[Atheros AR5005G] Vindt het netwerk niet

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-03 10:38
Eén goedenmiddag,

Er staat hier nu een nieuwe laptop thuis (een Acer Travelmate 2312LMi_L) en daarin zit een Atheros AR5005G netwerkadaptor.

Wij hebben thuis een Alcatel Speedtouch Home ADSL modem met een 3Com OfficeConnect Wireless 11g Cable/DSL Gateway router. Hierop hebben we een draadloos netwerk geïnstalleerd.

Het gekke is nu, dat deze laptop het netwerk helemaal niet vindt, terwijl deze er nu naast staat! Alle andere laptops in huis hebben dit netwerk zo gevonden, maar deze laptop vindt alleen het netwerk van de buren.
Ik heb ook al geprobeerd het te doen door alles handmatig met cijfers (TCP/IP) en dergelijke te doen, maar dan nog vindt de laptop het netwerk niet.

Alvast bedankt,
Masser120

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
je ssid broadcast staat toevallig niet uit?

Verwijderd

De vrouw heeft een packard belletje gekocht met ook een atheros kaart erin. Zelfde verhaal: mijn HP laptob met intel pro wireless pakt meteen het netwerk. De atheros kreeg pas verbinding nadat ik de channel omlaag heb gezet van 12 naar 6. Deze channel had ik overigens volgens trial & error gekozen, er zit niet echt een wetenschappelijke benadering achter.... :)