Laser printer voor 200 euro: laagste kosten per printje

Pagina: 1
Acties:
  • 531 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:02

Pater

Terry Tate

Topicstarter
Voor mijn vereniging ben ik op zoek naar een laser printer (zwart-wit) met een budget van 200 euro. De bedoeling is dat alle printjes die circuleren binnen zo'n vereniging (ALV, agenda's, notulen, kleine nieuwsbrieven, inschrijfformulieren, etc.) via deze printer gaan. Met andere woorden, de initiële kosten mogen rond de 200 euro liggen, maar daarna wil ik wel zo veel mogelijk rendement behalen op de printjes.

Welke laserpinter is hiervoor geschikt. Ik heb al gekeken naar de Brother 2030 van rond de 110 euro, maar zoals iemand al eerder aangaf in het topic is dit een goedkope laserprinter met een relatief dure prijs per pagina. Hoe doet de HP 2022 het bijvoorbeeld tegenover de Brother?

Aangezien ik geen ervaring heb met laserprinters (dit zou de eerste zijn die ik koop), weet ik niet precies waar ik op moet letten. Ook valt het me op dat de Brother 2030 110 euro kost, terwijl een toner alleen al zo'n 60 euro kost en een drum 90 euro. Komt zo'n laserprinter dan wel standaard met een toner en drum? Want bij elkaar zijn ze al duurder dan de printer samen.

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03 18:38

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

HP is naar mijn weten de enige die in de Toner een Drum heeft verwerkt, hierdoor lijkt de Toner duurder dan de anderen, maar de Drum hoef je dus niet los te vervangen.

Verder zou je er nog voor kunnen kiezen met refills te werken, maar dit gaat 1. ten koste van de kwaliteit, 2. ten koste van je printer (Meedere onderzoeken hebben uitgewezen dat refil Toner (dus niet refil inkt in andere printers) meer schade veroorzaakt dan de goedkoopheid die het (tijdelijk) oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:42

Spotmatic

Ken sent me

Of het een zinnig idee is voor jouw vereniging weet ik niet, maar ik weet wel hoe ik dit zelf met een superklein budget heb aangepakt: ik kocht op Marktplaats een tweedehands HP Laserjet 4Plus voor 50 euro, en een nieuwe tonercartridge voor 25 euro (in totaal dus 75 euro). Daar heb ik nu al 6000 A4 afdrukken mee gemaakt. Geen vlekken, geen vastlopers of ander ongerief. Printen voor een appel en een ei dus.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03 18:38

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Spotmatic schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 16:05:
Of het een zinnig idee is voor jouw vereniging weet ik niet, maar ik weet wel hoe ik dit zelf met een superklein budget heb aangepakt: ik kocht op Marktplaats een tweedehands HP Laserjet 4Plus voor 50 euro, en een nieuwe tonercartridge voor 25 euro (in totaal dus 75 euro). Daar heb ik nu al 6000 A4 afdrukken mee gemaakt. Geen vlekken, geen vastlopers of ander ongerief. Printen voor een appel en een ei dus.
Niets ten nadele van TS:
Op Marktplaats Laserprinters kopen zonder verstand van Laserprinters, is als Russisch Roulette met 5 kogels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:08
Pak een HP heb toch het gevoel dat die wat degelijker zijn, en anders kijk naar een 2e handse laserprinter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:21

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Als je een schijntje wilt uitgeven voor een printer en daarna ook nog goedkope printjes verwacht ga je bedrogen uit komen imho. Tenminste, dat is mijn ervaring. Het beste wat je kunt doen is gewoon een grotere / duurdere printer kopen, eventueel 2ehands en deze te vullen met namaak toners. Dan bespaar je per toner behoorlijk wat (een namaak toner voor mijn laserjet 5N kost ongeveer 40 euro, een orignele HP snel meer dan 100 euro).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 09:33

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

kijk eens naar Samsung printers,.. ook erg goedkoop en de afdrukprijs erg laag.

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theshatter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:17
Ik heb de brother HL-1430. Dit is volgens mij een van de goedkoopste printers. De afdruk kwaliteit en snelheid is prima. Verder koop je voor € 35,- een nieuwe drum (tn6600) waar je 6000 afdrukken mee maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

all_by_myself schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 18:51:
kijk eens naar Samsung printers,.. ook erg goedkoop en de afdrukprijs erg laag.
Daar hoor ik graag wat meer over. Volgens de meneer in de winkel was dat namelijk absoluut niet zo. De tonertjes die er in moeten zijn maar erg klein. Ik had laatst interesse in zo'n samsung maar de verkoper heeft hem mij zelfs afgeraden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-07 14:20

The Bad Seed

Chaotic since 1983

theshatter3 schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 18:57:
Ik heb de brother HL-1430. Dit is volgens mij een van de goedkoopste printers. De afdruk kwaliteit en snelheid is prima. Verder koop je voor € 35,- een nieuwe drum (tn6600) waar je 6000 afdrukken mee maakt.
De TN-6600 is een nieuwe toner, geen drum. Een nieuwe drum voor een HL-1430 (DR6000) kost 115 € bij de goedkoopste winkel in de pricewatch... En voor 35 € kan je enkel een imitatie-toner kopen, een originele kost meer iets in de buurt van 65 €.
Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat een HL-1430 een slechte keuze zou zijn, er staat er hier ook eentje, en de toner haalt hier ruim meer dan het opgegeven aantal pagina's :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

The Bad Seed schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 19:53:
[...]

De TN-6600 is een nieuwe toner, geen drum. Een nieuwe drum voor een HL-1430 (DR6000) kost 115 € bij de goedkoopste winkel in de pricewatch... En voor 35 € kan je enkel een imitatie-toner kopen, een originele kost meer iets in de buurt van 65 €.
Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat een HL-1430 een slechte keuze zou zijn, er staat er hier ook eentje, en de toner haalt hier ruim meer dan het opgegeven aantal pagina's :)
Die 6000 pagina's haal je wel als je pagina's met maar een heel geringe zwartdekking print (meestal <5%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Toevallig staat er in de PCM van deze maand een artikel over laserprinters van onder de 200 euro... Dacht eigenlijk dat je hiernaar ging verwijzen.

Heb hier helaas geen scanner, maar wil eventueel wel ff de winnaars noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:29
Bor de Wollef schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 19:42:
[...]

Daar hoor ik graag wat meer over. Volgens de meneer in de winkel was dat namelijk absoluut niet zo. De tonertjes die er in moeten zijn maar erg klein. Ik had laatst interesse in zo'n samsung maar de verkoper heeft hem mij zelfs afgeraden :D
Ik heb zelf de Samsung 1710P als zwart-wit printer. Ding kostte me 99 euro nieuw met een toner waar ik 1000 printjes mee zou kunnen doen. Naar schatting heb ik er ongeveer 1500 mee gemaakt. Hierna is er een nieuwe toner ingekomen welke in tegenstelling tot de meegeleverde wel volledig was gevuld en welke volgens specificaties 3000 pagina's mee zou kunnen gaan. Hier zijn inmiddels een pak of 7 mee leeg geprint á 500 vel dus 3500 vel op dit moment. Een nieuwe toner kostte me iets in de trant van 80/90 euro. Al met al kun je dus redelijk goedkoop printen met een nieuwe samsung laserprinter. Natuurlijk, een HP laserjet van marktplaats zal goedkoper zijn in de toner maar dan heb je ook geen nieuwe printer.

Let wel op dat de samsung 1610 een toner van 1000 printjes mee heeft geleverd en de nieuwe toners daarvoor gaan 2000 pagina's mee, die van de 1710 dus 3000.

Over de afdrukkwaliteit ben ik ook te spreken, staat altijd op spaarstand en printjes zien er goed uit. Ik schat dat hij er ook een 15 pagina's per minuut uitperst in real life en dat is behoorlijk sneller dan de HP Laserjet 5's waar ik ervaring mee heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

3000 vel voor 80 / 90 euro vind ik nou niet echt goedkoop. Als ik ga voor een originele HP kom ik uit op 6000 pagina's volgens spec (5% zwart dekking) voor (originele toner) 100 euro.

Overigens zie je die samsung nu al op veel plekken voor 75 euro staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Bor de Wollef schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 20:12:
3000 vel voor 80 / 90 euro vind ik nou niet echt goedkoop. Als ik ga voor een originele HP kom ik uit op 6000 pagina's volgens spec (5% zwart dekking) voor (originele toner) 100 euro.

Overigens zie je die samsung nu al op veel plekken voor 75 euro staan.
Zoals ik al zei zijn de 3000 pagina's van de Samsung makkelijk te halen, ik schat met de 3000 pagina toner op ongeveer 4000 printjes uit te komen en dan heb ik ook vaker afbeeldingen geprint.

Verder is de samsung imo gewoon een erg gebruiksvriendelijke printer. Ding werkt altijd en dat is zeker niet zo bij veel gebruikte HP laserjets op marktplaats. En daarbij printen ze lekker vlot. Prijs per print is belangrijk, maar gebruiksvriendelijkheid en alles wat daarbij hoort imo ook als je veel wilt gaan printen. Als ik er van uit ga dat ik 4000 printjes uit een toner van 80 euro haal dan zit ik op 2 cent per printje. Tel dat je ongeveer 3 cent aan het papier kwijt bent en je hebt voor 5 cent een complete afdruk.

Een gebruikte grotere laserprinter is zeker een goede optie, maar ik ben destijds bewust voor nieuw eenvoudig gegaan, en zou dat nu zo weer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

GH45T schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 23:39:
[...]

Zoals ik al zei zijn de 3000 pagina's van de Samsung makkelijk te halen, ik schat met de 3000 pagina toner op ongeveer 4000 printjes uit te komen en dan heb ik ook vaker afbeeldingen geprint.
Wat ik probeerde aan te geven is dat het belangrijk is naar de zwartdekking van het materiaal dat je wilt printen. De fabrikanten geven hun "capaciteit" meestal op naar aanleiding van een zwartdekking van 5% of soms nog lager. Dat houdt dus in dat je de capaciteit kan halen mits elk papier maar voor 5% "bedrukt" hoeft te worden. Print je minder dan 5% zwart dan haal je er meer uit, print je meer (bv veel logo's / schema's / plaatjes / advertenties) dan haal je het niet, bijna niet of lang niet.

Vergeet niet de kosten voor een nieuwe drum in de prijs van je printjes te verwerken als deze niet in de toner zelf zit.

[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 24-10-2005 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Nadeel van zo'n laserprinter vind ik - tot nu toe - dat als het mis gaat, het dat ook met grote stappen doet. We hebben hier ook zo'n Brother staan (iets ouder model, wel TN-6600 als toner) en hadden één keer allemaal grijze pagina's. Volgens de foutopsporingsboom zou het om een slechte tonercartridge gaan en dat klopte. Wel kon die - nieuwe, originele - cartridge van EUR 75 dus zo het oud vuil in. :( Ok.. de les is waarschijnlijk meer dat we 't bonnetje hadden moeten bewaren :( dan dat het laserprinten duurder maakt, want er hoort natuurlijk garantie op zo'n ding te zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Bor de Wollef schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 23:47:
[...]

Wat ik probeerde aan te geven is dat het belangrijk is naar de zwartdekking van het materiaal dat je wilt printen. De fabrikanten geven hun "capaciteit" meestal op naar aanleiding van een zwartdekking van 5% of soms nog lager. Dat houdt dus in dat je de capaciteit kan halen mits elk papier maar voor 5% "bedrukt" hoeft te worden. Print je minder dan 5% zwart dan haal je er meer uit, print je meer (bv veel logo's / schema's / plaatjes / advertenties) dan haal je het niet, bijna niet of lang niet.

Vergeet niet de kosten voor een nieuwe drum in de prijs van je printjes te verwerken als deze niet in de toner zelf zit.
Dat fabrikanten (meestal) meer prints opgeven dan daadwerkelijk kunnen worden gemaakt weet ik, en ik was dan ook erg verrast dat ik er zo makkelijk overheen ging. Zoals ik al aan heb gegeven, spaarstand staat wel aan, maar er worden ook vaker gewoon afbeeldingen tussen de tekst geprint. Ook wel af en toe wat grafiekjes, maar meest toch volle pagina's text. Denk niet dat dit onder de 5% dekking zit voor een A4'tje.

En gelukkig zit de drum bij mijn samsung in de toner verwerkt :)

Edit:
Maar goed, TS weet nu wat er mogelijk is, Bor en ik kunnen hier misschien nog wel een heel topic over vol discussieren maar dat heeft toch geen zin. Durf je wat risico te lopen en vind je het niet erg als je een keer een verfrommelt papiertje uit je printer moet plukken (paper jam) neem dan een gebruikte grotere laserprinter, weel je een printer waar je redelijk goedkoop mee kunt printen en welke gewoon weinig problemen veroorzaakt (en als ie dat al doet heb je garantie :)) neem dan een nieuwe eenvoudigere printer.

Laat je alleen niet verlijden door de goedkope kleuren laserprinters. Enorm duur in de toner, vrij traag en problemen tot en met.

[ Voor 23% gewijzigd door GH45T op 24-10-2005 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Heb je inmiddels al een besluit genomen? Ik ben benieuwd voor welke oplossing je gaat kiezen of al hebt gekozen.

Pagina: 1