Toon posts:

5.1 geluidskaart

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag een 5.1 geluidskaart kopen voor niet te veel geld, maar de kwaliteit moet ook niet te slecht zijn. zelf zat ik al aan deze te denken: http://www.empc.nl/index....Produktinformatie&Id=6293
Maar ik weet echt niet of dit een beetje een goede kaart is. Hebben jullie ideeën?
Het zou handig zijn als ik mijn front audio connector erop aan kan sluiten, zodat ik niet iedere keer kabels hoef te verwisselen als ik mijn hoofdtelefoon wil gebruiken i.p.v. de 5.1 set, wat ik nu wel heb met mijn onboard sound.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 17:50 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:27

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hier staan goede kaarten tussen: Tweakers.net Pricewatch | Geluidskaarten :)

Daar moet je even tussen grabbelen :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 17:39:
Hier staan goede kaarten tussen: Tweakers.net Pricewatch | Geluidskaarten :)

Daar moet je even tussen grabbelen :)
staan er ook ergens reviews bij?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:27

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Yep, klik op een product en daar zie je productinformatie bij staan :)
Het is niet bij elk product zo, maar dan moet je even zoeken op google

Als je mazzel hebt zijn er ook nog surveys van andere mensen geplaatst.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
ik zie dat de Trust SC-5100 5.1 Surround Soundcard voor € 11,50 in de buurt van mijn woonplaats te koop is. Is dit niet wat goedkoop voor een geluidskaart?
De kaart die ik aanvankelijk had gevonden, Terratec Aureon 5.1 PCI kost € 17,38 en is wel aantrekkelijk.
Maar misschien is de Creative SoundBlaster Live 5.1 voor € 22,90 ook wel een goede koop, omdat deze kaart eerst heel duur was...
weet iemand iets van deze kaarten?

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
De terratec 5.1 pci is dezelfde kaart als de terratec 5.1 fun(bij de fun zitten alleen wat games) Dat is wel handig om te weten als je naar reviews zoekt. Ik vind de terratec 5.1 pci een hele nette kaart met een goede geluidskwaliteit. Jammer is alleen dat er veel softwarematig wordt gedaan in de drivers, zoals eax. De creative sblive doet eax in hardware en is daarom aan te raden als je veel games speelt. Als je voor geluidskwaliteit wilt gaan dan zou ik persoonlijk denk ik gaan voor de terratec 5.1 pci, maar ik denk dat de sblive en de terratec elkaar niet veel ontlopen op dat gebied. Trust spul beviel mij vroeger niet zo, dus ik weet niet hoe de huidige geluidskaarten het doen :Y)

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-02 17:29
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 18:07:
ik zie dat de Trust SC-5100 5.1 Surround Soundcard voor € 11,50 in de buurt van mijn woonplaats te koop is. Is dit niet wat goedkoop voor een geluidskaart?
De kaart die ik aanvankelijk had gevonden, Terratec Aureon 5.1 PCI kost € 17,38 en is wel aantrekkelijk.
Maar misschien is de Creative SoundBlaster Live 5.1 voor € 22,90 ook wel een goede koop, omdat deze kaart eerst heel duur was...
weet iemand iets van deze kaarten?
Ik heb zelf ook zo'n Live! 5.1 Oem kaartje (16 bits en geen 24 bits) en die bevalt prima :) Voor mij is de geluidskwaliteit meer dan goed genoeg en hardwarematige eax ondersteuning vind ik ook wel prettig. Heb deze kaart overigens gekocht omdat ik de connector van mij onboard sound had gesloopt :P

Verwijderd

Topicstarter
dan gaat het een kaartje van creative worden :) de Creative SoundBlaster Live 5.1 dan of de Creative Soundblaster Live 24 Bit (4.1-5.1-7.1) OEM die in deze winkel in de buurt van mijn woonplaats te koop is. welke van deze kaarten raden jullie mij aan? of is er misschien nog een andere goede kaart van Crearive van rond de €25?

even nog een vraagje: ik heb een 5.1 set van het merk Tech. Ik gebruik deze nu door de surround boxjes op de subwoofer aan te sluiten. de subwoofer sluit ik aan op de computer. Kan ik dan deze boxjes straks rechtstreeks op de geluidskaart aansluiten? want het is een ander soort stekker dan de normale stekkers die in de pc moeten. En krijgen deze boxjes dan wel genoeg stroom van de geluidskaart?, aangezien ze de stroom nu van de subwoofer krijgen..

• cool_zero
Je kunt die boxen niet rechtstreeks aansluiten op de geluidskaart omdat je dan de versterker, die in de subwoofer zit, er niet meer tussen hebt zitten. Je moet dus met drie kabels van je geluidskaart naar je subwoofer en dan je boxen op de subwoofer aansluiten. Maar dit had je natuurlijk ook wel kunnen vinden met de search.

Verwijderd

Topicstarter
cool_zero schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 21:08:
Je kunt die boxen niet rechtstreeks aansluiten op de geluidskaart omdat je dan de versterker, die in de subwoofer zit, er niet meer tussen hebt zitten. Je moet dus met drie kabels van je geluidskaart naar je subwoofer en dan je boxen op de subwoofer aansluiten. Maar dit had je natuurlijk ook wel kunnen vinden met de search.
ja ik zie nu 3 input's in de subwoofer..
die search geeft bij mij telkens een error :?

• cool_zero
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 21:20:
die search geeft bij mij telkens een error :?
Je moet ook niet op teveel woorden tegelijk zoeken ;)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:30
Lees eerst deze Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime en deze AV FAQ; Veelgestelde vragen eens door. Kijk naar welke kaarten binnen je budget vallen en neem daar eens de manuals van door (veelal gewoon down te loaden op de site v.d. producent) en zoek eens wat reviews op. Enne, d'r is niks mis met de GoT search :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.