Toon posts:

[SEO] Google vindt mijn site niet aardig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals jullie al uit de topictitel kunnen afleiden, vindt google mijn site niet aardig ;) Dit wil zeggen dat ik op google.nl en google.com niet bij de eerste 50 zit bij de twee keywords die voor mijn site het belangrijkst zijn.
Om even te vergelijken heb ik met dezelfde keywords bij Yahoo en MSN (zowel .nl als .com) even gekeken hoe ik daar rank met de twee keywords:
Yahoo.com: 27 en 31
Yahoo.nl: 1
MSN.com: 1
MSN.nl: 1
Zoals jullie zien zijn de rankings erg goed, en bij Yahoo.com redelijk (de site is ook Nederlands, dus .com is een stuk minder belangrijk).

Probleem is alleen dat Google toch wel de belangrijkste zoekmachine is op dit moment, en dat die niks van m'n site moet hebben. Googlebot vind m trouwens wel heel aardig: de afgelopen drie weken 33 bezoeken en 1312 hits. Het aantal crawls is dus perfect, maar ik kom maar niet in de search rankings! Een tijd terug heb ik er wel in gestaan, rond plek 15, maar nu verdwijnt m'n site weer.

Ik heb SEF ingeschakeld, de hoofdpagina valideert volgens XHTML 1.0 Transitional (veel andere ook, of hebben een paar warnings), m'n CSS is goed, dus ik snap niet wat er op mijn site tegen is. Iemand een idee wat het probleem kan zijn?

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ben je bekent met hoe google zijn sites ranked?

als jij je keywords terug laat komen in je text (zoals het hoort) en ze zijn bold of strong of headers ofzo, dan komen ze bij google hoger in de rankings.

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Liqued
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01 18:51
Mocht je gebruik maken van meta keywords:
Ik weet het niet 100% zeker, maar ik dacht dat google bijna niks meer doet met die meta data. Misschien dat het daar aan ligt.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-04 20:43
blijkbaar wordt er niet veel gelinked naar je site. Dat is toch eigenlijk de beste manier..

|>

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Misschien heb je hier al lang gekeken, misschien ook niet.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-04 07:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

eerst:

[google=link:www.sinestra.nl]

Niet zo veel he?

ter vergelijk de nr 1 op google:
[google=link:www.sinestra.ch]

Verder zit de werkelijke informatie over "val sinestra"redelijk diep in je site begraven (en zo bijzonder is die niet... maar dat hoeft google niet te weten) , Maar ondertussen neem je wel allerlei keywords op in de code:

code:
1
<meta name="keywords" content="sinestra, val, val sinestra, zwitserland, Val, Sinestra, Val Sinestra, Zwitserland, sent, Sent, scuol, Scuol" />

1x val sinestra is echt wel genoeg hoor. ;) Maar zorg vooral dat je goed gelinkt wordt op relvante plaatsen. (mag je hier zo'n homepage linken in je signature? effe nakijken )

[ Voor 10% gewijzigd door leuk_he op 24-10-2005 16:52 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Je hebt wel een Google Pagerank van 2, dus das nog niet zo gek.
Maar waarschijnlijk hebben de eerste hits dan een hogere pagerank, waardoor ze hoger komen.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 12:47

André

Analytics dude

Er is onlangs een topic over geweest in W&G, zoek die eens op, daar staan een paar goede tips in.

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-04 17:38
https://www.google.com/we...l/stats.html#viewingstats

Idee zou dus zijn om een Google Xml Sitemap op te sturen. Dan kun je precies zien wat er mogelijk fout gaat. En ik denk dat Google ook nog wel een bedankje achter de hand zal hebben voor het voorzien in de sitemap.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:01

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Move -> W&G.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen dank voor de reacties.

Jullie noemen een aantal punten:
1. aantal links.
Er zijn wel degelijk sites die naar mij linken, www.sinestra.ch ook, onder de 'links' pagina. Die wordt echter niet door google geindexeerd, dus ook niet geteld als link. Hier heb ik zelf eigenlijk geen verdere invloed op.
2. Keywords
Komen gewoon goed terug in de site, met een mooie dichtheid, hence de hoge ranking bij Yahoo en MSN (denk ik).
3. Pagerank
Een rank van 2 is in principe prima, de eerste site heeft een rank van 3 en daar hoef ik niet boven te staan. Het rare is dat nummer 3 een rank van 1 heeft en nummer 4 een rank van 0. Je zou denken dat ik daar boven moet komen te staan, maar blijkbaar niet.
4. Meta keywords
Kijkt Google inderdaad niet naar, maar leveren te veel een penalty op? Ik zal ze sowieso weghalen.

Tot slot zal ik even kijken naar die Google XML sitemaps. Ik heb al wel een gewone sitemap op m'n site staan, die wordt trouwens ook gewoon geindexeerd.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 17:46 ]

Pagina: 1