Toon posts:

Ati RADEON 9600 probleem bij gamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik heb al heel wat gelezen op het internet en op deze site, maar ik heb nog geen oplossing voor mijn probleem kunnen vinden. Ten eerste even de specificaties van mijn grafische kaart:

Ati Radeon 9600 XT AGP 256MB

Op zich werkt deze kaart prima, alleen heb ik bij sommige games problemen, terwijl ik bij andere games nooit problemen heb. Als ik bijvoorbeeld het spel Black & White 2 speel, dan loopt de computer na een paar minuten vast of start hij zomaar opnieuw op. Bij het spel Settlers krijg ik na een paar minuten melding dat de VPU recover is ingeschakeld, twee minuten later loopt de hel boel ook vast. Het rare bij Settlers is dat hij het wel goed heeft gedaan, ik zit namelijk al in het laatste level, maar had een tijdje niet gespeeld en heb nu ineens dit probleem. Als ik VPU recover uitzet dan crasht alles ook nog steeds. Mijn vermoeden is dat het met de temperatuur te maken heeft, tijdens het spelen loopt deze wel eens op tot 127C (is dat normaal???). Ik heb geen aparte cooler voor mijn grafische kaart. Ik hoop dan ook dat het mogelijk is om iets aan de instellingen te veranderen zodat ik geen cooler hoef te installeren (als dit het probleem is tenminste??).
Alle instellingen die ik bij het Ati menu kan doen zeggen mij niks, moet ik direct3d inschakelen of juist openGL, fast write on or off, AGP speed, overdrive aan of uit?? Ik heb GEEN idee en ben inmiddels uitgeëxperimenteerd. Dus vraag ik jullie om hulp, weet iemand hoe ik dit probleem op kan lossen?
De omegadrivers heb ik al geprobeerd, maar dat helpt ook niet.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

• marijn1987
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:53
hoe lang heb je hem al, want als je hem nooit afstoft, kan de fan vast komen te zitten en koelt ie passief en dat kan niet, anders moet je een andere VGA koeler kopen, een zalman of artic silencer ofzo

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-08 19:12
127 graden is veel te heet. Dit is zeker een warmteafvoerprobleem. Zet er een degelijke cooler op en het probleem is weg.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Verwijderd

Topicstarter
In januari heb ik um 2 jaar, idd nooit afgestoft, zou dat het zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Is het moeilijk om zo'n koeler er zelf op te zetten of beter in de PC speciaalzaak laten doen?

• marijn1987
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:53
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 16:56:
Is het moeilijk om zo'n koeler er zelf op te zetten of beter in de PC speciaalzaak laten doen?
nee, is niet zo moeilijk (kwestie van schoeven los draaien), als je de kaart maar niet beschadigd, maar dat is niet zo moeilijk. Je kunt ook met een compressor de hele kast uitblazen (als je er 1 hebt), doe ik altijd.
Pagina: 1