ADWG02 (e-tech adsl router) Port forwarding lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Phorze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:42
Ik heb om mijn pc apache geinstalleerd om zo een website te runnen vanaf thuis. Instellingen zijn goed, als ik localhost doe in firefox krijg ik de juiste pagina.

Wil ik de website vanaf buiten bereiken, dan krijg ik de inlogpagina van mijn router. Heel vervelend dus, deze is blijkbaar verbonden aan poort 80.

Ik heb geprobeerd poort 80 te forwarden via de router tool(router 192.168.1.1 en webserver 192.168.1.2)
hij applied de regel wel maar wat ik ook doe hij blijft de inlogpagina van router op port 80 houden.

Nieuwe firmware is nergens te bekennen op de e-tech site.

:( heeft iemand een idee?

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

[I&T] -> [NT]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05-2025
leuk... ik heb net die router omgeruilt voor een andere wegens verbindings problemen. Ook heb ik (toen ik de etech nog had) apache gebruikt. Dit lukte echter prima...

Ik maakte altijd een nieuwe "user" aan, en klikte op apply, vervolgens ga je terug naar port forwarding en selecteert je nieuwe "user". Pas dan ging ik hem rebooten.

Voor een nieuwe firmware moet je je router omruilen in de winkel (lukte mij gratis hehe)...

Let ook ff op dat je met Apache vaste ip adressen moet instellen! Dus niet op auto.

[ Voor 50% gewijzigd door Me_Again op 24-10-2005 22:46 ]

• Phorze
Dank voor reactie

Ik snap er niets van ik heb alles geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar. De hulplijn van e-tech schroomt er niet om om mij 45 minuten te laten wachten om daarna doodleuk de verbinding te verbreken.

ik heb de adressen zo ingesteld: 192.168.1.1 router, 192.168.1.2 webserver, en alles hierboven is DHCP ik neem aan dat dit moet werken, ik ga niet elk adres handmatig instellen.

Bij portforwarding kun je een preset voor webserver aanzetten op het gewenste ip adres. Dit werkt niet, verder kan je custom een virtual server aanmaken. Dit lukt ook niet, het instellen van een destination IP met de bijbehorende poort 80. Ik zie nergens iets van nieuwe users aanmaken.

het volgende kan ik aan informatie vinden over de firmware:
Software Versions
Gateway 3.3.1
ATM Driver 4.01.00.00
DSL HAL 1.01.00.00
DSL Datapump 1.01.00.00 Annex A
SAR HAL 01.06.06
PDSP Firmware 0.49
Wireless Firmware 0.3.16.13
Wireless APDK 5.5.20
Wireless Driver 1.1.2
Boot Loader 0.22.02

Ik snap er niets van dat simpel een webserver achter de router hangen niet lukt. DIT MOETEN ZE TOCH GETEST HEBBEN die dodos bij e-tech lijkt me.

• Phorze
/bump

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-04 14:14
Hier nog een bumpje, Ik heb dezelfde modem en ik krijg het ook niet voor elkaar om poorten te forwarden. Ten eerste slaat het kreng ze niet op en ten tweede kun je ook niet zien wat er nou allemaal al geforward wordt. Stelletje prutsers daar bij e-tech !

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Pagina: 1