[XP] Microfoon werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik heb nu dus 2 maanden 'n supermooie computer,
alles leuk en aardig en op de voorkant van m'n kast zitten zowel 'n microfoon als 'n headsetaansluiting

M'n koptelefoon werkt perfect en is er aan de voorkant van m'n kast ingeplugd.
Daarnet wilde ik Skype weer installen, maar daarvoor wilde ik eerste even m'n microfoontje testen.

Dus ik 'm ingeplugd aan de voorkant van m'n kast wordt er niks gedetecteerd....
Afbeeldingslocatie: http://img240.imageshack.us/img240/3269/microfoonniet5vy.th.jpg

Ik heb gewoon 'n onboard geluidskaart en heb 'n:
Gigabyte K8NF-9, NF4, D-DDR, PCI-E, Soc 939 moederbord (daar zit 't geluid dan toch op)
als jullie met dit gegeven kunnen afleiden wat voor geluidsmogelijkheden op de computer zitten.

Afbeeldingslocatie: http://img424.imageshack.us/img424/517/microfoonmogelijkheden3er.th.jpg
Al deze uit/ingangen vind ik terug aan de achterkant van m'n computer en alleen de lijnuitgang (de groene) is in gebruik (loopt 'n kabel vanaf m'n computer naar m'n twee grote stereoboxen)

Hieronder staat 'n screenshot van de drivers van m'n geluidsapparatuur:
Afbeeldingslocatie: http://img424.imageshack.us/img424/3992/microfoondrivers1rc.th.jpg

Van drivers weet ik niks (k heb vandeweek voor 't eerst m'n beeldscherm-drivers ge-upgrade) dus kan 't misschien zijn dat m'n drivers verouders zijn en door 'n upgrade daarvan m'n microfoontje het aan de voorkant (liefst de voorkant omdat dit handig is met in en uit pluggen) wel gaat doen?

M'n geluidsbeheer (in configscherm) is van RealTek Sound Manager ofzo, maar het hele rare
van dit verhaaltje is dat als ik m'n microfoon in de ingang aan de achterkant van m'n computer doe, hij
wel wordt gedetecteerd (screenshot 1 alleen bij microfooningang staat dan connected device: microphone) Als ik dan naar 'geluidsrecorder' ga om iets op te nemen, blijft de groene lijn gewoon horizontaal lopen en wordt er dus niks opgenomen.

M'n probleem is dus dat m'n microfoon niet werkt (duhuh)
Kan 't zijn dat het gewoon een hele simpele instelling is ergens in m'n apparaatbeheer/ geluidsapparaten waar ik overheen kijk?
Ik weet dat er al aardig wat topics over lopen, laat ik zeggen liepen hier op GoT en deze heb ik stuk voor stuk allemaal doorgenomen, maar nergens kom ik 'n concreet antwoord tegen?
Kan 't iets te maken hebben met het mobo en de aansluiting aan de voor/achterkant? Dat deze niet aangesloten zijn ofzo (wat ik dan trouwens 'n slechte zaak zou vinden, omdat ik m'n computer zelf heb samengesteld en in elkaar laten zetten door 'n gerenomeerd computerbedrijf)

Ps. Ik heb twee microfoontjes geprobeerd en 't is bij allebei hetzelfde verhaal:
Aan de voorkant wordt niks geselecteerd
aan de achterkant worden ze allebei (een voor een natuurlijk) geselecteerd maar werken ze niet

Naja ik hoop dat er toch iemand is die denkt van heej dat zou dit kunnen zijn en niet dat dit topicje wordt gesloten, omdat er al andere topics zouden zijn waar 't antwoord hiervoor zou moeten instaan B)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• CLB
  • Niet online
KICKJE

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Ik lees er niets over terug in je post, maar zou het misschien kunnen dat je microfoon gemute staat in volume scherm??

• CLB
  • Niet online
Noop staat gewoon aan. Maar aan de voorkant wordtie niet eens gedetecteerd,
dus als die dan op 'mute' zou staan zou m'n computer 'm wel 'zien' maar nu dus niet :X

Verwijderd

En als je hem in de poort steekt, en dan via Configuratiescherm -> Hardware probeert hem toe te voegen?

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:03
Als je je geluidskaart op 3d-geluid heb staan wordt de microfoonaansluiting als speakeruitgang gebruikt, ik weet niet of het helpt om deze op 2.0/1 geluid te zetten. Verder zou ik eerst proberen de microfoonaansluiting aan de achterkant werkend te krijgen, en daarna die aan de voorkant proberen...

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-03 17:41

DefLite

Why so serious?

ik heb je ts niet egt doorgelezen(moe) maar is je front audio wel aangesloten
ik had ook mijn mic aangesloten op front en toen bleek dat de boel alleen op de acterkant was geconnect
nogmaals als ik niet goed heb doorgeleze het spijt me

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:22:
En als je hem in de poort steekt, en dan via Configuratiescherm -> Hardware probeert hem toe te voegen?
Als ik dan naar hardware zoek vindtie niks

Als die vraagt of de hardware al aangesloten is en ik klik op ja vind hij:

Realtek AC'97
Audiostuurprogramma-iets
Audiocodecs

Hier hoef ik toch niks mee te doen?

@ Mr. Qips. M'n muziek staat zo ingesteld; 2 stereoboxen dus dat kan 't ook niet zijn?

Ik zei ook in m'n TS: achterkant is ook goed, maar heb jij nog suggesties hoe ik die wel kan laten werken? Hij wordt als ik 'm er achter inplug WEL gedetecteerd maar opnemen lukt nog steeds niet ;(

@ Little Captain: Geen idee of dat is aangesloten? Ik ga er uit van wel omdat ik m'n computer bij 'n bedrijf heb gekocht die 'm heeft geassembleerd? Als ik wil kijken of die aangesloten is moet ik zeker m'n computerkast openschroeven :|

Kan 't niet zo zijn dat door 'n upgrade van 'n driver (van m'n muziekshit) hij opeens wel wordt gedetecteerd aan de voorkant en 't ook nog gaat doen? Ik ben wel 'n beetje huiverig voor zo'n upgrade, omdat ik bang ben dat straks niks 't meer doet, maar als dat de oplossing zou kunnen zijn...

[ Voor 37% gewijzigd door CLB op 25-10-2005 20:35 ]

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:03
Als ie achter wel gezien wordt, weet je dan zeker dat je hem bij het 'mixerpaneel' heb aangevinkt als opneem-apparaat? Je kan namelijk maar van één apparaat tegelijk opnemen. (Mixerpaneel voor opnemen: dubbelklik @ speakertje bij klok, opties>eigenschappen, opnemen aanklikken, OK, en dan zie je een aantal opneemapparaten (cd, lijn, mic), dan moet je daar onder mic het hokje aanvinken).

suc6

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-03 17:41

DefLite

Why so serious?

mijn pc was ook geassembleerd door een bedrijf maar die hadden het niet aan gesloten en als je wil kijken of dat zo is moet je idd je bezuining openmaken
dat is nie zo moeilijk 2 scroefjes en je bent klaar

• CLB
  • Niet online
Ja klopt stond wel aangevinkt! Dat had ik gisteren al gevonden via 'n ouder topic hier op GoT.
Hij stond trouwens al aangevinkt voordat ik in dat menu'tje kwam dus.

Daarnet heb ik alleen die aangevinkt (er stond ook nog cd-speler en nog iets aangevinkt)
mocht ook niet baten, geluid staat aan, maar het werkt nog steeds niet . . . . . . |:(

Dat ik m'n computer kast uit elkaar kan halen weet ik wel
en dat heb ik ooit bij m'n oude computertje gedaan voor de lol om 'n beetje rond te kijken.
Maar om nou zelf zo'n dure kast open te maken daar ben ik toch te huiverig voor.

En wat zou ik dan moeten zien of juist niet moeten zien?
Gaat dat via 'n kabeltje die aansluiting van zo'n microfooningang ofzo?

• Robbbert
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-03 12:58
Waar steek je het stekkertje van je microfoon voor in dan? Zelfde gaatje als de koptelefoon? Dan is het logisch dat het niet werkt. Gaatje voor de koptelefoon is uitgang, microfoon moet ingang gaatje hebben.

Bij veel CD en DVD spelers en branders zit ook een gaatje voor de koptelefoon, maar daar kun je geen microfoon op aansluiten :)

Is dat het of denk ik te simpel?

• CLB
  • Niet online
Robbbert schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:55:
Waar steek je het stekkertje van je microfoon voor in dan? Zelfde gaatje als de koptelefoon? Dan is het logisch dat het niet werkt. Gaatje voor de koptelefoon is uitgang, microfoon moet ingang gaatje hebben.

Bij veel CD en DVD spelers en branders zit ook een gaatje voor de koptelefoon, maar daar kun je geen microfoon op aansluiten :)

Is dat het of denk ik te simpel?
Haha nee ik draag 'n B) en er zitten twee aansluitingen op m'n comp aan de voorkant
groen: daar zit m'n headset in en dat werkt perfect
rood: daar moet m'n microfoon in en die wordt niet gedetecteerd :X

Staat er zelfs onder wat waar in moet en zo lomp ben k (nog) niet dus:
Afbeeldingslocatie: http://img232.imageshack.us/img232/876/pict07364jr.th.jpg

• Robbbert
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-03 12:58
CLB schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:10:
Haha nee ik draag 'n B) en er zitten twee aansluitingen op m'n comp aan de voorkant
groen: daar zit m'n headset in en dat werkt perfect
rood: daar moet m'n microfoon in en die wordt niet gedetecteerd :X

Staat er zelfs onder wat waar in moet en zo lomp ben k (nog) niet dus:
Ok, gelukkig maar ;)

Heeft de microfoonaansluiting aan de voorkant het wel eens eerder gedaan, of heeft hij het nooit gedaan of is nooit gebruikt? Als de microfoonaansluiting het nooit gedaan heeft kan het zijn dat er van binnen iets niet goed is aangesloten.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Leuk. Dat ik dit topic nou zie.

Ik heb vorige week nog een PC met hetzelfde mobo in elkaar gezet met front en rear case geluidsaansluitingen. Ik had ook problemen met het geluid en ik kan je zeggen dat er een grote kans is dat je computerbedrijf de stekkertjes ook verkeerd op de pinnetjes heeft gezet. Wat een geklooi :P

Je hebt namelijk erg veel stekkertjes binnen in je case.
FRONT:
L-OUT
R-OUT
REAR:
L-OUT
R-OUT
Overig:
MIC
GRND
MIC BIAS (of zo)

En misschien nog eentje..

Die voor je achterkant moeten ook aangesloten zitten. Je zou zeggen dat die stekkers niet op de pinnetjes van je mobo moeten omdat je die audio stekkers voor je rearcase geluid niet eens hebt. Die lopen immers direct over het mobo naar de uitgangen aan de achterkant (rear) van je PC. Toch is dat met dit mobo niet.

Dus:
Pak je mobo boekje, schroef je PC open, schijn flink wat licht op die stekkers, haal ze los en stop ze er goed op.

Ik heb een schema gemaakt op een kladje over hoe ze moeten zitten maar die ligt dus niet hier op het moment :( Maar ik ben er met het moboboekje en pen en papier ook uitgekomen :P

(zet een mp3tje in je startupfolder van windows, dan kan je direct je geluid testen zodra hij gestart is :) En druk de PC uit met de uitknop (stel windows zo in (is default) dat bij een druk op de uitknop windows netjes wordt afgelsoten, zo kan je snel testen met je kast open :) )

[ Voor 24% gewijzigd door DeMoN op 25-10-2005 21:32 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• CLB
  • Niet online
Robbbert schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:26:
[...]

Ok, gelukkig maar ;)

Heeft de microfoonaansluiting aan de voorkant het wel eens eerder gedaan, of heeft hij het nooit gedaan of is nooit gebruikt? Als de microfoonaansluiting het nooit gedaan heeft kan het zijn dat er van binnen iets niet goed is aangesloten.
Haha nee nog nooit gebruikt, geen behoefte aan maar nu wilde k gaan skypen

@ DeMoN: Hmm k ga er dan maar vanuit dat hij niet aangesloten is, dus dan maar lekker geen Skype

• CLB
  • Niet online
KICK

Hoe kan ik simpel testen of de aansluitingen niet zijn aangesloten
of dat wordt dus echt die fucking mooie Centurion 5 Case openschroeven... :X

Verwijderd

CLB schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:08:
KICK

Alsje dan toch binnen bent , stofzuig dan ff!

of je pakt je multimeter en ga moeilijk lopen doen

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 22:12 ]

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

CLB schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:08:
KICK

Gewoon openschroeven.

Ik heb echt precies hetzelfde gehad, ook Centrurion btw :)

Bij mij deed het rear geluid het niet :)

Hij is trouwens zeer simpel open te maken, wat is dan het probleem nog? Check ff (aangezien je hem niet zelf hebt gebouwd) of er geen zegeltjes op die case zitten die je verbreekt als je hem evt. openmaakt. Met zegels zou ik voor de zekerheid lekker terug gaan.

[ Voor 25% gewijzigd door DeMoN op 26-10-2005 23:17 ]

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• CLB
  • Niet online
K heb vanavond al ff gekeken en zegeltjes zitter er niet op.

Morgen komt (laat ik zeggen: zometeen) er misschien 'n vriend langs die er even naar gaat kijken

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

CLB schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 01:25:
K heb vanavond al ff gekeken en zegeltjes zitter er niet op.

Morgen komt (laat ik zeggen: zometeen) er misschien 'n vriend langs die er even naar gaat kijken
Is het nog gelukt?

• CLB
  • Niet online
Ola, ik heb dan gisteren toch m'n kast uit elkaar gehaald mbv een vriend.
Hij was inderdaad niet aangesloten (zei hij hoor :/ ) Hij heeft van alles geprobeerd
maar het is werkelijk niet gelukt. Hij heeft er iets meer verstand van dan ikzelf, maar hij kwam er
dus ook niet uit. Na een kwartiertje kloten heb ik maar gezegd, dattie alles maar weer in elkaar moest zetten, omdat het anders helemaal 'n zooitje werd. Ik dacht ik ga wel 'n x naar de winkel toe.

Naja de vooraansluiting doet het dus nog steeds niet MAAR hij heeft ook gelijk lopen kloten (wat precies weet ik niet) met de achteraansluiting. Daar werd de microfoon natuurlijk wel gedetecteerd maar ik kon toch niks opnemen! Naja wat hij nou precies heeft gedaan weetie zelf ook niet, maar die werkt nu wel!!! :) Dus ik kan nu wel Skypen met 'n microfoontje. En de achteruitgang is eigenlijk toch wel mooier, omdat dan ook dat snoertje aan de achterkant zit! (dus voorlopig ga ik maar niet naar die computerzaak want ik kan nu uiteindelijk toch met m'n microfoontje werken)

Bedankt voor al jullie geopperde oplossingen en dergelijke! Erg aardig en attent!! _/-\o_

Pagina: 1