Overflow : auto probleem in Firefox

Pagina: 1
Acties:

• DarkFire
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-04 15:23
Hallo Allemaal,

ik heb een foutje in mijn website, hij werkt correct in internet explorer en in opera, maar in firefox niet. Het gaat om overflow:auto waardoor de pagina verspringt in firefox.

Het gaat om dit stukje code:
code:
1
2
3
<td align="left" valign="top" background="images/vlh-administratie_06.jpg"><div id="flow">
...veeel tekst...
</div></td>

Dit staat er in de css:
#flow {
height: 100%;
width: 100%;
overflow: auto;
}

Voorbeeld pagina om te testen in internet explorer en firefox:
http://fout.darkfire.nl

Weet iemand welke fout ik maak?

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Als je de width en height op 100% zet zal de td altijd even groot worden als de inhoud. Dan heeft ie dus nooit een overflow en zal ie ook geen scrollbars weergeven.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waarom gebruik je voor zo'n simpel onderwerp eigenlijk nog steeds een tabel voor je layout?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Tabellen zijn helemaal niet zo not-done vind ik. Ik vind de hele hipe om alles in div's te zetten maar een beetje stom. Zo'n site kun je net zo goed in een tabel maken, alleen moet ik wel toegeven dat het beter kan als de site die hier als voorbeeld wordt gegeven (display outlines in FF geeft nogal een rare manier om een tabel op te bouwen).

Ik ben van mening dat tabellen (mits goed toegepast) in deze situatie net zo goed zijn als div's.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 12:47

André

Analytics dude

Barracuda_82 schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 23:07:
Ik ben van mening dat tabellen (mits goed toegepast) in deze situatie net zo goed zijn als div's.
Het moet niet in tabellen, het moet niet allemaal in div's, het moet gewoon met de elementen die er voor bedoeld zijn.

Dat het anders kan doet niet ter zake: je kunt de layout ook met 3 <a>'s maken, alleen dat wil je ook niet. ;)

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Je hebt helemaal gelijk, maar ik wilde eigenlijk van BtM909 horen welke elementen hij dan gebruikt zou hebben. Misschien kan ik er nog wel wat van leren. Je weet dat je nooit te oud bent om iets te leren :P

• DarkFire
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-04 15:23
Weet iemand een oplossing om dit probleem te verhelpen. of hoe ik anders alles naar div moet omzetten?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als je het perse met tabellen wilt, kan je alsjeblieft je design iets simpeler maken? Je gebruikt nu onnodig veel col- en rowspans waardoor ik niet kan (lees: wil ;)) achterhalen waar het probleem vandaan komt :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1