[nero]overburn klopt niet

Pagina: 1
Acties:

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:39
Ik heb zojuist een cdtje geprobeerd te branden van 81.29... Een beetje overburnt dus. In de expertmodus aangegeven dat ie max. 83 MB mag schrijven. Vantevoren getest met tooltje van Nero en hier gaf hij aan dat je op deze cd max. 83 min. en 23 seconden kan schrijven. Ik denk, mooi, dan past het dus :D Even verifyen op het eind en dan komt het wel goed... Alleen: ik krijg op het eind een toaster :( Het blijkt dus niet te passen. Heb ik iets verkeerd gedaan dan ofzo? Of houd ik ergens geen rekening mee?

Hij stond op Disc-at-once, brander is een NEC 3540A met 1.03 firmware. Nero is 6.6.03

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:00
Tja, het is altijd maar de vraag of het overburnen goed gaat. Nero geeft ook geen garantie dat het wel werk. Misschien kun je het nog proberen met een andere cd? Ander merk dan natuurlijk. ;)

Kijk eens naar de icon ;)

-

Verwijderd

Vantevoren testen hoever een CD overburned kan worden zonder daadwerkelijk data erop te schrijven is ook nooit 100% nauwkeurig. Je kunt gewoon niet weten of het werkt, hoe de schijf op branden in die sectoren reageert, tot het moment dat je het daadwerkelijk doet. Daarbij geldt geen enkel ander principe dan trial-and-error en de ervaringen van anderen met dat merk en type schijfje (en dan nog is het afwachten of het met die batch ook werkt).