[experiment/testcase] koele boompjes

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
Jep, ben begonnen aan een experimenteel projectje, doel is (nu voor m'n zelf :P) om bomen op een koude wijze neer tezetten met veel bast en veel lijn. Tot nu toe er dit van gefabriekt:

Afbeeldingslocatie: http://simon.delacourt.co.uk/photos//cold_trees/full/IMG_20051016_0352-border.jpg

Afbeeldingslocatie: http://simon.delacourt.co.uk/photos//cold_trees/full/IMG_20051016_0351-border.jpg

Afbeeldingslocatie: http://simon.delacourt.co.uk/photos//cold_trees/full/IMG_20051016_0355-border.jpg

Allemaal met 50 mm 1.8, en ik ga verder, nog meer kouwe boompjes zoeken en met zelfde stijl verder :)

[ Voor 12% gewijzigd door simon op 28-01-2006 12:45 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit! is er nog wat 'gesjopt' aan de lucht? of nog andere bewerkingen toegepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Saturatie eraf, contrast erbij, wat curves, maar geen ingrijpend werk. Verder wat USM :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 21:19

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Als ik eerlijk ben vind ik het niks .. ik mis de diepgang en emotie in de foto. Ik heb ook totaal geen idee hoe ik tegen de boom aan kijk ...

Nu ook met Flickr account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Wacky schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 21:31:
Als ik eerlijk ben vind ik het niks .. ik mis de diepgang en emotie in de foto. Ik heb ook totaal geen idee hoe ik tegen de boom aan kijk ...
das helemaal m'n doel niet. Het zijn koele boompjes, met kille structuur. Gewoon kill, ik wil in die richting ook experimenteren. Het is ook abstract bedoeld hé

[ Voor 5% gewijzigd door simon op 24-10-2005 21:32 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
De lucht zonder wolken is erg mooi, omdat je het zo abstrakt houdt.
Maar de symboliek van het abstrakte gaat het bij #2 en #3 een beetje vanaf bij mij door de afgezaagde tak. Ineens een menselijke ingreep in de symboliek, niet echt mooi dus :)
#1 is daarentegen erg cool. De kilheid van de foto laat je bijna geloven dat de takken klauwen van kwaadwillenden zijn die naar iets grijpen!
De takken linksboven die ineens uit het "niets" komen vind ik ook niet zo mooi bij #2.
De dieptewerking bij #3 spreekt me wel erg aan!

Verder een erg cool idee en ik zou er ook zeker mee doorgaan! :)

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Jep, ik zal met die afgezaagde takken bij m'n volgende setje rekening houden. Goede tip.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Helemaal niet onaardig! Ook ik vind de eerste foto het beste, omdat losse takken die uit het niets komen zoals gezegd niet echt lekker werkt. De tweede foto zou sterker zijn geweest als je alleen die dikke hoofdtak in het midden had gehad denk ik. Bij de derde zie ik ook wat teveel afgehakte ledematen. Het idee van de kilte komt goed over en ik denk dan ook dat je een hele interessante serie op die basis kunt maken. Ik zou er alleen wel voor zorgen dat je niet een heel stel van dit soort bomen neemt en die dan publiceert, want dat wordt een vrij saai geheel ben ik bang. Misschien zijn er meer planten / gebouwen / whatever waarmee je hetzelfde effect kunt bereiken en zo toch een goede samenhangende maar wel diverse en dus interessante reeks kunt samenstellen? :)

Ben benieuwd wat er nog meer komt. :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excibular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 12:39
Ik ben het niet op alle punten met mijn medeposters eens. Maar goed ieder zijn eigen ding!
Ik vind de eerste foto helemaal niks, onderwerp is voor mijn gevoel te ver weg en de kleine details zijn storend (bladeren en kleine takjes).

Ik vind de tweede foto de beste, koud en erg rustig. Ziet er goed uit.
De derde foto heeft wat mij betreft echter meer potentie: mooie weerbarstige takken die een stoere uitstraling hebben. Hier alleen wel jammer van de takjes linksboven, ook ben ik benieuwd wat het resultaat is met een kleinere DOF, en hoe de plaat word als je de onderste tak inflitst.

Maar ik ben aangenaam verrast, dit kan best een mooie reeks worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:58
De eerste is erg vet. De onderkant mooi zwart en die witte lijnen op de zijkanten. Erg mooi imho.
De 2e en 3e foto vind ik niet echt speciaal. Die derde is eigelijk gewoone en foto van een tak, meer niet. Bij die tweede zou ik zelf ws alleen die 'hoofd' tak erin gehouden hebben en de rest wegcroppen.
Ik hou wel van zo'n stijl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:25
Ik zou zeggen, probeer nog meer nadruk te leggen op de vorm. Ga bijvoorbeeld op zoek naar figuren of lijnen in de takken. Maak het zo grafisch mogelijk. Hard contrast kan daar ook bij helpen. Dit maakt het nog wat abstracter.

Ik snap waar je heen wilt. 1 en 2 komen in de buurt. 3 imo niet. Hierbij heb je teveel fotografische elementen (DOF) wat 'm veel minder abstract maakt.

Anyway, ga zo door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Mooi idee en mooi werk!

Aan eerdere opmerkingen maar eentje toe te voegen: het abstracte gaat voor mij in foto 3 verloren doordat de donkere tak onder de twee lichtere doorgaat. Nu wordt door het natuurlijke boomdeel (tak)diepte gecreeerd terwijl dat (lijkt mij) alleen uit het abstracte lijnen- en vlakkenspel zou moeten komen. Bij het kijken werd ik nu teveel er op gewezen dat het om een stuk boom gaat. Heb ik bij 1 zeker niet, ondanks die kleine takjes en blaadjes, die verstoren voor mij het abstracte niet omdat ze vrijwel geheel in hetzelfde vlak liggen. Klinkt misschien wat vaag maar hopelijk is het duidelijk wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:47

Arfman

Drome!

Leuk idee, goed gedaan, maar volgens mij ben je "een beetje" uitgeschoten met de USM. Verder nogmaals erg leuk.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:38

Zoefff

❤ 

Het zijn wel hele koele boompjes ja. Nummer 1 en 2 kunnen nog wel, maar bij 3 zit er duidelijk een blauwe waas overheen, wat he een beetje onrealistisch maakt. Ik denk dat je best wat warmere kleuren kan gebruiken, waarbij het vanwege de compositie toch vrij koel blijft :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doet me denken aan " The white tree of Gondor " ik vind het op een of andere manier wel iets hebben. Maar volgens mij is het nog best lastig om een leuke/goede compositie te zoeken.
Pagina: 1