Toon posts:

ADSL afzeggen

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil KPN afzeggen en zo is mijn ADSL ook afgezegd.
Nu moet ik wel tot het einde van het contract blijven betalen.
Dat is nog 10 maanden. Waarom moet ik betalen voor iets dat
ik geen gebruik van maak?
Weet iemand een oplossing?
D.b.v.

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zoiets heet nou een contract.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 16:32:
Ik wil KPN afzeggen en zo is mijn ADSL ook afgezegd.
Nu moet ik wel tot het einde van het contract blijven betalen.
Dat is nog 10 maanden. Waarom moet ik betalen voor iets dat
ik geen gebruik van maak?
Weet iemand een oplossing?
D.b.v.
Volgende keer het contract lezen voor je het ondertekend.

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:01
Je hebt een jaarcontract getekend, daar kun je niet onderuit.
Je had beter alles kunnen laten zoals het was en na 11 maanden op kunnen zeggen dan had je nog kunnen internetten en gebeld kunnen worden.

This message was deleted

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
adsl contracten zijn meestal voor een jaar.
Dus als je na 2 maand al je adsl afzegt, is het jaar nog niet om en moet je betalen tot einde contract.
De monopolisten hebben het waterdicht geregeld voor zichzelf en je kunt er niks aan doen.

Tweak!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

In die zin monopolisten.. het principe "vast aan contract" geld een beetje in heel d bedrijfs/particulieren-wereld hoor ;).

@TS heb je recent die adsl-lijn gekregen of is dit je (stilzwijgende) verlenging? bij verlenging kan je hun soms nog wel eens lief aankijken of ze wat kunnen regelen. Echter zijn er maar weinig providers die met 1 jaar verlengingen werken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• MnM
  • Laatst online: 16:33

MnM

Je tekent het contract voor een minimale periode van 12 maanden, je zegt nu eerder op, maar omdat je het contract getekend hebt moet je wel voor de volledige periode van 12 maanden betalen.

Niets aan te doen, ze staan volledig in hun recht. Door het tekenen van het contract geef je namelijk aan dat je minimaal 12 maanden klant van de provider bent, en dus ook voor 12 maanden betaald.

Dat je nu eerder wilt stopen betekend dat je niet langer als 12 maanden klant bent, maar nogsteeds wel de 12 maanden waarvoor je getekend hebt.

De volgende keer je vantevoren beter voor laten lichten, of iets beter doorlezen voordat je een contract ondertekend.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een verlenging. Maar ze willen echter niet meewerken.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heb je wel op tijd opgezegt dan?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• dlmh
  • Laatst online: 16-02 12:30

dlmh

Lo-Fi

De kortingen die je krijgt bij het afsluiten van een abbonement van ADSL/telefonie krijg je omdat ze er zeker van zijn dat jij een jaar lang geld in het laadje brengt. Met die stunts van tegenwoordig vraag ik me zelfs of ze het eerste (half) jaar wel winst maken op een nieuwe klant. Dit heeft dus niks met monopolisme te maken, maar wel met commercie.
Ik snap alleen niet waarom je niet even informeert wat de gevolgen zijn van het afsluiten van je abbo van KPN. Je snap toch zelf ook wel dat je dan geen ADSL meer hebt :?
Wat je zou kunnen proberen is kijken of de provider de mogelijkheid biedt om een aansluiting van KPN zonder telefonie te regelen. Meestal krijg je dan een paar euro korting, maar kan je dus niet bellen.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ok, het is dus geval van stilzwijgende verlenging.

In dat geval staat er ten alle tijden in de AV binnen welke periode je VOOR einde contracts datum moet aangeven dat je het verhaal wil opzeggen (varieert van 1 tot 3 maanden vooraf). Uit jou antwoordt blijkt dat je dit dus waarschijnlijk te laat heb gedaan, enige dan nog resteerd is het proberen vriendelijk met hun op te lossen. Blijven hun echter bij hun standpunt.. tja, dan is het een duidelijk gevalletje "had beter gelezen".

edit: kan je echter aangeven dat je geen mogelijkheid heb gehad om op te zeggen, bv ziekte/familie probs etc, kan je het altijd nog proberen via de geschillencommissie. In mijn kennis-kring is dit voorgekomen en uiteindelijk is het abonnement toch opgezegt.

edit2: augustus.. tja dat is toch wel erg laat aan de bel trekken. Probeer de oplossing van SerialThrillaZ eens.. mischien dat ze meewerken.

[ Voor 34% gewijzigd door SinergyX op 24-10-2005 16:50 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
In augustus was het voor een jaar verlengd.

Nu wil ik er vanaf omdat ik geen telefoonlijn meer wil.
Heb netjes gevraagd of ze mijn abonnement willen opzeggen,
Krijg hele korte, onpersoonlijke en droge antwoorden.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-02 10:15
Ok, maar wat is nu je probleem ?
Wat zeggen de voorwaarden over het tussentijds opzeggen, na een jaar ?

Verwijderd

Kwestie van zeggen dat je verhuist ;)
En dat je op je nieuw adres geen vaste lijn meer neemt !
Aangezien je daar geen vaste lijn meer meer hebt en je zodoende ook niet meer
gebruik kan maken van ADSL zijn ze namelijk semi-verplicht om het ADSL abbo
op te zeggen.
Als ze om adres / postcode vragen dan geef je der 1 op waar ze nog geen ADSL kunnen leveren.
Ben zelf verhuist naar Noord-Holland waar Quicknet de algemene grote provider is en die kan wel
kabelinternet leveren maar nog geen ADSL via Quicknet.
Zodoende ben ik dus zelf ook van het zelfde probleem afgekomen })

Veel succes ermee

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet zelf wel dat ik in juli had moeten afzeggen, maar toen
wou ik nog niet opzeggen.
Ik internet sinds een maand op mijn laptop met GPRS aan boord en daarom wil
ik van ADSL af. Niet meer nodig.

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 16:48:
In augustus was het voor een jaar verlengd.

Nu wil ik er vanaf omdat ik geen telefoonlijn meer wil.
Heb netjes gevraagd of ze mijn abonnement willen opzeggen,
Krijg hele korte, onpersoonlijke en droge antwoorden.
Ja, wat denk je dan? Dat ze iedereen die het contract onrechtmatig wil breken ter wille zullen zijn? Jij bent diegene die de fout heeft gemaakt, niet zij! Je kan jezelf wel in een slachtofferrol zetten, maar je schiet er niks mee op. Probeer gewoon even te kijken naar een alternatief, zoals ik al eerder genoemd heb.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja als je de helpdesk belt en vraagt wat de voorwaarden zijn, dan krijg je die gewoon te horen. ALs je dan zelf je telefonie onderbreekt, dan kan je ISP je inderdaad nog aan je jaarcontract houden. Je zou kpn kunnen bellen om je telefoonlijn weer te laten aansluiten en dan met je ISP afspreken dat zij je adsl sloop ongedaan maken en dan zeg je aan het eind van het jaar wel alles op.

Je moet niet zomaar vanalles op gaan zeggen natuurlijk... da's gewoon niet slim..

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Zeg alleen je telefoonlijn op. Die mag je nl. wel op ieder moment opzeggen. Zonder telefoonlijn kunnen zij je geen adsl leveren. Dan kunnen zij het contract niet naleven en hoef jij de kosten voor adsl niet te betalen. Ik weet trouwens niet hoe dit bij kpn gaat maar als je een andere provider had gehad was dit wel de manier geweest. In ieder geval het proberen waard.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 16:50:
Kwestie van zeggen dat je verhuist ;)
En dat je op je nieuw adres geen vaste lijn meer neemt !
Aangezien je daar geen vaste lijn meer meer hebt en je zodoende ook niet meer
gebruik kan maken van ADSL zijn ze namelijk semi-verplicht om het ADSL abbo
op te zeggen.
Als ze om adres / postcode vragen dan geef je der 1 op waar ze nog geen ADSL kunnen leveren.
Ben zelf verhuist naar Noord-Holland waar Quicknet de algemene grote provider is en die kan wel
kabelinternet leveren maar nog geen ADSL via Quicknet.
Zodoende ben ik dus zelf ook van het zelfde probleem afgekomen })

Veel succes ermee
Volgens mij controleren ze ook echt bij de gemeente of jij er daadwerkelijk komt wonen. Anders zou je ook makkelijk onder je contract uit kunnen komen. 8)7

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 16:52:
Zeg alleen je telefoonlijn op. Die mag je nl. wel op ieder moment opzeggen. Zonder telefoonlijn kunnen zij je geen adsl leveren. Dan kunnen zij het contract niet naleven en hoef jij de kosten voor adsl niet te betalen. Ik weet trouwens niet hoe dit bij kpn gaat maar als je een andere provider had gehad was dit wel de manier geweest. In ieder geval het proberen waard.
:X

Verwijderd

Topicstarter
Hetvolgende antwoord kreeg ik van mijn provider :

ADSL is alleen mogelijk met een vaste telefoonaansluiting van KPN. Wanneer u KPN opzegt word kunt u dus ook geen gebruik meer maken van ADSL. Uw ADSL abonnement word dan dus opgezegd. Wel word u doorgefactureerd tot einde contract.

Ik zit er duidelijk aan vast. Wat een drama

• vassago
  • Laatst online: 22:10
Zeg alleen je telefoonlijn op. Zonder telefoonlijn kunnen zij je geen adsl leveren. Dan kunnen zij het contract niet naleven
`

Nee, JIJ kan het contract niet na leven. |:(

_De_ reden dat ik nooit ADSL/Kabel zou nemen bij een ISP die per jaar verlengt.
ISPs zat waar je per maand bij op kan zeggen.

[ Voor 19% gewijzigd door vassago op 24-10-2005 16:59 ]

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Nee wat jij geeft van te voren aan wat voor lijn je hebt. Als je deze opzegt, dan ga jij zelf de fout in. Dat je ISP dan niet meer kan leveren is dus jouw fout in zo'n geval.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

mischien terzijde.. bij welke ISP zit je? weet je al wat meer over de verleng-periode na het eerste jaar?

Verwijderd

Topicstarter
Dus geen oplossing voor mij.

Ik kan wel overstappen naar een andere provider.
Deze is wat goedkoper maar kan verder niets verzinnen.
Daar zit ik dus weer een jaar aan vast.

Het blijft geld kosten

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kan je geen verlaging aanvragen? kost dan een x-bedrag maar je zit maandelijks met lagere kosten.

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Euhm, in de voorwaarden staat gewoon dat jij een werkende telefoonaansluiting moet hebben, dus die truc gaat echt niet werken.

Als je verhuist naar een gebied waar zij niet kunnen leveren, dan willen ze nog weleens de hand over het hart strijken.

• Nielson
  • Laatst online: 23:53
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 16:58:
Hetvolgende antwoord kreeg ik van mijn provider :

ADSL is alleen mogelijk met een vaste telefoonaansluiting van KPN. Wanneer u KPN opzegt word kunt u dus ook geen gebruik meer maken van ADSL. Uw ADSL abonnement word dan dus opgezegd. Wel word u doorgefactureerd tot einde contract.

Ik zit er duidelijk aan vast. Wat een drama
Het provider-deel zal inderdaad vast wel doorberekend worden, maar ik neem aan dat KPN stopt met het factureren van het KPN deel zogauw het ADSL signaal weg is ?

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik eigenlijk nog niet aan gedacht. Dit is een goede tip.
Als KPN afgezegd is dan geloof ik niet dat ik hun deel nog moet betalen.
Hoe kom ik daarachter?

Verwijderd

Zojuist heb ik per direct (zodra het contractueel mogelijk) mijn Tiscali ADSL abbo opgezegd.
Contracten leuk en wel, maar dit is volgens mij een absurde situatie. :r

Als volgt.

Ik heb een tiscali ADSL abbo over het Tiscali netwerk. Ik betaal €19,95 per maand voor 768KBits/128KBits. Prima, hiermee ben ik ooit akkoord gegaan.

Nu zie ik de nieuwe abbovormen, voor €9,95 krijg je al 2MBits, en voor €24,95 4MBits. 8)

Maar ik als bestaande klant moet gewoon mijn jaar uitzitten met de lagere snelheid :'( Als trouwe bestaande klant profiteer je dus niet mee van de voortscheiende techniek. Ik blijf meer dan 2 keer zo veel betalen voor een abbo dat meer dan 2 keer zo traag is.

Ik krijg geen snelheidsverhoging, en kan niet voor de resterende maanden (16 jan) overstappen. :O

Werkelijk, wat een wereldvreemde kloteorganisatie 8)7

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:45
Je hebt ADSL, een laptop een GPRS ??

Kan aan mij liggen maar is ADSL niet VEEL sneller en goedkoper dan GPRS? Kan zijn dat ik een verkeerd / oud beeld bij GRPS heb, maar als jij liever 5 euro per MB neerlegt, waarna het met 5mb per uur binnendruppelt, dan dat je 20 euro per maand oid neerlegt voor 5 mb per minuut dan moet je het zelf weten :P
True, met GRPS kun je door heel Nederland laptoppen ipv alleen thuis, maar dan nog :)

Kun je wel (eventueel met boete) downgraden? 10 maanden * bedrag dat je uitspaart is vaak (veel) minder dan dat eventuele boetebedrag :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38
Paul Nieuwkamp schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 18:52:
Kun je wel (eventueel met boete) downgraden? 10 maanden * bedrag dat je uitspaart is vaak (veel) minder dan dat eventuele boetebedrag :)
Vaak word je contract dan wel weer met een jaar verlengd (iig Chello). Je moet dus uitrekenen of 10xOud > 12xNieuw.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 18:39:
Zojuist heb ik per direct (zodra het contractueel mogelijk) mijn Tiscali ADSL abbo opgezegd.
Contracten leuk en wel, maar dit is volgens mij een absurde situatie. :r

Als volgt.

Ik heb een tiscali ADSL abbo over het Tiscali netwerk. Ik betaal €19,95 per maand voor 768KBits/128KBits. Prima, hiermee ben ik ooit akkoord gegaan.

Nu zie ik de nieuwe abbovormen, voor €9,95 krijg je al 2MBits, en voor €24,95 4MBits. 8)

Maar ik als bestaande klant moet gewoon mijn jaar uitzitten met de lagere snelheid :'( Als trouwe bestaande klant profiteer je dus niet mee van de voortscheiende techniek. Ik blijf meer dan 2 keer zo veel betalen voor een abbo dat meer dan 2 keer zo traag is.

Ik krijg geen snelheidsverhoging, en kan niet voor de resterende maanden (16 jan) overstappen. :O

Werkelijk, wat een wereldvreemde kloteorganisatie 8)7
Bij Tiscali kan je juist altijd overstappen als bestaande klant, zijn ze redelijk netjes in mijn inziens. Staat zelfs op de portal links boven in: "Wijzig uw abonnement".

Je hebt bij een gekozen abonnement altijd een jaar vast, dan mag je wel naar hoger geprijsd abonnement stappen, maar niet naar lager geprijsd (logisch). Na een jaar wordt het standaard met een jaar verlengd, maar je mag dan wel naar elk abonnement naar keuze overstappen gewoon.

Nu zeg je op alvast, belemer je jezelf om over te stappen elders heen zonder een paar weken downtijd etc etc. Handig :+

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 24-10-2005 21:00 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02 14:09

Pubbert

random gestoord

Paul Nieuwkamp schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 18:52:
Je hebt ADSL, een laptop een GPRS ??

Kan aan mij liggen maar is ADSL niet VEEL sneller en goedkoper dan GPRS? Kan zijn dat ik een verkeerd / oud beeld bij GRPS heb, maar als jij liever 5 euro per MB neerlegt, waarna het met 5mb per uur binnendruppelt, dan dat je 20 euro per maand oid neerlegt voor 5 mb per minuut dan moet je het zelf weten :P
True, met GRPS kun je door heel Nederland laptoppen ipv alleen thuis, maar dan nog :)

Ik denk dat hij eerder UMTS bedoeld, dat is zo'n 300kbit d8 ik.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Pagina: 1