Toon posts:

Wireless internet via WIFI en Belkin Wireless G54 Router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb helaas geen antwoord, of beter gezegd, oplossing kunnen vinden voor het volgende probleem.

Situatie.
1. Internet verbinding die via een wireless Belkin router wordt gemaakt.
2. Ip adressen via DHCP toegewezen
3. 1 vaste PC verbonden met UTP kabel
4. 1 laptop die verbonden moet worden via een WLAN verbinding

In geen geval wordt er door mijn wireless network kaart : (Intel Pro/Wireless 2200BG) nooit de gemaakte Wireless verbinding gevonden.

- Wireless channel = 11
- SSID = home
- Wireless mode = 54G Auto
- Broadcast SSID = YES

Heb nog geen versleuteling van het signaal ingesteld, omdat ik het wel leuk zou vinden als de wireless internet verbinding nu eens wordt gevonden.

In het verleden heb ik met de Laptop wel een andere netwerk kaart gebruikt om via het internet te surfen, maar ik denk niet dat zoiets bepalend is voor het rare gedrag van mijn XP-laptop. Heb naar aanleiding van het forum ook mijn services. bestand bekeken en alles bleek goed te staan.

Kan iemand mij helpen de wireless internet verbinding op te zetten? Zit er zelf nu al 2 dagen aan te sleutelen en het gaat mij vervelen. Een wonder dat de router nog niet het raam uit gesmeten is.

Afbeeldingslocatie: http://www.mesic.nl/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mesic.nl/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mesic.nl/3.jpg

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-04 17:58
99% procent zeker dat het een ingebouwde wireless netwerkkaart is in die laptop?

Dan moet je waarschijnlijk een toetsenbord combinatie gebruiken om 'm aan te zetten (FN + 1 ofzo). Kan ook een knopje zijn (is bij Sony vaak zo). Check even icoontjes op je toetsenbord. 't is zo'n drietand icoontje.

* havana heeft dit ooit ook gehad.

Zelfs een andere router gekocht en uiteindelijk bleek dit 't te zijn.... 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door havana op 24-10-2005 20:00 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
havana schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 19:39:
99% procent zeker dat het een ingebouwde wireless netwerkkaart is in die laptop?

Dan moet je waarschijnlijk een toetsenbord combinatie gebruiken om 'm aan te zetten (fnt + 1 ofzo). Kan ook een knopje zijn (is bij Sony vaak zo). Check even icoontjes op je toetsenbord. 't is zo'n drietand icoontje.
Je hebt helemaal 100% gelijk. Is een interne kaart, die er al in zit.
Die toetsen combinatie kan ik niet vinden. Wel de FN toets (zal wel hetzelfde zijn), maar een icoontje niet. Als ik allerlei combinaties probeer veranderd er niets. Hoe zet ik het dan aan? Weet je er meer over?

• havana
Het zit meestal ergens onder de 1 of 2 of 345679 toets, meestal in het blauw weegegeven. Ik Photoshop wel ff wat in elkaar, moment :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jejansen/wifi.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door havana op 24-10-2005 19:51 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
Maar mocht dat niet werken, waaraan zou het dan kunnen liggen?

• havana
Screenshotje gevonden via Google :)

Kan dus ook onder een F-toets zitten.

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
havana schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 19:53:
Screenshotje gevonden via Google :)

Kan dus ook onder een F-toets zitten.
Waar machtige Google niet toe in staat is he?

Ik kan drukken, slaan of gooien met die knop, helaas veranderd er helemaal niets.
|:(

• havana
Is de knop er wel of is ie er gewoon niet?
Welk merk laptop / type is het ?
Probeer de Belin es op 11 Mbit te zetten? (staat nu op 54G)

[ Voor 73% gewijzigd door havana op 24-10-2005 20:00 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
11Mbit bestaat niet in de keuze. Maakt denk ook niet veel uit.

Moest even zoeken er zat een heel lullig klein knopje aan de zijkant. Ja een Sony Viao dus :)

Ik heb denk ik alle router opties al geprobeerd. :Y) Werd vandaag door de Belkin Helpdesk zeer slecht behandeld, kwamen met van die jij-begrijpuh-oplossingen. Vraag me af of er ooit een wet komt tegen deze software ergenis...........

• havana
Ik begrijp dat je kaartje het nu dus doet? (Knopje ingedrukt) ?

Matchen de protocollen van het kaartje en de Belkin? (google even de protocollen van je Intel-kaartje).

Je hebt nog 17 minuten want dan begint Expeditie Robinson :o

Alhoewel, Talpa begint meestal 10 minuten te laat, waardoor ik het begin van CSI mis, dus maak er 27 minuten van :P

[ Voor 82% gewijzigd door havana op 24-10-2005 20:14 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
havana schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 20:10:
Ik begrijp dat je kaartje het nu dus doet? (Knopje ingedrukt) ?
Hahahaha, was dat maar waar, dan had ik je een dikke kus moeten geven :P

Nee doet echt nada niet nakkus!

• havana
^^ zie edit (verhaal over protocollen)

Het komt trouwens wel eens voor hoor, dat een router en een wifi kaartje elkaar gewoon niet WILLEN zien. Router of kaartje ruilen is dan het devies :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik denk dat dat het dan wel gaat worden.
Moeilijk zeg.

Maar ik zal even een screen dumpje sturen.

Is dat een normale stand voor de kaart eigenlijk?

Afbeeldingslocatie: http://www.mesic.nl/4.jpg

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-04 23:26

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Je kunt ff proberen om t netwerkkaartje opnieuw te installeren, dus ff bij je configuratie-scherm eruitflikkeren en ff met verse drivers van t net installeren.

Waarom? Omdat het kan!!

Verwijderd

Topicstarter
Lolhozer schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 20:21:
Je kunt ff proberen om t netwerkkaartje opnieuw te installeren, dus ff bij je configuratie-scherm eruitflikkeren en ff met verse drivers van t net installeren.
Ook dat heb ik al gedaan!! :D

• havana
Die screendump ziet er normaal uit. Als je netwerkkaartje overigens UIT staat, ziet dat er precies hetzelfde uit... ik denk dat de wifi-kaart en de Belkin elkaar gewoon niet WILLEN zien... zoals ik al zei: kan gebeuren.

Maar die protocollen... heb je dat al gecheckt ?

[ Voor 11% gewijzigd door havana op 24-10-2005 20:26 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• Lolhozer

Lolhozer

En wat is het type router dan? Ik zie trouwens ook dat je Turbomode hebt aanstaan in de router, is die niet ff uit te zetten.

Waarom? Omdat het kan!!

• havana
Je kan alle router instellingen weer van voren af aan gaan proberen, want waarschijnlijk stond je netwerkkaartje dus uit toen je dat allemaal probeerde...

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
Belkin High_Speed Mode Wireless G Router. Versdie: 1103df.

Die Turbo mode, heb ik alweer uitgezet!! :)

Verwijderd

Topicstarter
Krijg je trouwens geen bericht als je de wireless kaart aanzet, dan wel door een knop dan wel door een toets op het toetsenboard. Even om te checken, dan weet ik wie ik straks kan aanklagen :) :) })

• havana
Soms komt er dan in je beeldscherm in 't groen zo'n mededeling gestaan, net als bij volume op je tv...

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
havana schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 20:47:
Soms komt er dan in je beeldscherm in 't groen zo'n mededeling gestaan, net als bij volume op je tv...
Bij mij dus niets.
Je weet zeker niet of als je een knopje hebt er ook een snelkoppeling voor bestaat?

Ga even in mijn BOOT kijken, je weet maar nooit!!

Edit: Ga mijn hele systeem wel terug brengen naar de fabrieksinstellingen. Dan kan ik op zeker uitsluiten dat het aan de computer ligt!!

Edit2: Mijn volgende laptop wordt op zeker een MAC!!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 21:13 ]

• Lolhozer

Lolhozer

Ja, Mac's staan er bekend om dat ze gewoon direct netwerkverbinding hebben :X :X
Lol-modus
Misschien is dit gewoon geval van PICNIC :)
Lolmodus

[ Voor 15% gewijzigd door Lolhozer op 24-10-2005 21:17 ]

Waarom? Omdat het kan!!

Verwijderd

Topicstarter
Anderhalf uur laten en alle software staat weer op een schone PC.

Zo lijkt het wel weer allemaal wat sneller te werken.
Tips wat ik het beste als eerste kan doen?

• Lolhozer

Lolhozer

Eerst ff checken bij netwerkverbindingen of je wlan-ding t nu doet en aanstaat. Want dat was in bovenstaande nog niet geheel duidelijk. In principe zou ie dan gewoon je netwerkje moeten vinden

Waarom? Omdat het kan!!

Verwijderd

Topicstarter
Lolhozer schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 22:52:
Eerst ff checken bij netwerkverbindingen of je wlan-ding t nu doet en aanstaat. Want dat was in bovenstaande nog niet geheel duidelijk. In principe zou ie dan gewoon je netwerkje moeten vinden
In principe, we werken wel met software van Bill Gates ;)

Ik ga nu eerst even de software van de wireless netwerkkaart updaten. Deze eerst verwijderen en dan de computer het laten detecten. Ben erg benieuwd of het gaat lukken. Weet 100% zeker dat het niet aan de kaart ligt, maar aan dat leuke XP en die schattige router (eigenwijs heet dat ook wel).

Is het aan te raden XP sp2 te downloaden?

Ik heb dit namelijk nog nooit gebruikt.

• Lolhozer

Lolhozer

Als je geen reden hebt om t niet te doen(bepaalde software), zou ik t gewoon doen.

Zit zelfs een verbeterde wifi-ondersteuning in geloof ik :Y) :)

Waarom? Omdat het kan!!

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 23:12:
[...]

Is het aan te raden XP sp2 te downloaden?

Ik heb dit namelijk nog nooit gebruikt.
Dan zou ik die eerst eens gaan downloaden en installeren daar zitten nogal wat verbeteringen in op wireless en netwerk gebied..

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
Borizz schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 23:24:
[...]

Dan zou ik die eerst eens gaan downloaden en installeren daar zitten nogal wat verbeteringen in op wireless en netwerk gebied..
Ik ben zelf als de dood voor Microsoft updates. Zeker als het om hotfixes en dergelijke gaat.
Maar nu alles clean is zeg maar, kan het denk ik geen kwaad.

EDIT : Zie echt geen super verandering nog met de Win XP SP2.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 00:49 ]

• Lolhozer

Lolhozer

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 23:59:
[...]

Ik ben zelf als de dood voor Microsoft updates. Zeker als het om hotfixes en dergelijke gaat.
Maar nu alles clean is zeg maar, kan het denk ik geen kwaad.
Ja en ik ben als de dood voor mensen die zonder ook maar enige reden hun computer niet updaten, een verlopen virusscanner hebben, geen firewall, en zich afvragen waarom sommige dingen t niet doen, terwijl ze t wel zouden moeten doen 8)7

Waarom? Omdat het kan!!

Verwijderd

Topicstarter
Het is wel handig om je computer te beveiligen. Alleen de vraag, waarom met microsoft?
Ik zie het zo:

Als je een tekst of manuscript, het maakt niet uit wat, schrijft, dan is het aan te raden deze door derden te laten lezen. Want andere mensen zien nu eenmaal fouten, die de auteur niet ziet. Hetzelfde met Windows. Microsoft bouwt een systeem voor een computer. Daar moeten ze bij blijven (komt alleen maar ten goede van windows) en andere mensen de beveiliging, etc laten maken. Zij zien de gaten namelijk veel eerder. Huur hiervoor jonge flexibele dames en heren in. Betaal ze om alles wat maar te hacken valt te laten hacken. Goede leerschool ;)

Maar terug naar mijn vraag. Heb nu dus een schone PC, SP2 op win XP staan, nieuwste netwerkkaart drivers, router gereset (factory reset) en nog steeds geen eigen netwerk. Het rara is dat als ik op een ander netwerk ga zitten, er geen probleem is.

Tips?
Pagina: 1