[Iiyama HM903DT]Vegen in beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• spideramn
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb een Iiyama Vision Master Pro 454 HM903DT 19" (mei 2002) maar sinds gisteravond is het me opgevallen dat het beeld is gaan "verlopen" en het is nu alleen maar erger geworden...
In photoshop heb je een soort wind filter zitten, het lijkt erop of ik dat permanent op me monitor heb...
Het is niet op 1 vaste plek, als ik een venster heen en weer sleep gaan de "vegen" gewoon mee...

Ik heb de monitor al gereset naar default settings, degauss heeft ook niet veel uitgehaald, heb de monitor op een andere pc gezet (precies hetzelfde), andere monitor op deze pc(wel goed beeld), heb zelfs me hele bureau opgeruimd (alle electronische zooi eraf gehaald). Monitor verder van me pc af gezet(straling?). Andere resoluties, frequenties. Het helpt allemaal niet...

De Vision Master Pro 454 heeft 2 "ingangen" beide geven precies hetzelfde beeld, de connector is het dus waarschijnlijk ook niet. Heb ook aan de kabel zitten wroeten (spelling?) beeld verschiet/veranderd dan ook niet.

Hier een foto gemaakt met een brakke digicam om een idee te geven. Let op de waas naast de icoontjes. (klik voor 1600*1200 plaatje):
Afbeeldingslocatie: http://www.spideramn.nl/images/thumb_DSC01179.JPG
Op het plaatje is het niet heel duidelijk te zien dat de kleuren uitlopen, in het echt is het "erger".

Het probleem is dus niet alleen bij de icoontjes maar echt alles loopt uit, vooral bij grote kleur overgangen is het heel erg...

[ Voor 7% gewijzigd door spideramn op 25-10-2005 09:44 ]

• spideramn
  • Niet online
Ondertussen weer een dag verder, had stiekem gehoopt dat het vanzelf zou weg trekken, maar net (na hem 20 uur uit gelaten te hebben) de monitor weer aangezet en nog steeds hetzelfde probleem...

Is er echt niemand die weet wat er aan de hand is en/of een oplossing weet?

• eigenwijsje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-09-2022
Heb je misschien ergens aan die kant een speaker staan??? of iets wat magnetisch is??

anders proberen eens een RMA aan te maken bij iiyama had ik ook gedaan met een HM903DT A
die gaf helemaal geen beeld meer, zwart scherm maar de "voet"van de monitor gaf aan dat de monitor aan stond.

kreeg zelfs 3 maanden na de garantie toch nog "aan huis service " brachten gewoon een andere HM903DT A maar had inmiddels omdat ik al een tijdje niets van ze gehoord had een HM903DT B gekocht het is een heel goed scherm gewoon maar deze heb ik nog geen 3 jaar ben benieuwd wat ie over een jaartje gaat doen, trouwens de instellingen hier heb ik continue op 1280*1024 staan op 100Hz.

echter als ik je foto bekijk herken ik niet "mijn" HM903DT A ( of B in dit geval ) ik kijk er momenteel tegen aan :Y)

[ Voor 89% gewijzigd door eigenwijsje op 25-10-2005 20:52 ]

• spideramn
  • Niet online
eigenwijsje schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:46:
Heb je misschien ergens aan die kant een speaker staan??? of iets wat magnetisch is??
Nee, heb heel m'n bureau leeg gehaald, alleen de monitor staat er op en de pc zelf, deze staat een dikke 60 cm verderop. Voorheen zat er een cm of 30 tussen de pc en me monitor, zou dat het probleem hebben kunnen veroorzaken?
anders proberen eens een RMA aan te maken bij iiyama had ik ook gedaan met een HM903DT A
die gaf helemaal geen beeld meer, zwart scherm maar de "voet"van de monitor gaf aan dat de monitor aan stond.

kreeg zelfs 3 maanden na de garantie toch nog "aan huis service " brachten gewoon een andere HM903DT A maar had inmiddels omdat ik al een tijdje niets van ze gehoord had een HM903DT B gekocht het is een heel goed scherm gewoon maar deze heb ik nog geen 3 jaar ben benieuwd wat ie over een jaartje gaat doen, trouwens de instellingen hier heb ik continue op 1280*1024 staan op 100Hz.

echter als ik je foto bekijk herken ik niet "mijn" HM903DT A ( of B in dit geval ) ik kijk er momenteel tegen aan :Y)
Dan zal ik dat ook maar eens proberen, maar officieel heb ik geen garantie meer (is mei 2005 afgelopen) en idd was tot nu toe erg tevreden met dit beeldkanon :Y)