[OpenVPN + Lan-Game]Games worden niet gevonden

Pagina: 1
Acties:

• MindStorm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01-2024
Samen met een vriend heb ik een vpn opgezet dmv openvpn ( www.openvpn.net ). We hebben beiden een thuisnetwerk met meerdere pc's, en de server staat bij mij thuis. Even een korte samenvatting van de situatie:
  • We gebruiken openvpn versie 2.0.2 (de laatste). De server draait Linux Gentoo en staat in het DMZ van mijn router. Hierop draait ook web/ftp e.d. die zijn prima bereikbaar.
  • De clients gebruiken Windows XP. Een is professional, de ander is Media Center Edition, alletwee up-to-date mbt servicepacks en hotfixes. De OpenVPN client versie 2.0.2 wordt gebruikt.
  • Wanneer beide pc's een verbinding maken met de VPN-server krijgen ze een ip-adres toegewezen en kunnen de server pingen en shares dmv samba benaderen.
Het volgende heb ik al geprobeerd:
  • In de server-configuratie client-to-client aangezet. Dit heeft tot gevolg dat de clients ook daadwerkelijk elkaar kunnen vinden (ping, maar ook shares benaderen)
  • Op zowel clients als server de routing-tabellen aangepast.
Op de server is het volgende (relevante) te zien:

server: 10.8.0.1
10.8.0.0 gaat via 10.8.0.1
10.8.0.1 gaat naar 127.0.0.1

De clients hebben de volgende regels:
client 1: 10.8.0.2
10.8.0.2 gaat via 127.0.0.1

client 2: 10.8.0.5
10.8.0.5 gaat via 127.0.0.1

Ondanks dat de machines elkaar wel zien en kunnen benaderen, worden games in bijvoorbeeld Age of Empires III niet gevonden. Ook de " direct ip connection" van AoE werkt niet, we krijgen simpelweg een timeout.
  • Het is zo dat client 1 zich binnen mijn lokale netwerk bevind. Is dit misschien een probleem?
  • Zou het handiger zijn om dit met bridging op te lossen, of zou het zo moeten werken?
  • Ligt het misschien aan het spel zelf?
  • Heeft iemand ervaring met dit soort problemen en dus misschien tips over hoe nu verder te gaan?
Mocht het niet de bedoeling zijn op deze manier een topic te openen, dan alvast mijn excuses. Ik heb ook gezocht hier op het forum en wat tips geprobeerd, maar het wilde allemaal niet helpen. Dus bij deze

Verwijderd

UDP gaat niet over vpn toch? is dat het probleem?

offtopic:
keurig topic toch?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 18:52 ]

• MindStorm
Volgens mij kan al je verkeer over een VPN gaan, maar ik weet het niet zeker. Zijn die windows remote-share connecties TCP?

• MindStorm
Ik heb zelf nog een paar pogingen gewaagd. Ik heb het volgende geprobeerd:
  • Inschakelen ip based routing via regedit
  • Creeeren van een bridge tussen de openvpn adapter en de netwerkinterface.
Het creeeren van de bridge had geen enkel effect. Het inschakelen van IP Based routing had tot gevolg dat ik de game van de andere pc kon zien, maar niet joinen. Ik kreeg een timeout, of de mededeling dat de host de game heeft gecancelled terwijl dit niet zo was.

Wat ons op viel, is dat op zijn pc Age of Empires de OpenVPN adapter gebruikt, maar mijn pc gebruikt gewoon de 'normale' ethernet adapter. Ik heb gekeken naar de route-tabellen, maar die zijn hetzelfde in vergelijking met wat in de eerste post staat.

Is het mogelijk om een bepaalde adapter als "default" adapter in te stellen in windows xp professional? en zo ja, hoe dan?

Verwijderd

Waarschijnlijk kan je dat instellen in Age of Empires. Dat kan onder Red Alert in ieder geval wel.

• MindStorm
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 23:46:
Waarschijnlijk kan je dat instellen in Age of Empires. Dat kan onder Red Alert in ieder geval wel.
Nee dat is helaas niet mogelijk. Ik heb al onder advanced gekeken bij network connections, en daar OpenVPN bovenaan gezet. Dat helpt helaas ook niet. Kan het een routing probleem zijn?

[ Voor 37% gewijzigd door MindStorm op 25-10-2005 10:10 ]

Pagina: 1