update 7 / 11

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Kortgeleden met Nahila een shoot gehad: gelukkig hielp het weer wat mee, en zmn was er ook :) Hij had 2 van zijn radioslaves bij zich, zodat we met een triple-setup inclusief mijn SB800 konden werken. Een flinke uitdaging wel.

Een selectie van de resultaten:

1
Afbeeldingslocatie: http://www.reemhq.net/foto/nahila/DSC_1210s.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://www.reemhq.net/foto/nahila/DSC_1228s.jpg

3
Afbeeldingslocatie: http://www.reemhq.net/foto/nahila/DSC_1269s.jpg

4
Afbeeldingslocatie: http://www.reemhq.net/foto/nahila/DSC_1219s.jpg

5
Afbeeldingslocatie: http://www.reemhq.net/foto/nahila/DSC_1329s.jpg

6
Afbeeldingslocatie: http://www.reemhq.net/foto/nahila/DSC_1342s.jpg

7
Afbeeldingslocatie: http://www.reemhq.net/foto/nahila/DSC_1354s.jpg

8
Afbeeldingslocatie: http://www.reemhq.net/foto/nahila/DSC_1233.jpg

9
Afbeeldingslocatie: http://www.reemhq.net/foto/nahila/DSC_1367s.jpg

10
Afbeeldingslocatie: http://www.reemhq.net/foto/nahila/DSC_1388s.jpg

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Hmm, ik kan er niet helemaal over uit. Ten eerste zijn ze technisch allemaal okay, mooi belicht, correcte kleuren etc. maar voor mijn gevoel is het allemaal wat, saai? Nou, nee, niet echt saai, maar meer wat gewoontjes, alleen 10 en 3 vind ik eigenlijk meer dan gemiddeld. 3 Heeft wel iets mooi klassieks en verleidelijks.

10 is gewoon cool, die meid heb echt supermooie ogen, daar moet je meer mee kunnen doen met jouw niveau :)

Qua creativiteit valt er echt veel meer uit te halen denk ik, zeker met zo'n model :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Mooie foto's!
De laatste had ik al gezien maar dat is wel mijn favoriet. Beetje vaag, alsof ze echt naar me kijkt zeg maar.

Verder gaat lurken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 16:30

ThunderNet

Flits!

De laatste is absoluut ook mijn favoriet...
nummer 9 kan me daarentegen niet boeien, het model heeft daar een te rare houding.

Ook nrs. 2, 3 en 7 vind ik mooi :)

technisch valt er zoals gewoonlijk bar weinig op aan te merken :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik vind 3 zwááár tof!

Ik weet niet hóe je hem zo gemaakt hebt zoals ie is (nabewerking?) maar ik vind het nét een moment-opname van een flashback uit een film ofzo. Dan krijg je soms ook zo'n heel vaag effect er-overheen, net alsof het een soort trance lijkt..

Erg mooi iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Osiris schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 22:40:
Ik vind 3 zwááár tof!

Ik weet niet hóe je hem zo gemaakt hebt zoals ie is (nabewerking?) maar ik vind het nét een moment-opname van een flashback uit een film ofzo. Dan krijg je soms ook zo'n heel vaag effect er-overheen, net alsof het een soort trance lijkt..

Erg mooi iig :)
Soft focus heet dat, fyi ;)

-edit-

Zijn filters voor, maar ik ga er vanuit dat het in dit geval een photoshop truukje met lagen is, dat is vrij makkelijk te realiseren, genoeg tuts te vinden op internet denk ik :)

Normale laag kopieren
Bovenste laag stevig Gaussian blurren
Dan met blend modes gaan spelen :)

[ Voor 28% gewijzigd door WhizzCat op 24-10-2005 22:45 . Reden: typo + ultrakorte tut :p ]

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
WhizzCat schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 22:43:
[...]

Soft focus heet dat, fyi ;)

-edit-

Zijn filters voor, maar ik ga er vanuit dat het in dit geval een photoshop truukje met lagen is, dat is vrij makkelijk te realiseren, genoeg tuts te vinden op internet denk ik :)

Normale laag kopieren
Bovenste laag stevig Gaussian blurren
Dan met blend modes gaan spelen :)
Ah, zoiets was ik al 'bang' voor, hoewel het alsnog een mooi plaatje is uiteraard (:P) zou het helemaal '1337' zijn als ie zo uit de cam kwam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met enkel gaussian blur op gekopieerde laag en dan opacity instellen kom je ook een eind

foto 10 is verruit de beste.. de rest is technisch gezien allemaal correct maar.. boeien mij eigenlijk niet zo. foto 10 boeit mij wel. die ogen,waarvan zij een mooi paar van heeft komen hier het best tot zijn recht.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Osiris schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 22:46:
[...]

Ah, zoiets was ik al 'bang' voor, hoewel het alsnog een mooi plaatje is uiteraard (:P) zou het helemaal '1337' zijn als ie zo uit de cam kwam ;)
offtopic:
Dat kan dus wel met bepaalde voorzet filters, maar goed, on topic maar weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 15:25
#4 en #9 kunnen zo in de Neckerman. Of Wehkamp. Of Otto. Of ander blad waar je kleding kan kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 11:48
#3 vind ik werkelijk niets, die softfocus, 10 is vet geworden omdat je dat bankje weggecropt hebt. Verder nette serie, stukken beter dan je eerdere, veeeel minder torso shots :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
In 10 heb ik expres voor die kleur erbij gekozen om de foto een zuidelijk karakter te geven: het harde contrast in verhouding met het origineel helpt ook om de ogen te accentueren :)

gium: haha, grapjas ;) Ja, die foto's zijn redelijk stijlvol geworden, beetje kledingbestelblad-achtig.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Osiris schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 22:46:
[...]

pricewatch: Canon EF 135mm f/2.8 Soft focus (ø52mm)

Dat kan dus volgens mij met die lens :)

Over de shoot zelf, technisch weinig op aan te merken, 10 is mijn favoriet. Bij 5 en 6 vind ik zelf de achtergrond veels te druk, waarbij bij 5 de achtergrond qua kleur niet helemaal jofel is. :) Overall best een redelijke shoot, maar niet mijn favoriet van de shoots die je hebt laten zien. Dat komt deels ook omdat dit model mij niet kan bekoren, die wenkbrauwen zijn te zwaar aangezet naar mijn mening :) De ogen zijn daarentegen wel prachtig :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:54

Pelle

🚴‍♂️

Ik vind er niet veel aan eerlijk gezegd, ik heb beter van jou gezien Remy :)

#4 is wel ok, goed uitgelicht en leuke pose, maar verder kan ik er niet zoveel mee.
Geen inspirerende omgeving, horizon niet recht (#6), en weinig boeiende composities.

Snel vergeten deze shoot en op naar de volgende ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mooie serie ben benieuwd hoe je al die flitsers hebt ingesteld want daar ben ik nog niet uit, persoonlijk zou ik alleen wel de reflectie van de flitser in de ogen even weg retoucheren wordt een foto in mijn ogen toch iets mooier van en je ziet niet meer dat er geflitst is.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Ik raak alleen maar afgeleid door de wenkbrouwen, dat is pas naar. Van mij geen oordeel omdat me dit gewoon niet lukt als ik telkens afgeleid wordt... :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik vind de serie alleen niet zo heel erg mooi moet ik zeggen. Behalve foto nummer 10 dan. Die is super. Als je de kleuren van foto 10 in je hele shoot gebruikt denk ik dat de foto's al een stuk mooier worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Justawitte op 25-10-2005 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Update:

11
Afbeeldingslocatie: http://www.reemhq.net/foto/nahila/DSC_1221s.jpg

12
Afbeeldingslocatie: http://www.reemhq.net/foto/nahila/DSC_1280s.jpg

13
Afbeeldingslocatie: http://www.reemhq.net/foto/nahila/DSC_1315s.jpg

14
Afbeeldingslocatie: http://www.reemhq.net/foto/nahila/DSC_1326s.jpg]

15
Afbeeldingslocatie: http://www.reemhq.net/foto/nahila/DSC_1335s.jpg

16
Afbeeldingslocatie: http://www.reemhq.net/foto/nahila/DSC_1336s.jpg

17
Afbeeldingslocatie: http://www.reemhq.net/foto/nahila/DSC_1338s.jpg

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm Reem, check je kleuren even, bij de laatste paar is de Whitebalance echt behoorlijk off :) Ten opzichte van de andere shots vormt het zo geen geheel. Ik blijf het nog steeds niet je sterkste shoot vinden, verre van. De vorige was prachtig, maar deze shots zijn veelal erg druk en de kleuren zijn ook niet helemaal mijn ding hier.

Sommigen platen hadden in z/w beter uitgekomen dan in kleur, stukje meer contrast erin en je komt een heel eind :)

Er zijn trouwens wat platen in je originele startpost stuq :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
bij de laatste paar is de Whitebalance echt behoorlijk off
neographikal: misschien dat je eens bekend moet raken met de term cross processing, iets waar ik in die laatste 2 shots mee experimenteer ;) Zie ook hier :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remy schreef op maandag 07 november 2005 @ 21:49:
[...]
neographikal: misschien dat je eens bekend moet raken met de term cross processing, iets waar ik in die laatste 2 shots mee experimenteer ;) Zie ook hier :)
Mja, maar ik vind het effect hier niet prettig overkomen, te groenig :) Of het nou zo bedoeld is maakt me dan niet zoveel uit, ik kan er persoonlijk niet zoooo veel mee, maar dat is persoonlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, bij #13 begin ik echt te twijfelen of ik de foto of het model nu zo mooi vindt. Strakke serie weer dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Hmz, dat cross processing vind ik best cool. Het past niet geheel in de serie, ze springen eruit, maar als je die foto's an sich bekijkt, best :9

Wel vind ik jammer dat bij de één na laatste foto er in het zwart geen contrast zit. Doet me denken aan m'n oude Philips monitor die de kleuren daardoor niet lekker weer gaf.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 13:40

Garyu

WW

Wow, ik vind dat juist een extra sfeereffect geven, net alsof je een oude film hebt. Het heeft wel wat weg van die film van Fellini, La Dolce Vita, met die fontein in Rome :), zeker in combinatie met de blik in haar ogen en zowiezo eigenlijk de kledingstijl.

11, 16 en 17 zijn voor mij de duidelijke 'winnaars' :).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Tnx voor het commentaar. julius/Garyu: ik ben bezig mezelf verschillende stijlen van cross processing en andere nabewerking aan te leren. 16 en 17 zijn nog beetje experimenteel dus, maar al wel aardig geslaagd. Ben zelf van die tweede serie nog het meest te spreken over 12 en 13: door de spontaniteit vooral :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 19-09 12:39

MBV

Maar in je eerste serie zijn er nog steeds een paar stuk :P

Wat me bij je eerdere fotoseries al opviel (fotomodel lijkt erop geplakt) was afwezig bij de eerste paar. Maar 12-14 hebben dat juist wel weer erg. Ik heb geen idee waardoor het komt (harde overgang van flitslicht naar daglicht :?) maar voor mijn gevoel klopt dat niet. Gelukkig is het bij de eerste 10 afwezig. Daar zitten een paar foto's bij die zo in de neckerman kunnen :).
Ik denk trouwens dat je dat neckerman-gevoel al vrij snel hebt met winterkleren. Dus in dat opzicht: ga zo door!
Mijn favoriet is nr 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOF LOF LOF voor zowel het model als de fotograaf.

Van een naamgenoot tot naamgenoot,
Rémy Samulski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2024

Hazuki

On my Suzuki

Wow, 16 is echt geweldig! Hele mooie plaat.

Koekie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 13:40

Garyu

WW

Remy schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 18:59:
Tnx voor het commentaar. julius/Garyu: ik ben bezig mezelf verschillende stijlen van cross processing en andere nabewerking aan te leren. 16 en 17 zijn nog beetje experimenteel dus, maar al wel aardig geslaagd. Ben zelf van die tweede serie nog het meest te spreken over 12 en 13: door de spontaniteit vooral :)
Remy, kan je misschien ook iets loslaten over hoe je dergelijke crossprocessing digitaal voor elkaar krijgt? De wikipedia uitleg snap ik wel, maar is nl. niet echt van toepassing hier :). Of ben je weer analoog aan de slag gegaan?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 11:48
Garyu schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 21:36:
[...]

Remy, kan je misschien ook iets loslaten over hoe je dergelijke crossprocessing digitaal voor elkaar krijgt? De wikipedia uitleg snap ik wel, maar is nl. niet echt van toepassing hier :). Of ben je weer analoog aan de slag gegaan?
gewoon digitaal levels en color balance spel. Hij mixt 't zwart weg, groen sterker, paar sterker etc. Heb je ook van die actions voor, prefab sjizzle.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
MBV: die anderen zijn nu ook gefixt :) Over 'opgeplakt': bij 12 vind ik het zelf eigenlijk wel meevallen? De achtergrond is ook vrij licht, en tja: je wilt je model natuurlijk wat extra belichten om haar uit de omgeving te laten springen hè, inclusief een fijn dof. Die foto voldoet daaraan :) Voor 14 geldt datzelfde verhaal.

LiQuick / Hazuki: dank voor de complimenten. De situatie was niet al te gemakkelijk (behoorlijk bewolkt en winderig) En we waren ook aan het testen met 3 flitsers tegelijk (zie foto 9 en 14 oa) dus tja: veel proberen, veel leren zoals bij al m'n fotoshoots tot nu toe :)

Garyu: yup, wil ik best uitleggen, maar weet het nu zo even niet uit m'n hoofd: ik heb alle stappen die ik ervoor doe in een action gezet in PS. Ik heb het deels van een tutorial: die gaf in de basis al aan hoe en wat. Dat was deze tutorial, maar het is flink pielen om zelf een resultaat dat je bevalt te krijgen: iedereen wil een ander cross processing resultaat ;)

Ik heb niet analoog geschoten, ook al heeft zmn dat wel gedaan (die heeft alleen een analoge Eos 30): zoals bij veel fotoshoots was ik gewoon te geconcentreerd bezig met fotograferen en regisseren om aan de analoge cam te denken, die ik dus wel mee had gesleept met 2 lenzen. Wakkere harrie in actie :P

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:27
nr 16 vind ik helemaal te gek. Heerlijke sfeer heb je neergezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 19-09 12:39

MBV

Ik denk dat het komt doordat je bij een 'natuurlijke' situatie een overgang hebt tussen voorkant gezicht en achtergrond. Als je een zwarte achtergrond hebt, hoort de achterkant van het gezicht donkerder te zijn, dat soort dingen. Op de een of andere manier zit dat voor mij net lekkerder bij 1-10 dan de foto's daarna. Misschien door de opstelling van de flitsers, misschien een andere reden.

Misschien is het gewoon mijn gekke trekje, veel anderen heb ik er niet over horen klagen na je eerste serie :)

offtopic:
Hoe krijg je het voor elkaar om 4 van de 5 rolletjes te verprutsen? :X Ik heb er nooit ruzie mee gehad, hooguit met erin leggen dat hij hem niet pakte ofzo. De meeste camera's spoelen hem toch gewoon terug als je rolletje vol zit :? Of zijn NPH rolletjes kwalitatief beter dan Kodak 200? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
relonky: tnx ;)

MBV: Achterkant van het gezicht..euh ja :P Ik heb geen 360 graden cam ;) misschien omdat ik met 3 flitsers werkte voor het eerst ja :)

Over de rolletjes: het waren er 3 van de 4. En die cam is compleet handmatig: een oude SLR uit 1970. Niks automatisch behalve lichtmeting, dus tja. Vandaar dat het rolletjesgebeuren beetje leren was, that's all :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1