Toon posts:

Welke Coax kabel bij Digitenne

Pagina: 1
Acties:
  • 719 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort zit ik op mij zelf in een nieuw apartement.
Ik heb 2 digitenne ontvangers met een binnenantennes dit gaat redelijk goed. Nu heb ik een buiten antenne opgehangen. In het apartement zaten al kabels voor kabel tv. Alleen als ik mijn buitenantenne op die kabels aansluit krijg ik maar geen beeld. Is een coax kabel van kabel tv anders als die van digitenne ?
Op de coax kabel die er al in zat staat: Coax twaalf. meer niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 20:57:
Sinds kort zit ik op mij zelf in een nieuw apartement.
Ik heb 2 digitenne ontvangers met een binnenantennes dit gaat redelijk goed. Nu heb ik een buiten antenne opgehangen. In het apartement zaten al kabels voor kabel tv. Alleen als ik mijn buitenantenne op die kabels aansluit krijg ik maar geen beeld. Is een coax kabel van kabel tv anders als die van digitenne ?
Op de coax kabel die er al in zat staat: Coax twaalf. meer niet.
Met Coax 12 moet je gewoon beeld hebben.

Maar een H125 Coax is wel beter [img]Diverse fabrikanten hebben een H125 Coax, en is goed verkrijgbaar. http://www.the-satellitecompany.com/easyshopmaker/e14_1.jpg[/img]

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 21:45 ]

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:05

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Kabel is exact hetzelfde, alleen zou ik adviseren om wel een goede afgeschermde kabel te gebruiken zoals een Hirschmann koka 799 kabel.

[ Voor 66% gewijzigd door Alfisti op 24-10-2005 23:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand enig idee dan waarom ik er geen signaal over krijg. Ik heb de kabel doorgemeten maar die zou goed moeten zijn.

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:05

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Staat in je decoder de optie voor antenne spanning wel op aan?

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Hoe heb je de kabels nu precies aangesloten? Gaat de coax kabel wel direct van antenne naar decoder?

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-12 13:24
Sorry voor de late reply, maar ik heb hier laatst ook wat mee lopen experimenteren, en dit zijn mijn bevindingen:

Je kan prima normale coax gebruiken (maar beter afgeschermde kabel zal beter zijn).

Echter, je zit met de spanning die je buitenantenne hoogstwaarschijnlijk nodig heeft. Je kan wel 2 ontvangers aansluiten op een splitter, maar hierbij moet je aan 2 scenario's voldoen:

1.
Je koopt een losse power-inserter die power op de coax kabel zet, en zet die vóór de splitter (power over een normale splitter, bv. van 1 of 2 digitenne ontvangers tegelijk gaat verkeerd).

2.
Er schijnen ook splitters te bestaan die van 1 aansluiting voeding kunnen doorlaten. Je moet dan op die ontvanger de antennevoeding aan laten staan.

Er is oo nog een optie 3:
1 ontvanger met voeding aan op de antenne aansluiten, en je tweede ontvanger evt. op de loop-uitgang van de andere.

Voor optie 2 en 3 geldt echter wel: Meestal (bij mijn Topfield in ieder geval, maar volgens mij ook bij anderen) geeft je ontvanger alleen voeding als hij ingeschakeld staat (dus niet op standby). Wil je dus met je andere ontvanger kijken, dan moet je hoofd-ontvanger ook ingeschakeld staan.

[edit] Ik zie dat ik wel heeel erg laat ben> Maar goed, dit is misschien toch een stukje kennis waar later mensen misschien ook wat aan kunnen hebben....

[ Voor 7% gewijzigd door eymey op 12-05-2006 20:15 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Pagina: 1