Toon posts:

[XP] Opnieuw inloggen: alle instellingen weer standaard*

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn computer boot dan zijn alle bestanden die op de desktop bewaard zijn verdwenen, behalve de links van Firefox, Norton en ad-aware.
Als windows start krijg je de meldingen die je krijgt als aje windows voor het eerst draait. (wilt u een rondleiding etc.) Ook moeten alle instellinge van de taakbalk opnieuw gemaakt worden.

Ik heb de standaard spy-ware en virus scans al gedaan maar die leveren niets op.
Weet iemand misschien waarom dit probleem zich voordoet en in welke uithoek van de computer mijn dokumenten zich misschien kunnen bevinden?

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Klinkt als een kapot profiel. Kijk eens onder C:\Documents and Settings\*Gebruikersnaam*\Desktop
Overigens, misschien is het handig om iets meer info te geven. Hoe is het gekomen, wat is er gebeurt, welke windows... etc.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik denk dat er iets in je profiel corrupt is, waardoor wijzigingen niet mee worden genomen. Kijk eens in het bestand userenv.log, en in de evenementlogboeken. Daar zou wel enige info te vinden moeten zijn. Wat heb je zelf al geprobeerd verder? Er is vast een hele boel te vinden hier op het forum :)

Welke virus/spywarescanners heb je gebruikt? Want ik kan zo geen enkele aanwijzen die aan jouw begrip "standaard" voldoet. Zit je misschien in een bedrijfsnetwerk, en heet je ntuser-bestand misschien ntuser.man ipv ntuser.dat?

Ik pas nog even de topictitel aan, zodat je os vooraan staat en je probleem beschreven wordt. Probeer dat in het vervolg zelf ook even te doen :)

Bureaublad reset >[XP] Opnieuw inloggen: alle instellingen weer standaard*
Zoals je wel ziet is veeeeel meer info gewenst. Het is zonder details over wat er exact gebeurt niet veel te zeggen. Lees de Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens door. Daarin staat redelijk duidelijk wat we op dit forum van je verwachten.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik weet er weer een beetje meer van (is niet mijn eigen PC)

Niets speciaal gebeurd, gewoon de pc uitgezet en later weer geboot.
Bij de profielkeuze komt idd de volgende melding: Kan het lokale profiel niet vinden. U wordt aangemeld met een tijdelijk profiel. Wijzigingen die u in dit profiel aanbrengt gaan verloren wanneer u zich afmeldt.
Je wordt dan aangemeld onder een "gast" profiel Eenmaal geladen staat er toch "gebruikersnaam" boven het startmenu.
Alle documenten waren opgeslagen onder C:\Documents and Settings\200339
De bestanden zijn toen naar het bureaublad gekopieeerd en waren HELEMAAL verdwenen bij reboot. (voor die actie was ik niet verantwoordelijk)

de standaard hier is Ad-Aware se en Norton Antivirus 2005

ntuser.man kan ik niet vinden en ntuser.dat vind ik 2x nl. C:\Documents and settings\All users en op C:\Windows\system32\config\systemprofile

Ik zit waarschijnlijk idd op een bedrijfsnetwerk (uitgaand van IP-adres)

sorry voor de onvolledige 1e post maar toen wist ik ook niet meer dan dat.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ja dan zit je in een bedrijfsnetwerk, en is er iets mis met je roaming profile. Laat de systeembeheerder dat maar even nakijken. Wij kunnen namelijk niet op je servers kijken, en jij ook niet denk ik ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.