Ik kreeg net een foldertje binnen van de BestSale, zie ik er ineens een Kensington Wifi Finder in. Is dit wat ik denk dat het is? Dat je een beetje met dat ding rond kan lopen, en als die begint te piepen/knipperen ofzo dat je dan een open draadloos netwerk gevonden hebt? Dat je dan met je laptopje ff dat netwerk kan bezoeken? Of zit ik helemaal verkeerd?
Dit klopt, maar je weet dan nog niet of dit netwerk beveiligd is dacht ik en ook niet of die mac filtering heeft.
Beveiliging is wel afleesbaar.Januszjes schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 16:54:
Dit klopt, maar je weet dan nog niet of dit netwerk beveiligd is dacht ik en ook niet of die mac filtering heeft.
Al zou je gewoon een wifi usb stick kopen voor je laptop, je zou langs een bedrijf lopen met draadloos netwerk, dat ding gaat af, je start je laptop op, heb je dan *meestal* toegang tot het netwerk/internet via die verbinding?Januszjes schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 16:54:
--------
Zijn de meeste bedrijfsnetwerken dus beveiligd? Allemaal of niet?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 17:01 ]
In principe wel maar ik denk dat het apparaat van kensington meer een soort sleutelhanger is ipv een usb stick. Maar je hebt in principe toegang als je er geen mac codering opzit.
Begrijp ik, maar als je een usb wifi stick erbij koopt, voor in je laptop, dan werkt het? En zijn de meeste bedrijven mac-gecodeerd of is dat nog zeldzaam?
@Nieekk:
In de computer!totaal (
) stond deze maand dat ± 40% vd draadloze netwerken in A'dam niet beveiligd zijn. Dus als je gratis wilt internetten weet je waar je moet zijn
In de computer!totaal (
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Haha beter, ik zal binnekort is zon ding halen.webfreakz.nl schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 17:07:
@Nieekk:
In de computer!totaal () stond deze maand dat ± 40% vd draadloze netwerken in A'dam niet beveiligd zijn. Dus als je gratis wilt internetten weet je waar je moet zijn
In het foldertje staat trouwens ook:
"Vindt open draadloze WIFI netwerken"
Open netwerken? Dus hij vindt alleen toegankelijke netwerken?
"Vindt open draadloze WIFI netwerken"
Open netwerken? Dus hij vindt alleen toegankelijke netwerken?
Hij vindt denk ik zowieso alle netwerken omdat de radiogolven ofzo ervan blijven. Alleen of je gebruik kan maken van die netwerken is een 2e
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Die heb ik en voor een Trust ding werkt het super goed
Soms zo goed dat dit ding 1 of bolletjes aangeeft en mn laptop het signaal al niet eens meer kan vinden, opzich wel een handig ding dus
Alle proemn in n drek
Die gewone Kensington WiFi Finder is groot en werkt maar zo-zo.. de nieuwere Kensington WiFi Finder Plus is stukken beter, kleiner en kan ook BlueTooth vinden.

Verder is de wifiseeker.nl een leuk dingetje, daar kun je echt mee scannen waar het signaal vandaan komt, geeft verder alleen geen info behalve signaalsterkte.
Maar de beste is volgens mij nog steeds de Canary Wireless Digital Hotspotter. Die laat de SSID zien, & wanneer een SSID uitgeschakeld is vindt'ie hem toch als 'cloaked'. Verder kun je meerdere netwerken herkennen (als je op het grijze knopje drukt springt'ie naar het eerstvolgende netwerk qua signaalsterkte), je kunt zien of een netwerk open of beveiligd is (WEP/WPA) en op welk kanaal die zit. Nadeeltje; herkent niet alle D-Links en LinkSyssen.

Verder is de wifiseeker.nl een leuk dingetje, daar kun je echt mee scannen waar het signaal vandaan komt, geeft verder alleen geen info behalve signaalsterkte.
Maar de beste is volgens mij nog steeds de Canary Wireless Digital Hotspotter. Die laat de SSID zien, & wanneer een SSID uitgeschakeld is vindt'ie hem toch als 'cloaked'. Verder kun je meerdere netwerken herkennen (als je op het grijze knopje drukt springt'ie naar het eerstvolgende netwerk qua signaalsterkte), je kunt zien of een netwerk open of beveiligd is (WEP/WPA) en op welk kanaal die zit. Nadeeltje; herkent niet alle D-Links en LinkSyssen.
Kepi_nl
Pagina: 1