Toon posts:

Root exploits in RH 7.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er al meer bekend over de 20 root exploits die in Rooiehoed 7.0 zouden zitten?

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

20? LOL

ik zou hem punt 1 niet draaien, gewoon Debian of whatever. maaruh.. houd iig packetstorm.securify.com enzo in de gaten

Verwijderd

Ik heb geen idee hoeveel root exploits er in default install zitten, maar het zijn er ongetwijfeld wel een stuk of wat. Maar wat zou je er in godsnaam over willen weten?

• jep

jep

Vraag ik me ook af, vast niet om je eigen servertje te beveiligen

;) ;) ;)

Verwijderd

Topicstarter
wat ik dus wil weten is waar haal ik patches vandaan om die exploits te fixen of is er al zicht op een versie 7.x

Ik heb RedHat altijd een fijne distributie gevonden in tegenstelling tot sommige anderen.

• jep

jep

waarom redhat en geen debian?

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Op woensdag 17 januari 2001 17:41 schreef EO het volgende:
Is er al meer bekend over de 20 root exploits die in Rooiehoed 7.0 zouden zitten?
Ik heb net een topic gestart over een worm die die bugs gebruikt: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/108152
" target="_blank">gathering.tweakers.net/showtopic/108152
</a>

Verwijderd

Op woensdag 17 januari 2001 18:04 schreef EO het volgende:
wat ik dus wil weten is waar haal ik patches vandaan om die exploits te fixen
Ik neem aan op de RH ftp server en in de updates dir oid. van je favo mirror.
Ik heb RedHat altijd een fijne distributie gevonden in tegenstelling tot sommige anderen.
Sommige andere distro? heb je het zeker vergleken met Corel ofzow :) (eerlijkheid bied te zeggen dat ik nooit corel heb gedraait :)) Of bedoel je in tegenstelling tot 'sommige' andere mensen, ik geef die sommige mensen volledig gelijk :)

Verwijderd

Wat mij opvalt is dat iedereen het over de bugs en leaks in RH 7.0 heeft, maar blijkbaar weet niemand dat er standaard in RH7 een up2date tool zit om je systeem dicht te spijkeren zodra er een patch is.
Dus schrijf je in op de mailinglist van RH en zodra er een update is hoef je alleen de up2date te draaien.
Het kan nog simpeler: gewoon up2date in je crontab zetten en die iedere dag laten controleren op er updates zijn.

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:00

MAZZA

Barbie is er weer!

Gebruik vooral _GEEN_ WuFTPD 2.6.0 >:) Die kan zelfs IK nog rooten :)

Ohw jah statdx is ook een koekkie voor scriptkids als ik :)

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
2.6? Da's best een nieuwe versie. Wat dacht je hier van?
220 ****.****.nl FTP server (Version wu-2.4.2-academ[BETA-18](1) Mon Jun 26 11:56:43 GMT 2000) ready
Die is ook wel veilig; voor zo'n ouwe versie heeft vast niemand meer exploits bij de hand >:)

En oudakker: wat leuk, een soort apt-get voor redhat? Cool! Ik dacht dat redhat iets had bedacht waardoor je moest betalen voor updates of zo? Ik zal het wel weer verkeerd begrepen hebben |:(
Pagina: 1