Coca Colaptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157687

Topicstarter
Hi There,

Ik heb hier een Acer laptop, waar een glas cola overheen is gegaan. De Laptop stond aan terwijl het de douche onderging. Nu heb ik hem al helemaal uit elkaar gehaald, en zelfs op de onderkant van het moederbord, plakken de IC's van de cola.

Nu is mijn vraag, heeft het zin om alles goed schoon te maken met alcohol (of misschien een beter middel??). Kortom, zal mijn laptop ooit nog levenstekenen vertonen?

Groeten,

Philippe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 10:26
Ik heb een soortgelijk iets gehad met een Gericom laptop, en appelsap. Zelf niet schoongekregen, dus garantie. Zelfs toen de bak open was geweest, binnen 10 dagen terug, gefixed.
Dus neem eens contact op met Acer?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als je alles echt heel erg goed laat drogen erna is er nog een kans ja. :)
Is er overigens kortsluiting ontstaan of heb je meteen de uitknop ingeramd? :P
In het 2e geval is er de meeste hoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 22:50

Rival24

I'll Be Back

Tuurlijk heeft het zin om het te proberen, anders kun je hem meteen bij het vuil neerzetten. Zorg alleen wel dat je alles goed schoonmaakt en het een paar dagen laat staan om helemaal goed te drogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Zorg dat je alle resten er vanaf krijgt. 9 vd 10 keer gaat alles na 3 maanden alsnog dood.

en dan doen ze alsof hun neus bloed aan de telefoon, paar dagen later moet ik ze een foto sturen van roestige plekken en kleverige prints, buiten garantie.. en dan nog boos ook

fuk op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65725

het Gedoetje fohnen wil weleens helpen :)

Notebook is dan wel heel iets anders dan een Afstandsbediening, maar wie weet deugt het.

Succes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-06 11:53
Anoniem: 65725 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:14:
het Gedoetje fohnen wil weleens helpen :)

Notebook is dan wel heel iets anders dan een Afstandsbediening, maar wie weet deugt het.

Succes!!
Cola bevat veel suiker, als je dat op gaat drogen gaat het alleen maar plakken en wordt een sticky zooitje..

Met alcohol ofzo grondig schoonmaken lijkt me een beter plan, maar geen glas bier overheen gooien dan he? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Alcohol werkt volgens mij NIET, omdat het gebaseerd is op suiker (CH4 ofzo, hoe was die formule? Scheikunde alleen ooit eens in de 2e gehad geloof ik...). Werd ooit eens door iemand aangegeven en klinkt logisch. Suiker lost nog het beste op in water volgens mij.

Als die laptop al zeik nat is geweest door de cola, zou ik gewoon die onderdelen nog een douche geven maar dan met lauw water en voorzichtig misschien met een zacht kwastje alle cola verwijderen. Daarna goed droog fohnen maar het lijkt me goed plan dat van grote afstand te doen zodat het niet te heet wordt. En dan 1 of 2 dagen op een tochtige plek laten liggen, 't zou jammer zijn als het door water alsnog kapot gaat.

Ik heb eens een kapotte laptop hier gehad, daar was het mobo helaas dood gegaan (dus halve laptop). Die heb ik toen besteld bij Compaq, vervangen, en zo laptop gerepareerd, dat was alleen wel een duur geintje.

[ Voor 6% gewijzigd door pierre-oord op 25-10-2005 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

NOOOOOOOOIT

NOOOOOOOOIT

electronica fohnen, daar is meer van kapot gegaan dan heel

wanneer gaan mensen het leren :?

als er geen stroom op staat mag je hem natmaken (gedestilleerd water), daarna zo goed mogelijk droogdeppen en 48 uur op een droge plek laten staan.

niet je bios batterij kortsluiten btw

[ Voor 8% gewijzigd door Pixal op 25-10-2005 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Wie heeft het gedaan? jij zelf? Kun je niet ff met familielid afspreken dat het via de WA verzekering gaat?

wil je zulke lame reacties in het vervolg laten :/
We zitten hier niet met zijn allen om een verzekeraar op te lichten...

[ Voor 39% gewijzigd door Turkish op 25-10-2005 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunameh
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-06 09:33
Ik zou 'm eerst laten drogen, en 1 van de threads bekijken

offtopic:
ICtjes op de onderkant van je mobo? :?
Sorry :+ dat moest ik ff zeggen :>

Wat is een ander woord voor synoniem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Tsunameh schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:25:

offtopic:
ICtjes op de onderkant van je mobo? :?
Sorry :+ dat moest ik ff zeggen :>
Cola aan de onderkant van je mobo?

Eerder aan de bovenkant natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:31

Mach

[END]Avengers

laptop en hete thee

Bij mij is het allemaal goed gekomen, wel veel geduld betrachten (ik geloof dat ik hem ongeveer een dag of 3 heb laten drogen). Cola bevat natuurlijk wel meer suiker dan thee (met 2 schepjes suiker)

succes

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

ikbensander schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:21:
Wie heeft het gedaan? jij zelf? Kun je niet ff met familielid afspreken dat het via de WA verzekering gaat?
cool, aansporen tot fraude :X

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-06 11:51
- Accus/batterijen enz verwijderen
- Schoonmaken met alcohol oid
- Afspoelen met gedestileerd water (kraanwater geeft kalkvorming enz!)
- Laten drogen (geen fohn: Statische electriciteit en kans op breuken enz doordat t ene materiaal sneller verwarmd (uitzet) dan de ondergrond)
- Hopen dat ie t nog doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Pixal schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:11:
[...]

Cola aan de onderkant van je mobo?

Eerder aan de bovenkant natuurlijk.
Nou beide....... Zoveel cola dat de druppels "stijve" cola aaan de ic's plakken aan de onderkant van het mobo..

Maar heb hem vandaag eens goed schoon gemaakt met alcohol, vervolgens voorzichtig gedroogd met de föhn. En nu loopt ie weer!!!!! Alleen een aantal toetsen van het toetsenbord doen niks meer. Morgen maar eens informeren voor een nieuw toetsenbordje... zal wel een rib zijn!!!

Bedankt voor alle hulp!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35978

ikbensander schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:21:

wil je zulke lame reacties in het vervolg laten :/
We zitten hier niet met zijn allen om een verzekeraar op te lichten...
Dit hoeft niet altijd fraude te zijn natuurlijk, dat hangt nogal van de omstandigheden af.

Overigens heb ik ooit bij de Postbank een PC verzekering afgesloten die dit soort shit wèl dekt, kost ongeveer €30 per jaar en dat haal je er bij een dergelijk ongelukje al snel uit natuurlijk.

* Bootstrap hoopt binnenkort een nieuwe Eizo 19" te kunnen halen omdat de kat er overheen gezeken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 23:46

x-man

Proud newbie!

Zo snel mogelijk wat aan doen. Cola is een zuur en kan je circuits aantasten. Ook zou ik gedestilleerd water gebruiken om onderdelen mee af te spoelen. Vergeet je toetsenbord maar. Ik zou maar proberen bij ebay een tweedehands model te kopen. Doe je dat niet, dan ben je geheid een dag bezig met het verwijderen en terugzetten van je toetsen en heb je kans dat het geheel alsnog niet goed werkt.

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vanmiddag een nieuw toetsenbordje besteld! Slechts € 30,- ex. BTW, is toch echt goedkoop!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Anoniem: 157687 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 21:53:
Vanmiddag een nieuw toetsenbordje besteld! Slechts € 30,- ex. BTW, is toch echt goedkoop!!!
goedkoop is anders, maar erg duur is het niet iig.wat je soms hoort wat bepaalde merken vragen voor een nieuw tobo? :o

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1