USB power adapter

Pagina: 1
Acties:

• Belovedmonster
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-01 22:49
Na 2 jaar mijn laptop twee keer per dag in mijn tas te doen is mijn power cord gebroken en geeft deze kortsluiting. Op zich niet zo erg, ik kan gewoon een nieuwe adapter kopen. Het probleem is echter dat het ook iets in mijn computer beschadigd heeft. Als ik een adapter van iemand anders probeer met dezelfde specificaties, dan werkt het nog niet. Op zich doet mijn laptop het nog wel. Ik heb alleen nog maar 40 minuten op mijn accu...

Nu heb ik iets gehoord over een USB power supply. Weet iemand daar iets van af? Is het inderdaad mogelijk om je laptop via USB op te laden?

Marco

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-02 22:39

SA007

Moderator Tweaking
Nee, is niet mogelijk.

Usb heeft maar 5v, en dat is te laag om een laptop mee op te laden, ik dnek dat wat je gezien hebt is dat je sommige mp3 spelers etc via usb kan laden ;)

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:37
Buiten dat, USB-voeding van je laptop is altijd uitgaant, zodat je bijvoorbeeld een mobiele telefoon of mp3 speler op kunt laden. Waarschijnlijk heeft de accu van je laptop ook een tik gehad, en moet je die ook vervangen. Misschien kun je een accu van een collega even gebruiken om te kijken of dat wel werkt?

-

• Belovedmonster
Mijn laptop doet het op zich nog wel, dus het lijkt mij dat mijn accu het gewoon nog doet. Het is alleen dat ik hem niet meer op kan laden. Zijn er nog mensen die andere tips hebben? Mijn grote probleem is dat ik op het moment in de VS woon en ze hier niet aan de onderdelen kunnen komen (zo zegen ze). Dit zou dus betekenen dat ik mijn laptop naar Nederland/Europa zou moeten versturen en ik heb zo het vermoeden dat dit een erg dure aangelegenheid gaat zijn. Overigens, ik heb ook mijn en een adapter van iemand anders gebruikt terwijl de accu eruit was. Ook dan gaat het indicatielichtje op de adapter uit, wat ook aangeeft dat het de accu niet (alleen) lijkt te zijn.

Marco

• Belovedmonster
Het probleem is opgelost... even het stof wegblazen en alles deed het weer prima. Ik moet nu alleen nog even een nieuwe poweradapter kopen...