Ik heb een Soundblaster geluidskaart in m'n pc zitten, maar ik gebruik de AC97 van m'n moederbord, omdat de Soundblaster niet werkt, om welke reden dan ook. Maar aangezien het mij lijkt dat die soundblaster wel wat beter is dan die ac'97 vraag ik me af hoe ik die Soundblaster kan gebruiken, moet ik dan die AC'97 uitschakelen ofzo? Zo ja, hoe?
Nee, ze werken wel naast elkaar weet ik uit ervaring. Kijk eens in apparaatbeheer of je SB wel geïnstalleerd is.
Verwijderd
werkt prima naast elkaar bij mij
welke soundblaster heb je ????
drivers erop ????
ander pci slot geprobeerd ???
welke soundblaster heb je ????
drivers erop ????
ander pci slot geprobeerd ???
Verwijderd
drivers zijn niet goed geinstalleerd want ik mis je kaart ertussen probeer eens opnieuw te installeeren heb jij trouwens de orginele cd ????
de snelste manier is meestal op de kaart zelf kijken wat erop staat
de snelste manier is meestal op de kaart zelf kijken wat erop staat
Wat dacht je er van om eerst die AC97 is uit te zetten in het bios, lijkt me een mooi begin
Nope, originele cd heb ik niet..
IceClub, die AC97 hoeft toch helemaal niet uit? Net wordt me verteld dat ze wel naast elkaar werken.. :\
IceClub, die AC97 hoeft toch helemaal niet uit? Net wordt me verteld dat ze wel naast elkaar werken.. :\
Verwijderd
waarom heb ik nog nooit hoeven doen werkt altijd perfectIceClub schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 21:29:
Wat dacht je er van om eerst die AC97 is uit te zetten in het bios, lijkt me een mooi begin
Verwijderd
hoe heb jij dan de drivers geinstalleerd ????Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 21:31:
Nope, originele cd heb ik niet..
winxp cd/cab file's ofzo ????
Wat dacht je d'r van om eens te gaan kijken bij configuratiescherm -> geluiden en audioapparaten en dan bij tabblad audio je SBlive als Standaardapparaat in te stellen
.
Verwijderd
ga eens naar configuratiescherm=>geluiden en multimedia dan het tabblad audio en hoeveel voorkeurs app kan je kiezen en wat staat erbij (1 is de ac97 staat er nog een 2e bij en zo ja wat)
te laat
te laat
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 21:43 ]
Aan die twee blaatapen boven me, zien jullie ergens een andere geluidsunit dan de AC'97?
Zet je SB eens in een ander PCI slot en anders is je kaart dood. Heb er ook zo één in m'n systeem zitten; wel gameport en soms zelfs per ongeluk detectie van de kaart, maar die crasht dan bij selecteren.
ik ben zelf een blaataap die de edit knop niet gebruikt
[ Voor 18% gewijzigd door sdomburg op 24-10-2005 21:47 ]
Stond ie daar maar, daar staat alleen die Realtek AC97..houthakker schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 21:42:
Wat dacht je d'r van om eens te gaan kijken bij configuratiescherm -> geluiden en audioapparaten en dan bij tabblad audio je SBlive als Standaardapparaat in te stellen.
Verwijderd
beter lezen blaataapVerwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 21:29:
drivers zijn niet goed geinstalleerd want ik mis je kaart ertussen probeer eens opnieuw te installeeren heb jij trouwens de orginele cd ????
Verwijderd
dan is hij in iedergeval niet goed geinstalleerd je zij dat je hem al in een ander pci slot had gedaan kreeg je toen geen scherm met nieuwe hardware gevonden ofzo ????
heb je helemaal geen cd's erbij gekregen en staat op de bon van de pcconcurent niet welke kaart erinzit
heb je helemaal geen cd's erbij gekregen en staat op de bon van de pcconcurent niet welke kaart erinzit
--------[ PCI / PnP Audio ]---------------------------------------------------------------------------------------------
Creative EMU10K1 SB Live! Audio Processor PCI
Intel 82801EB ICH5 - AC'97 Audio Controller [A-2/A-3] PCI
Heb je daar wat aan?
Heb je daar wat aan?
Verwijderd
24 bits ???Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 21:53:
--------[ PCI / PnP Audio ]---------------------------------------------------------------------------------------------
Heb je daar wat aan?
geen modelnummer ofzo ???
ga anders hier naartoe kies soundblaster dan live! en 1 van die is het
waarschijnlijk een van de onderste 3 als je geen 5.1 hebt
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 22:02 ]
<< Creative Labs SB0220 SBLive! 5.1 Digital >>
< Apparaat Informatie >
Apparaat Type: Audio Multimedia Apparaat
Apparaat ID: bus 2, apparaat 9, functie 0
Windows Apparaat Naam: Multimedia-audiocontroller
OEM Apparaat Naam: Creative Labs EMU10K1 Audio Chipset (SB
Live!)
OEM Hardware ID: FUN_0, VEN_1102, DEV_0002, REV_0A
Apparaat Naam: Creative Labs SB0220 SBLive! 5.1 Digital
Product ID: VEN_1102, DEV_8066
Revisie: A / 11 (10)
Dat zal het zijn, toch?
< Apparaat Informatie >
Apparaat Type: Audio Multimedia Apparaat
Apparaat ID: bus 2, apparaat 9, functie 0
Windows Apparaat Naam: Multimedia-audiocontroller
OEM Apparaat Naam: Creative Labs EMU10K1 Audio Chipset (SB
Live!)
OEM Hardware ID: FUN_0, VEN_1102, DEV_0002, REV_0A
Apparaat Naam: Creative Labs SB0220 SBLive! 5.1 Digital
Product ID: VEN_1102, DEV_8066
Revisie: A / 11 (10)
Dat zal het zijn, toch?
Verwijderd
de 6e van boven eens probeeren<< Creative Labs SB0220 SBLive! 5.1 Digital >>
hier soundblaster dan live! dan 6e van boven (waarschijnlijk)
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 22:07 ]
Verwijderd
je heb gelijk deze klopt welVerwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 22:09:
Je link klopt niet, maar ik weet wat je bedoelt, ik probeer het nu..

Dit is toch zo vaag als de pleuris? :\
Ik ga 'm nog is in een ander PCI-slot gooien..
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 22:15 ]
Verwijderd
en kijk ook eens bij configuratiescherm/software en gooi alles van creative/soundblaster eraf je kan geen nieuwe driver installeeren als de oude er nog opstaatVerwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 22:12:
[afbeelding]
Dit is toch zo vaag als de pleuris? :\
Ik ga 'm nog is in een ander PCI-slot gooien..
en heel misschien is de kaart zelf kapot als je nog een andere pc heb moet je hem daar eens ingooien kijken wat hij daar doet
Verwijderd
anders eens dubbelklikken op die creative game port in app beheer daar zou hij moeten
zeggen in welke pci port hij zit als hij daar geen verandering in geeft als je hem in een
andere port doet kan je ervan uitgaan dat hij of je moederbord niet goed meer is (waarschijnlijk die kaart)
voorbeeld:
zeggen in welke pci port hij zit als hij daar geen verandering in geeft als je hem in een
andere port doet kan je ervan uitgaan dat hij of je moederbord niet goed meer is (waarschijnlijk die kaart)
voorbeeld:
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 22:31 ]
Verwijderd
heb je je pc al eens laten opstarten zonder dat die soundblasterkaart er in zit?
en begin met die ac97 af te zetten in je bios, dat is wordt namelijk als het primaire audio apparaat gezien (en alles afzetten in de bios van die ac97)
en begin met die ac97 af te zetten in je bios, dat is wordt namelijk als het primaire audio apparaat gezien (en alles afzetten in de bios van die ac97)
Verwijderd
wat heeft dat voor nut als zijn pc die kaart al helemaal niet ziet ??????Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 22:40:
heb je je pc al eens laten opstarten zonder dat die soundblasterkaart er in zit?
In andere PCI gedaan en hardware gezocht (hij herkende 'm trouwens uit zichzelf al) en dan dit:

Dit apparaat start niet? :\
EDIT: Hmm, volgens mij had ik dat hardware zoeken niet hoeven doen, die spelpoort stond eral en deze was dus dubbel, heb 'm maar weer uit apparaatbeheer verwijderd..

Dit apparaat start niet? :\
EDIT: Hmm, volgens mij had ik dat hardware zoeken niet hoeven doen, die spelpoort stond eral en deze was dus dubbel, heb 'm maar weer uit apparaatbeheer verwijderd..
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 23:15 ]
Verwijderd
dus hij doet het nou ??
dat is mooi
je had hem er al instaan ja dat klopt
dat is mooi
je had hem er al instaan ja dat klopt
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 23:22 ]
Verwijderd
hee ik vraag het alleen maar dus hij doet het niet ?Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 23:24:
Haha, ik weet niet hoe je erbij komt dat ie het doet.. hij doet het namelijk helemaal niet..
kan je hem al wel kiezen bij geluid en multimedia ??
start die kaart zelf ook niet of alleen die gameport ???
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 23:27 ]
Verwijderd
nee dat maakt niets uit heb hier drie pc's staan met verschillende soundblasters en allemaal ac97 aan werkt perfectVerwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 23:27:
Nope..
Ik heb nu ook maar die AC97 uitgeschakeld in m'n BIOS, maar veel heeft het niet geholpen :\
maar start die kaart zelf ook niet ???
en anders is hij gewoon dood
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 23:42 ]
Het is een wonder..
Ik heb gedaan wat lardiop (de 3e) hier zei: http://www.neowin.net/for...on/index.php/t236574.html
Ik deed m'n headset in de geluidskaart en hij deed het, maar nu weer een probleem.. na de reboot en m'n speakers erin gedaan te hebben is het weer het oude liedje. Ik hoor weer niks..
Ik heb gedaan wat lardiop (de 3e) hier zei: http://www.neowin.net/for...on/index.php/t236574.html
Ik deed m'n headset in de geluidskaart en hij deed het, maar nu weer een probleem.. na de reboot en m'n speakers erin gedaan te hebben is het weer het oude liedje. Ik hoor weer niks..
Verwijderd
staat hij nog in je app beheersdomburg schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 21:46:
Zet je SB eens in een ander PCI slot en anders is je kaart dood. Heb er ook zo één in m'n systeem zitten; wel gameport en soms zelfs per ongeluk detectie van de kaart, maar die crasht dan bij selecteren.
staat hij als primaire geluidskaart ingesteld
anders ben bang dat hij dood is dan want hij zou het gewoon moeten blijven doen
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 23:48 ]
Nah, ik denk niet dat ie dood is, hartstikke verse kaart.. en hij deed het al die tijd perfect, totdat ik rebootte..
Verwijderd
en de rest ??? (app beheer)
misschien halfdood dan
want waarom doet hij het niet meer na de reboot dan ???
misschien halfdood dan
want waarom doet hij het niet meer na de reboot dan ???
Telkens na elke reboot hoor ik wel die opstart-tune, maar als ik dan winamp open of andere geluiden af probeer te spelen hoor ik niks :\
Verwijderd
hmmzz en alstie het niet meer doet staat hij dan nog wel in apperaten beheer ??Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 00:03:
Telkens na elke reboot hoor ik wel die opstart-tune, maar als ik dan winamp open of andere geluiden af probeer te spelen hoor ik niks :\
staat niet toevallig ergens gemute (volume beheer of bij de kx mixer ??)
Verwijderd
dubbelklik eens op die kX 10k1 audio - 5.1 modlel SB022x zegt hij dan nog dat het app goed werkt (doe dit nadat je geen geluid meer heb)
Ja, apparaat werkt correct..
Ik heb het idee dat wij er samen niet uit gaan komen..
In ieder geval heel erg bedankt voor je hulp, moeite en tijd.
Ik hoop dat er nog wat van te maken valt..
Verwijderd
ik denk ut ook is een beetje moeilijk van afstandVerwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 00:20:
Ja, apparaat werkt correct..
maarja veel succes hoop dat ie normaal gaat werken
- Kick -
De Kx drivers herkennen m'n SB dus wel en hij doet het zelfs, maar alleen de opstart-tune van Windows en daarna helemaal niks meer..
De Kx drivers herkennen m'n SB dus wel en hij doet het zelfs, maar alleen de opstart-tune van Windows en daarna helemaal niks meer..
Pagina: 1