PC start op met veel artifacts/checkers

Pagina: 1
Acties:

• QiutiQ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-04-2023
Afbeeldingslocatie: http://storage.msn.com/x1pVS6mhpfmd95SOSdhWa3fScprwY3jhsAd0mmn331iUc7GqRoDcgpcE4C7vv76t4sLW-x7aupI5xr1WehpqpsOvESAtINA-Uw1P9AaRh9VBbMa2Y9mYjBORyABfIqr5Os0nfVuETRcU3aQQyFruyFW-Q

Beste mensen, ik heb een groot probleem zoals je ziet.

Setup:
Moederbord: MSI K8N Neo2 platinium
Processor: AMD64 Athlon 3200+
Memory: 2GB TwinMOS DDR PC3200 4x 512MB (768MB andere ram had zelfde probleem)
Video: ATI RADEON XT800 (9800 had zelfde probleem)

Ik heb al me oude monitor getest die gaf zelfde probleem, en de nieuwe drivers voor videokaart & moederbord.

Dit probleem doet ie af en toe, het is net een soort aanval ofzo :O

Ik heb het vermoeden dat het mijn moederbord is maar weet het niet zeker.

Kan iemand mij uit de brand helpen? :'(

[ Voor 22% gewijzigd door QiutiQ op 24-10-2005 17:09 ]

• goof.
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 16:22
Kan ook het geheugen van je videokaart zijn.....

lezen |:( ook andere videokaart geprobeerd

Zoals inmiddels als vaker gezegd idd hoogstwaarschijnlijk toch je mobo, zelf ooit gehad met een 9600 pro en een fastfame :X mobo waar een geplofte psu :X aan vast had gezeten

[ Voor 73% gewijzigd door goof. op 24-10-2005 22:43 ]

Assumption is the mother of all fuck-ups

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-03 14:45
omdat je een screenshot van het ding kan maken ligt het niet aan het stuk hardware dat het beeld op het scherm tovert, noch aan de kabel, en noch aan de monitor.

het beeld zit dus al softwarematig fout. Zijn je drivers wel in orde. is je refresh rate wel ok. hoe zit het met je directx, gooi er eens een nieuwe windows op (of probeer iig eens een bootflop zonder te installeren: als je tekst ziet dan weet je dat het ergns in windows zit)..

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Mooie titel 8)7
Hoe ziet het beeld er uit voordat windows opstart (tijdens post dus)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-05 07:56

SeatRider

Hips don't lie

Ik zou gokken videokaart stuk. Als het met 2 videokaarten hetzelfde resultaat is, dan denk ik aan een beschadigde connector van je videokaart. Inspecteer deze eens. Videokaart in een andere PC zal het dan wel goed doen vermoed ik.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-05 21:50

Piggen

Lekker bakkie

Of haal de kaart eens uit het slot en stop hem er opnieuw in. Misschien zat hij er niet goed in of zat er stof in het slot.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

titel verduidelijkt: Help wat kan het probleem zijn -> PC start op met veel artifacts/checkers

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Plaatje dood :(

• QiutiQ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-04-2023
Ow ik heb andere host nu moet ie het wer doen =]

Verwijderd

Zou heel goed het moederbord kunnen zijn. Ik had een zelfde probleem met een Medion 8080XL computer. Het leek vooral op te treden als het systeem wat warmer was geworden. Onder garantie is eerst de videokaart vervangen maar het probleem bleef. Daarna is het moederbord vervangen en dat loste het probleem op. Blijkbaar een slecht kontakt ergens op het moederbord. Omdat bij jou hetzelfde probleem blijft met een andere videokaart is het waarschijnlijk het moederbord.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Hoe start de computer op vanaf het begin? Werkt het dan wel goed? Wat voor voeding heb je? Al memtest gedraaid? BTW groot probleem valt wel mee, tis maar 1024x768 :+.
Pagina: 1