PC aanzetten met je toetsenbord!

Pagina: 1
Acties:
  • 2.080 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneerleblanc
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-07-2024
Kan dat? Bij de mac namelijk wel maar ook bij de pc? Ik zoek een oplossing want mijn pc staat netjes weggewerkt op de grond onder mijn bureau. Het zou alleen retehandig zijn als ik mijn pc kan aanzetten met toetsenbord. Dus niet uit slaapstand halen en nee ik wil hem ook niet op het bureau zetten. Wie helpt?

Micmac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je in je bios volgens mij instellen, wake up on key. Althans, dat denk ik. Als dat niet lukt, kun je misschien de aan/uit-schakelaar verlengen.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-10 12:49

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Als ik me niet vergeet is dit een optie in de meeste BIOS 'en. Tjek je BIOS eens. En anders ook even de handleiding van je moederbord.

Powered By C8H10N4O2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-10 12:11
Afhankelijk van je BIOS kun je inderdaad de computer aanzetten met het toetsenbord, of zelfs met de muis. Blader eens de instellingen van je BIOS door zou ik zeggen.

..:: ::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:26

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ja dat kan bij veel PCs..

Moet je in je BIOS ff kijken bij 'wake-up' opties...
Kun je bij veel moederborden wake-up on modem, lan en keyboard enzo kiezen.. kun je vaak een toets of toetscombinatie kiezen.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan, maar of het ook met oudere pc's kan weet ik niet zeker
Ik gebruik het zelf ook, door op CTRL + ESC te drukken start de pc op. (powerknop zit achter deurtje :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:49

Thandor

SilverStreak

De ASUS P2B-F (Een Intel i440BX bordje uit 1998) kan al op tijd of bij indruk van een toets opstarten.
Veel moederborden hebben ook de mogelijkheid om op te starten met een speciaal 'Power on' knopje op het toetsenbord. :)

Gewoon goed zoeken in het BIOS naar mogelijke instellingen.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:06

angerfist-yentl

vake bei te bange!

bij somige boordjes moet je dan ook een jumper om zetten ( die zit vaak dicht achter de aansluiting voor de toetsenbord ) daardoor komt er stroom op het toetsenbord als de pc uit is ( vaak op je muis en dan heb je je ledje van je muis steeds aan ) en somige voedingen kunnen in uit stand geen genoeg stroom leveren

Vake bei te bange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneerleblanc
  • Laatst online: 13-07-2024
Zou het graag willen aanpassen maar had de bios al helemaal uitgepluisd en kan daar niets instellen voor wake up of iets dergelijks. Bios upgraden? kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:49

Thandor

SilverStreak

Je kunt inderdaad het BIOS Flashen.
PMG FAQ :: Waar kan ik de BIOS downloaden en hoe moet ik het updaten?

Let wel op dat dit geen garantie is dat je na het flashen wel de optie hebt ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
micmac666 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:01:
Zou het graag willen aanpassen maar had de bios al helemaal uitgepluisd en kan daar niets instellen voor wake up of iets dergelijks. Bios upgraden? kan dat?
Vaak wordt deze mogelijkheid pas zichtbaar nadat je een jumper om hebt gezet voor het leveren van stroom aan je toetsenbord wanneer je pc uitstaat. Ik zou dus eerst de handleiding van je mobo raadplegen of er zo'n jumper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorrik
  • Laatst online: 15-01-2023
JA het werkt ik heb et gedaan

je kan gewoon je pc op starten door op een willekeurige toets te drukken

het staat trouwens gewoon in je bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WAUW! de mijne kan het ook! wat een magische vernuftige snufjes _/-\o_ :P Maar voordat ik een nieuw topic (over mijn daaropvolgende vraag) open: Heb je eigenlijk dan nog wel zon ouderwetse aan/uit knop nodig? (was namelijk net bezig met mod). Het enigste probleem wat ik me zou kunnen voorstellen is dat wanneer je je PC voor het allereest opstart je de pineut bent. Want deze optie staat namelijk niet op default (toch?) Voor de rest zie ik eigenlijk geen andere reden om de aan/uit knop nog toe te passen (resetten/hansmatig uitschakelen,die enkel keer dat...) e.d. niet meegenomen.
Pagina: 1