Temp uitlezen AOpen 6800LE

Pagina: 1
Acties:

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-07 18:48

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
Speedfan geeft bij mij 127 graden op 1 uitlees ding (Temp3), en mijn CS Source loopt steeds vast. Waar kan ik iets vinden wat me ook vertelt waar die 127 bij hoort?

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:17

XanderDrake

Build the future!

Rivatuner heeft een uitstekend temp-monitor systeem, en volgens mij moet jij die even snel downloaden :| Op 127 graden gaat ie waarschijnlijk Thermal Throtlen!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08 17:02
speedfan leest tog niet je graka temp uit ? :?
bij mij niet iniedergeval ...

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
XanderDrake schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 21:02:
Rivatuner heeft een uitstekend temp-monitor systeem, en volgens mij moet jij die even snel downloaden :| Op 127 graden gaat ie waarschijnlijk Thermal Throtlen!
Ik heb rivatuner, waar staat dat?

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Bij het knopje in het "target adapter" gedeelte, vervolgens in het dropdown menu. Daar zie je een chip en een vergrootglas staan, klik die aan.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-08 08:40
Volgens mij heeft een Aopen 6800 LE helemaal GEEN temp. sensor :X

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
XanderDrake schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 21:18:
Bij het knopje in het "target adapter" gedeelte, vervolgens in het dropdown menu. Daar zie je een chip en een vergrootglas staan, klik die aan.
Core clock (300)
Memory Clock (700)
Core VID (0)

Lijkt me dat die laatste het voltage is (wat hij niet meet). Waar is dan de temperatuur :S

Edit: Heb nu dus mn settings op allerlaagst staan, en hij doet het HEEl wat langer voor hij hangt. Alles op Low, 800x600, fps_max op 70. Heb er anderhalf uur mee gespeeld, eerst 10 minuten ofzo .redelijk regelmatig. Dus ik ga een 7700-CU bestellen. Tenzij ik dan me videokaart kapot trek door het gewicht ofzo, dan koop ik liever AlCu (moet wel mee naar LANs kunne sjouwe)

[ Voor 36% gewijzigd door Jeroen op 24-10-2005 22:25 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik geloof dat de Aopen 6800LE geen temperatuursensor heeft. Ik kan je in ieder geval gerusstellen. De waarden 127°C of -127°C duidt op een niet aangesloten of brakke sensor. Dit zijn dus geen echte waarden :)

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
Admiral Freebee schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 22:22:
Ik geloof dat de Aopen 6800LE geen temperatuursensor heeft. Ik kan je in ieder geval gerusstellen. De waarden 127°C of -127°C duidt op een niet aangesloten of brakke sensor. Dit zijn dus geen echte waarden :)
Oke maar dat zegt me nog niks, dit probleem duidt wel degelijk op een temperatuur probleem lijkt me. Voor de duidelijkheid: ik ben al een week bezig met dit vastloop gedoe en het is niet mn geluid, niet mn versie/updates, niet mn windowsupdate, niet directx, niet mn drivers, en NIet het PCI slot waar mn geluisdskaart in zit, en het is ook niet dat ik mn onboard ook aan heb staan.

Airflow genoeg in mn kast, kheb CPU luchtkoeling (amd stock), GPU lichtkoeling (stock), voeding luchtkoeling (maar heeft niks met mn kast te make) en dan nog 2 casefans, 1 in 1 uit allebei achter (voor geen ruimte). Ik heb al een nieuwe voeding die elk moment kan binnenvallen van azerty (realpower 450, met 120cm fan aan de onderkant)

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ge64 schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 22:30:
[...]

Oke maar dat zegt me nog niks, dit probleem duidt wel degelijk op een temperatuur probleem lijkt me. Voor de duidelijkheid: ik ben al een week bezig met dit vastloop gedoe en het is niet mn geluid, niet mn versie/updates, niet mn windowsupdate, niet directx, niet mn drivers, en NIet het PCI slot waar mn geluisdskaart in zit, en het is ook niet dat ik mn onboard ook aan heb staan.

Airflow genoeg in mn kast, kheb CPU luchtkoeling (amd stock), GPU lichtkoeling (stock), voeding luchtkoeling (maar heeft niks met mn kast te make) en dan nog 2 casefans, 1 in 1 uit allebei achter (voor geen ruimte). Ik heb al een nieuwe voeding die elk moment kan binnenvallen van azerty (realpower 450, met 120cm fan aan de onderkant)
Probeer eens te benchen, met 3Dmark2003. Als de scores laag zijn dan moet je (zoals ik het lees) misschien eens formateren of de kaart testen in een andere PC, of zelfs RMA-en.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Artifacts zouden eerder op een temperatuurprobleem duiden. Ik stel voor dat je eventuele unlockte pipelines en/of vertexshaders terug lockt, de drivers met een drivercleaner uninstallt en opnieuw installeert. Probeer ook eens je chipsetdrivers up te daten, het is mogelijk dat de AGP acceleratie uitgeschakeld is door brakke chipsetdrivers.

Kijk ook even of de extra voedingskabel aangesloten is. Ik weet niet of de 6800LE er eentje heeft maar soms willen die dingen nogal eens losschieten dus kijk dat ook even na.

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
Admiral Freebee schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 22:34:
Artifacts zouden eerder op een temperatuurprobleem duiden. Ik stel voor dat je eventuele unlockte pipelines en/of vertexshaders terug lockt, de drivers met een drivercleaner uninstallt en opnieuw installeert. Probeer ook eens je chipsetdrivers up te daten, het is mogelijk dat de AGP acceleratie uitgeschakeld is door brakke chipsetdrivers.

Kijk ook even of de extra voedingskabel aangesloten is. Ik weet niet of de 6800LE er eentje heeft maar soms willen die dingen nogal eens losschieten dus kijk dat ook even na.
Drivers is het zeker niet die heb ik helemaal schoon geinstalleerd, nieuwste drivers van VIA (chipset) ook. AGP accelleratie zal wel aanstaan want hij haalt 140FPS bij alle dingen op hoog in HL2... Voeding gecheckt en doet het gewoon. Geen artifacts. Ik had alles geunlockt en hij heeft altijd gewerkt met HL2 voorheen. Het is wel zo dat hij dus veel vaker doet als ik de settings hoger zet. Ook op een gegeven moment na een aantal keer dat hl2.exe vastloopt zit de hele pc vast en moet ik resetten. Geen blauwe schermen (eerst wel, namelijk wat hex en dan of BAD_POOL_CALLER, of IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL of nog iets. maar sinds ik met geluid heb geklooid is dat over.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Vage fouten in ieder geval. Heb je al eens geprobeerd je geheugen te testen met een tooltje zoals Memtest86? Vage fouten doen me altijd direct denken aan brak geheugen en vaak klopt dit ook wel.

Zoals al gezegd: misschien kun je ook de kaart eens in een andere computer proberen.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Als je persé wilt weten of het een temperatuur probleem is, is het toch niet zo moeilijk om effe je kast open te zetten en er een tafelventilator in te laten blazen :?

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
MadMarky schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 22:42:
Als je persé wilt weten of het een temperatuur probleem is, is het toch niet zo moeilijk om effe je kast open te zetten en er een tafelventilator in te laten blazen :?
Kast staat open, bovendien zijn CPU en mobo temps heel redelijk (cpu 36 ofzo) dus dat is het misschien toch niet.. ik heb 2x256MB cl2.5 TwinMOS geheugen, zal het eens beter koelen ofzo. wordt tijd voor XMS LED :P

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ge64 schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 23:14:
[...]

Kast staat open, bovendien zijn CPU en mobo temps heel redelijk (cpu 36 ofzo) dus dat is het misschien toch niet.. ik heb 2x256MB cl2.5 TwinMOS geheugen, zal het eens beter koelen ofzo. wordt tijd voor XMS LED :P
Heb je nu eens een geheugentest gedraaid? Je geheugen actief koelen gaat niets helpen zolang het niet overklokt is.

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
Admiral Freebee schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 06:45:
[...]

Heb je nu eens een geheugentest gedraaid? Je geheugen actief koelen gaat niets helpen zolang het niet overklokt is.
Ik heb een geheugentest gedraaid, 15 passes en geen errors gevonden. Iemand nog een idee ;(

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
aopen 6800 le heeft geen temp sensor, die 127 is gewoon een lege sensor van je mobo ofzo.. Voor de rest, install je mobo drivers, nieuwe nvidia drivers, en draai ' memtest for windows ' is zoiets als memtest maar dan beter en voor windows...

Verwijderd

Ge64 schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 22:20:
[...]

Core clock (300)
Memory Clock (700)
Core VID (0)

Lijkt me dat die laatste het voltage is (wat hij niet meet). Waar is dan de temperatuur :S

Edit: Heb nu dus mn settings op allerlaagst staan, en hij doet het HEEl wat langer voor hij hangt. Alles op Low, 800x600, fps_max op 70. Heb er anderhalf uur mee gespeeld, eerst 10 minuten ofzo .redelijk regelmatig. Dus ik ga een 7700-CU bestellen. Tenzij ik dan me videokaart kapot trek door het gewicht ofzo, dan koop ik liever AlCu (moet wel mee naar LANs kunne sjouwe)
Denk dat het dan aan je koeling ligt..

Ik heb zelf een Gigabit 6800 (De passief gekoelde versie ja) en die deed het prima..
Tot Quake 4 uitkwam en iets teveel van m'n kaartje qua temps eistte, kon niet langer dan een halfuur spelen todat ik hing, een BSOD kreeg en vervolgens opstart met het befaamde "er is iets met je geforce 6800" Windows XP schermpje :P

Daarna heb ik er een Zalman VF700-CU opgeschroeft, en nu kan ik zo lang spelen als ik wil - zelfs overgeklokt, echt topkoeling. Niet duur ook, ong 35 euri :)

De Koperen versie is een stukje zwaarder dan de AlCu, maar koelt ook veel beter. Als je je kast horizontaal verplaatst (of gewoon voorzichtig verticaal) is er niets aan het handje en kan je hem gewoon meenemen naar LAN's :)

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
Kzal het overwegen. Tis wel zo dat ik echt duidelijk veeel langer speel als ik de settings in HL2 lager zet en ook als ik fps_max rond de 50 zet.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

MadMarky schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 22:42:
Dus? Al geprobeerd?

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
Ik zal eens een trui aantrekken en de airco aanzetten. Kheb hier geen tafelventilator

Wel staat mn kast al de hele tijd open en heb ik er 2 casefans in zitten.

Pagina: 1