Toon posts:

TV-out werkt niet optimaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleemje..ik heb in mijn laptop (Amilo1451) een mobility radeon x300 zitten. Als ik hem op de tv aansluit krijg ik wel beeld maar het is zwart-wit :? . Ik heb alle mogelijke formaten geprobeerd zoals NTSC of PAL-B . Ik heb ieder formaat geprobeerd uit het lijstje maar het blijft zwart wit. Ik heb de nieuwste drivers dus was zou er mis kunnen zijn ?

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Probeert de kabel eens hard aan te drukken, aan beide kanten. Werkt bij mij ook altijd.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat heb ik geprobeerd maar dat haalt niks uit

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
De grote tv-out FAQ al doorgenomen?
Een zwart/wit beeld is bij TV-Out een veel voorkomend probleem :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Hoe heb je 'm aangesloten?
Via svhs of composiet?
Als het via svhs is heb je kans dat je tv het niet ondersteund.

• vanenkelen
  • Laatst online: 04-08 08:40

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Een veel voorkomend probleem. Er kunnen veel verschillende oorzaken voor zijn: Je tv lust het signaal zoals je laptop het aanlevert niet (s-video of composite), je gebruikt de verkeerde ingang op je tv (doordat je mogelijk een verloopkabeltje gebruikt (s-video naar composite, of composite naar scart, etc etc)

Kijk hier eens: Linkje hier worden namelijk een groot aantal van dit soort problemen besproken.

Mogelijk kan je ook wat meer informatie leveren over wat je setup is: welke aansluiting gebruik je, wat voor tv, welke av-in gebruik je.

Verwijderd

Topicstarter
tis een composite die zonder verloopstukjes naar mn tv gaat op de gele ingang

• vanenkelen
  • Laatst online: 04-08 08:40

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Ik heb hetzelfde probleem gehad en ergens in de search heb ik mijn oplossing gevonden (blijven zoeken dus, er zijn zo verschrikkelijk veel mogelijkheden). ;)

Ik zal je in ieder geval mijn oplossing geven.

Op de composite (front) aansluiting van mijn tv kreeg ik ook alleen maar zwart wit. Maar als ik door de External kanalen van mijn tv heen loop (Ext-front, Ext-Scart1, Ext-Scart2) dan geeft mijn TV bij een van de twee scart aansluitingen een tweede mogelijkheid, iets van: Ext-S1-Sv. Ik heb vervolgens de composite-uit van mijn laptop aangesloten op een scart-adapter met s-video ondersteuning en die vervolgens op mijn scart-1 aansluiting van mijn tv aangesloten. Op Ext-S1-Sv kreeg ik vervolgens wel kleurenbeeld.

Deze scart-adapter ziet er als volgt uit: Het is gewoon een scart stekker, met op de achterkant Audio-in (twee tulpen rood/wit), composite-in (gele tulp) en s-video-in (ps2-achtig stekkertje). Bovendien zit er op deze scart-adapter een schakelaartje om te switchen tussen composite en s-video. Nu komt het rare, als ik de composite aansluiting gebruik, maar de switch op s-video zet en vervolgens de tv op ext-S1-sv heb ik ineens kleuren, alle andere opties leveren zwart-wit of niets op.

Geen idee hoe het kan, ook geen idee of dit bij jou gaat werken maar dit was het trucje dat bij mij eindelijk kleuren uit mijn laptop op de tv toverde. Oh ja die Scart-adapter zal bij een JVC-DX420 videocamera, geen idee waar je die los zou kunnen kopen.
Pagina: 1