Toon posts:

[XP] Achtergrond thema helemaal zwart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn neefjes waren bezig op hun pc en opeens is alles van windows xp zwart geworden.

Met alles bedoel ik:
- achtergrond is zwart
- venster zijn zwart -> dus ik kan de vensters niet zien
- iconen zijn normaal

ze zeggen dat dit is gebeurd toen ze een thema aan het veranderen waren, maar ik denk dat er wel meer achter zit.

Nu heb ik wndows in safe mode opgestart en heb ik nog steeds hetzelfde :{

Ik heb erop gegoogled, maar niks kunnen vinden

Ik vraag me af of er een "run" command is die de thema en achtergronden van windows terug kan zetten naar de oorspronkelijke staat.

• Spivvi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-03 22:58
Je kunt toch gewoon weer het originele thema aanzetten?

Via configscherm bedoel ik dus.

[ Voor 25% gewijzigd door Spivvi op 24-10-2005 18:19 ]

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:33
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 18:15:
- venster zijn zwart -> dus ik kan de vensters niet zien
Denk dat dat niet gaat lukken dan ;)

Verwijderd

Topicstarter
het scherm van configuratiescherm zie ik dus niet.....

maar als het echt aan een thema ligt, dan moet die thema toch weg zijn in safe mode :{

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

start -> run -> sc stop themes

stopt de theming engine - met start -> run -> cmd kan je een command console openen en op die manier een user toevoegen ('net user add' ofzo) - en eens met die user inloggen :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 18:48:
start -> run -> sc stop themes

stopt de theming engine - met start -> run -> cmd kan je een command console openen en op die manier een user toevoegen ('net user add' ofzo) - en eens met die user inloggen :)
Dat eerste had ik al geprobeerd (kwam ik in diverse topics op GoT tegen), maar ik ga zo dat tweede proberen.

Maar nogmaals: komen themes dan ook in safe mode :?

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Misschien hebben ze met de standaard bestanden aan het aanrommelen geweest :/
Probeer alleszins eens een andere gebruiker. Lukt dat niet zou ik met sfc -scannow eens proberen. Geeft dat geen resultaat kan je een system restore proberen (als ze software geïnstalleerd hebben ofzo is er waarschijnlijk een restore point), tenzij je die natuurlijk uitgeschakeld hebt ;)

Verwijderd

Topicstarter
The_Stickie schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 19:08:
Misschien hebben ze met de standaard bestanden aan het aanrommelen geweest :/
Probeer alleszins eens een andere gebruiker. Lukt dat niet zou ik met sfc -scannow eens proberen. Geeft dat geen resultaat kan je een system restore proberen (als ze software geïnstalleerd hebben ofzo is er waarschijnlijk een restore point), tenzij je die natuurlijk uitgeschakeld hebt ;)
Ik dacht ook dat ze aan het klooien waren, maar als ik zon beetje lees hoe deze fout veroorzaakt wordt, dan zie ik dan dat idd mogelijk is door gewoon een theme te veranderen :{

Ik heb "net user add" geprobeerd, dat geeft een DOS scherm, maar voegt geen gebruiker toe (ook niet op mijn pc)

Verwijderd

Probeer eens: Windows-toets + R, typ "control desk.cpl" (zonder quotes), druk op toets W voor het Windows XP-thema te selecteren (of druk een paar keer op de pijltjestoetsen om van thema te veranderen) en druk dan op Enter :)

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Mijn broertje had dit ook: rechtermuisknop op bureablad, dan pijltje naar boven, dan enter, dan W en weer enter.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Verwijderd

marcieking schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 19:22:
Mijn broertje had dit ook: rechtermuisknop op bureablad, dan pijltje naar boven, dan enter, dan W en weer enter.
Net dezelfde methode als ik postte maar dan moet je wel de muis gebruiken :P

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn inderdaad veel manieren om die thema stop te zetten.
Ik maak nu een lijstje ervan, en die ga ik zo allemaal uitproberen.

MAAR... is er nog hoop als "net stop themes" het neit deed ;( (want die doet tog hetzelfde)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 19:30:
MAAR... is er nog hoop als "net stop themes" het neit deed ;( (want die doet tog hetzelfde)
"net stop themes" stopt de complete Windows XP Thema's service, terwijl bovenstaande methode gewoon het standaard Windows XP-thema weer instelt. Er is dus nog hoop ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 19:34 ]

Verwijderd

ja, save mode heeft themes.
word gewoon geladen net als de meeste andere windows services

onderstaande voorkomt dat:
WindowsToets+R, DEL , ''msconfig'', ENTER, SHIFT+TAB, 4x pijltje naar rechts, TAB, 5x ''T'', SPATIE, ALT+T, ENTER, ENTER.

nu reboot je pc zonder themes (hoop ik)

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 19:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 19:20:
Probeer eens: Windows-toets + R, typ "control desk.cpl" (zonder quotes), druk op toets W voor het Windows XP-thema te selecteren (of druk een paar keer op de pijltjestoetsen om van thema te veranderen) en druk dan op Enter :)
Thnx, het is gelukt _/-\o_
Pagina: 1