Toon posts:

[XP] Zwart beeld na Windows Logo*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren heb ik mijn pc laten upgraden waardoor het een en ander snellen zou moeten gaan.
ik heb vernieuwd:

Asus A8N-SLI Deluxe moederboard
AMD Athlon 64 X2 3800+, nforce 4 1Mb, S-p
Maxtor 250 gig harde schijf
7800 GTX grafische kaart

Bij het opstarten krijg ik het windows logo waarna het beeld vervolgens (ongeveer 30 a 60 seconden zwart wordt waarna vervolgens het bureaublad wordt getoond. Ik weet niet wat hier de oorzaak van is en hoe ik dit kan verhelpen. Ik dacht in eerste instantie dat het aan de boot-instellingen uit de bios lag maar dit is het volgens mij niet (ik heb overigens niet veel verstand van bios e.d.).

Bij voorbaat dank!!

Jeff

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
jeffexx zoals je al eens vaker is gevraagd zien we graag op GoT terug wat je exact allemaal al hebt geprobeerd, en wat daar allemaal niet aan lukte. Lees daarover de Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens door.

Welk OS gebruik je? Is het helemaal up-to-date? We zien het graag in de topictitel, zoals je in de Windows Operating Systems - Policy kan lezen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai onder windows XP home edition. Ik geprobeerd om mijn boot-instellingen in de bios aan te passen (dus alleen van de harde schijf en de rest disabled. Dit had ik gedaan omdat ik het idee had dat bij het opstarten de cd-rom stations gecheckt werden. je hoort ze namelijk draaien. vervolgens heb ik bij het opstarten de cd-roms verwijderd maar dit mocht ook niet helpen.

Vervolgens heb ik alle aangesloten apparaten verwijderd (waaronder een ipod en ipaq) dit hielp ook niet. Voorts heb ik de beschrijving van het moederboard doorgenomen maar heb hieromtrent niks kunnen vinden.

Ik heb ook nog op het forum van microsoft gekeken.

tenslotte heb ik mijn vraag hier gesteld in de hoop een oplossing te vinden.

met vriendelijke groet,

Jeff

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Het is bij XP (en andere NT-varianten) aan te raden om je OS opnieuw te installeren als je systeem drastisch (vooral dat moederbord) wijzigt , zoals je zelf hebt laten uitvoeren.

De bootinstellingen in je BIOS zorgen volgens mij normaal niet voor zo'n problemen.

[ Voor 20% gewijzigd door ILUsion op 25-10-2005 07:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank,

OS opnieuw geinstalleerd en vervolgens de grafische kaart en wwerkt nu perfect.

Jeff