Na het lezen van enkele topics hier op GOT ben ik het echt de weg helemaal kwijt in joystick land. Ik ben op zoek naar een goede joystick voor flightsimulator (2004). Ik zit met een redelijk beperkt budget (ik denk zelf aan 50 euro) ,en ik vlieg redelijk veel met flightsimulator dus het mag niet zo zijn dat hij naar een maand kapot gaat. Ik eis in ieder geval dat er een trottle op zit ,want zonder is gewoon niet prettig spelen. Hiervoor heb ik een Thrustmaster Topgun Platinum gehad ,maar bij deze stick zijn de veren gewoon gebroken. Dus geen Thrustmaster meer! Ik kwam dus op de volgende joysticks:
Joystick Extreme 3D Pro

En de
Logitech® Force™ 3D

Op verschillende plaatsen wordt over deze sticks ERG negatief gesproken. Er wordt zelfs gesproken van een levensduur van 3 maanden bij sommige mensen. Is dit echt zo erg? De specs van de eerste joystick spreken me eigenlijk wel erg aan (veel knoppen ,fijn voor flaps enz). Ik ben dus erg benieuwd of logitech op dit gebied echt zo'n ramp is ,want ik ben van logitech eigenlijk niets dan goede producten gewend.
Saitek ST 290 Pro

De goedkopere van het stel. Op het eerste gezicht een leuke futuristische joystick maar ik ben een beetje bang voor het plastic gevoel ,en dus een slechte kwaliteit (kan ook aan de naam liggen die mij volkomen onbekend is ,behalve van de duurdere sticks met losse trottle).
Heeft iemand nog leuke andere alternatieven? Mijn voorkeuren zijn dus:
-Goede kwaliteit (belangrijk)
-Gashendel (belangrijk)
-Budget om en nabij 50 euro. Kom dus alsjeblieft niet met sticks aan die een fortuin kosten
- Bij voorkeur genoeg knoppen voor basis functies flightsimulator ,maar hoeft niet persee.
Ik weet dat hier al verschillende topics over geweest zijn. Echter is er de laatste tijd op deze markt veel verandert ,vooral door het stoppen van microsoft en de vernieuwde types (in vergelijking met de types van 2 jaar terug die in de search ruim aan bod komen). ik hoop daarom dat de mods dit topic niet dicht gooien omdat de vraag al te vaak is gesteld.
Alvast bedankt voor jullie advies!
[edit] Verkeerde subforum
Komt omdat er meerdere oude topics hierover in dit forum stonden.
[edit2] Thnx
Joystick Extreme 3D Pro

En de
Logitech® Force™ 3D

Op verschillende plaatsen wordt over deze sticks ERG negatief gesproken. Er wordt zelfs gesproken van een levensduur van 3 maanden bij sommige mensen. Is dit echt zo erg? De specs van de eerste joystick spreken me eigenlijk wel erg aan (veel knoppen ,fijn voor flaps enz). Ik ben dus erg benieuwd of logitech op dit gebied echt zo'n ramp is ,want ik ben van logitech eigenlijk niets dan goede producten gewend.
Saitek ST 290 Pro
De goedkopere van het stel. Op het eerste gezicht een leuke futuristische joystick maar ik ben een beetje bang voor het plastic gevoel ,en dus een slechte kwaliteit (kan ook aan de naam liggen die mij volkomen onbekend is ,behalve van de duurdere sticks met losse trottle).
Heeft iemand nog leuke andere alternatieven? Mijn voorkeuren zijn dus:
-Goede kwaliteit (belangrijk)
-Gashendel (belangrijk)
-Budget om en nabij 50 euro. Kom dus alsjeblieft niet met sticks aan die een fortuin kosten
- Bij voorkeur genoeg knoppen voor basis functies flightsimulator ,maar hoeft niet persee.
Ik weet dat hier al verschillende topics over geweest zijn. Echter is er de laatste tijd op deze markt veel verandert ,vooral door het stoppen van microsoft en de vernieuwde types (in vergelijking met de types van 2 jaar terug die in de search ruim aan bod komen). ik hoop daarom dat de mods dit topic niet dicht gooien omdat de vraag al te vaak is gesteld.
Alvast bedankt voor jullie advies!
[edit] Verkeerde subforum
[edit2] Thnx
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 20:05 ]