Goedendag,
Ik heb net een leuke Pentium II erbij gekocht, en deze wil ik als server gaan gebruiken voor klein gebruik. Ik heb hier 2 40gig schijven liggen. Deze krijg ik niet goed werkend op de pc.
Zodra hij ze herkent in de bios (met de jumper op modus "detect as a 32 gig disk") en ik een windows installatie wilt uitvoeren, komt hij meteen na de 1ste reboot van de installatie met de melding "disk error occourd, press ctrl-alt-delete to restart".
De schijf is gewoon helemaal goed, ook het geheugen en ook de cd van windows.
Ook wil ik gewoon mijn volle 40 gig benutten, dus ik wil een biosupdate uitvoeren zodat hij met deze schijven overweg kan.
Ik heb me pc open gehaald en kwam deze chipset tegen:

Een Asustek AS97127F dus.
Ik kan maar geen biosupdate vinden hiervoor op de website van Asus.
Het model staat er gewoon weg niet bij.
Via deze link bedoel ik dus:
http://support.asus.com/t...?root=198&SLanguage=en-us
Doe ik iets verkeerd? Zie ik iets over het hoofd en hoe moet ik nu verder?
Zoeken op dit forum leverde mij geen bruikbare resultaten.
Ik heb net een leuke Pentium II erbij gekocht, en deze wil ik als server gaan gebruiken voor klein gebruik. Ik heb hier 2 40gig schijven liggen. Deze krijg ik niet goed werkend op de pc.
Zodra hij ze herkent in de bios (met de jumper op modus "detect as a 32 gig disk") en ik een windows installatie wilt uitvoeren, komt hij meteen na de 1ste reboot van de installatie met de melding "disk error occourd, press ctrl-alt-delete to restart".
De schijf is gewoon helemaal goed, ook het geheugen en ook de cd van windows.
Ook wil ik gewoon mijn volle 40 gig benutten, dus ik wil een biosupdate uitvoeren zodat hij met deze schijven overweg kan.
Ik heb me pc open gehaald en kwam deze chipset tegen:

Een Asustek AS97127F dus.
Ik kan maar geen biosupdate vinden hiervoor op de website van Asus.
Het model staat er gewoon weg niet bij.
Via deze link bedoel ik dus:
http://support.asus.com/t...?root=198&SLanguage=en-us
Doe ik iets verkeerd? Zie ik iets over het hoofd en hoe moet ik nu verder?
Zoeken op dit forum leverde mij geen bruikbare resultaten.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 19:10 ]