Toon posts:

Rare problemen met PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een week of 2 rare problemen met mijn computer...

Hij heeft altijd gedaan .. dat is zoiets als een half tot een jaar zonder problemen .. behalve dan videokaart die telkens kapot gaat ... maar sinds laatst mijn videokaart kapot ging is mijn pc heel raar aan het doen, en wordt steeds erger.
Het probleem is als volgt: hij heegt heel af en toe een blauw scherm, maakt niet uit waar of wanneer. Ook soms met 3dmark of fifa '06 hapert het systeem met constante schokken. Dus ik testen met memtest, krijg ik niets anders als rare tekens op scherm getoond. Dus toen dacht ik ligt misschien aan geheugen, ik nieuw geheugen erin .. nog steeds start niet goed op.. dus testen in ander systeem, maar daar deed het programma het goed... nu mijn vraag wat veroorzaakt die haperingen?? en waarom krijg ik memtest niet aan de praat?? (heeft het altijd wel gedaan)
Mijn proc. heeft altijd op 3200+ gedraait en geheugen draaide mee op 3 volt@2-2-2-5 .. altijd stabiel tot laatst dan ...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Test alle onderdelen eens in een andere machine. Als je videokaart steeds kapot gaat zou ik toch eens gaan kijken of je voeding of moederbord niet problemen geven. Heb je hier al naar gekeken?
lees ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door.

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik gok op een slechte voeding...Laat je pc btw eens op stock lopen? Wat gebeurt er dan?

Instagram / YouTube

Verwijderd

Topicstarter
aramdin schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 15:49:
Ik gok op een slechte voeding...Laat je pc btw eens op stock lopen? Wat gebeurt er dan?
O sorry ik draai alles vanwege problemen nu op stock .. ook vanwege ander geheugen wat niet op 2-2-2-5 draait ...
En door slechte voeding .. ?? gaat pc dan haperen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 17:12 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Yup. Post eens even exact wat voor voeding (merk+model) je hebt...

Oslik blyat! Oslik!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Weet je de oorzaak van het overlijden van je andere graka? Wanneer heb je voor het laatst een schone install gedaan?

Instagram / YouTube

Verwijderd

Topicstarter
Merk en model van ding is een Aopen 350Watt die net een kleine 3 maanden oud is, ik heb verder met van alles gespeeld voeding graka proc geheugen(getest met spulle van broertje)...
maar niets krijgt in ieder geval memtest aan de praat... 3dmark ed geen tijd voor.

Graka ging iedere x kapot met artifacts... of vastlopen in 3d beeld en de laatste x had de voeding van de ventilator kortsluiting veroorzaakt.. zou misschien dat laatste de oorzaak kunnen zijn? dat er ook iets op mobo kortsluiting maakt ???
Pagina: 1