Word door sites herkend als een computer uit Oostenrijk

Pagina: 1
Acties:

• FlipFlink
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zoals de TT al zegt: bij verschillende sites zoals google.com krijg ik als standaard taal duits in plaats nederlands. Dit is in Firefox en IE allebei hetzelfde. De instellingen bij regio en taal opties staan gewoon goed.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Als je taal in firefiox op dutch staat, plaats dan hier eens het eerste stuk van je ip?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je hebt een ip dat toegewezen is aan een oostenrijkse instantie, aan de hand daarvan bepaalt google.com welke taal je wil. Een oplossing is eenmalig kiezen en het cookie bewaren, of naar google.nl surfen.
Dit heeft echter niks met je besturingssysteem te maken, zolang je het bij de browser wil houden plaats ik hem wel in Software Algemeen

[ Voor 25% gewijzigd door blaataaps op 24-10-2005 17:34 ]

• FlipFlink
  • Niet online
Mijn IP is 84.117.x.x, taal en alle andere instellingen zijn onveranderd.

[ Voor 4% gewijzigd door blaataaps op 24-10-2005 17:55 . Reden: Hele ip is niet nodig ]

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Je moet het laatste cijfer even weglaten: volledige internetadressen zijn leuk om aan te vallen.

[ Voor 12% gewijzigd door marcieking op 24-10-2005 17:55 . Reden: als ik dat nummer dan ga noemen ben ik ook dom :P ]

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• blaataaps
  • Niet online
Precies wat ik zeg, volgens ripe is dat toegewezen aan
org: ORG-CBG1-RIPE
netname: AT-TELEKABEL-20040407
descr: PROVIDER Local Registry
descr: Chello Broadband GmbH
en:
organisation: ORG-CBG1-RIPE
org-name: Chello Broadband GmbH
address: Austria

(ik had stiekem ook al gespiekt namelijk). Zoals ik al zei heeft het niks met je "taal en andere instellingen" te maken, maar kun je het in ieder geval bij google gewoon instellen, of naar google.nl gaan in plaats van google.com.

[ Voor 15% gewijzigd door blaataaps op 24-10-2005 17:56 ]

• FlipFlink
  • Niet online
Beetje slordig van chello, gelukkig is het voor mij vrij onschuldig. Ik dacht al aan dat het misschien aan de IP kan liggen maar ik had toen gewoon even snel een DNS lookup gedaan en toen kreeg ik gewoon chello.nl. Ik ga van de week maar eens bellen met UPC.

• blaataaps
  • Niet online
Chello/UPC is een erg groot bedrijf, en blijkbaar worden netblocks wel eens heen en weer geschoven. Ik zie het probleem niet zo, dat allerlei websites dan foutieve aannames doen over de taal of lokatie lijkt me niet echt het probleem van chello.

• FlipFlink
  • Niet online
Als het niet de schuld van chello is wie dan wel? Je zegt net zelf dat hun netblocks heen en weer word geschoven. Dat de sites mij aanzien als iemand als Oostenrijk is dan echt hun fout.

• klokop
  • Laatst online: 17-06 14:59

klokop

swiekie swoeng

Chello doet de hele week al moeilijk met IP adressen. Krijg om de haverklap een nieuwe, ook uit ranges van Chello Sweden... Erg lastig een mailserver beheren.

"Passing silhouettes of strange illuminated mannequins"

Pagina: 1