Voor een intranet site is het wenselijk dat de gebruikers in kunnen loggen met hetzelfde account als voor windows.
Dit hoeft (nog) niet automatisch, het belangrijkste is alleen op dit moment dat het met de zelfde gegevens kan.
Hiervoor heb ik het volgende script gemaakt, ik vroeg me alleen af of dit wel veilig genoeg is...
Ik heb nog nooit eerder met LDAP gewerkt en mijn kennis is dus ook niet al te uitgebreid.
mijn idee hierachter was dat als de gebruiker bestaat in de LDAP server, dat deze dan ook hierop kan inloggen.
Ik heb dit getest open een windows 2000 met IIS, Active Directory en PHP 5.0.5
Dit werkt allemaal goed.
Graag wat hints/tips/adviezen want het zal vast wel beter/veiliger kunnen ik heb alleen geen idee hoe
Alvast bedankt voor jullie hulp
edit voor php highlighting
Dit hoeft (nog) niet automatisch, het belangrijkste is alleen op dit moment dat het met de zelfde gegevens kan.
Hiervoor heb ik het volgende script gemaakt, ik vroeg me alleen af of dit wel veilig genoeg is...
Ik heb nog nooit eerder met LDAP gewerkt en mijn kennis is dus ook niet al te uitgebreid.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| <?php $ldap['host'] = 'server'; $ldap['port'] = 389; function ldap_authenticate($username, $password) { global $ldap; $conn = ldap_connect($ldap['host'],$ldap['port']); if ($conn) { if (ldap_bind( $conn, $username, $password) ) { ldap_close($conn); return TRUE; } } ldap_close($conn); return FALSE; } if (!ldap_authenticate('test@server.local', 'test')) { echo 'Authorization Failed'; } else { echo 'Welcome'; } ?> |
mijn idee hierachter was dat als de gebruiker bestaat in de LDAP server, dat deze dan ook hierop kan inloggen.
Ik heb dit getest open een windows 2000 met IIS, Active Directory en PHP 5.0.5
Dit werkt allemaal goed.
Graag wat hints/tips/adviezen want het zal vast wel beter/veiliger kunnen ik heb alleen geen idee hoe
Alvast bedankt voor jullie hulp
edit voor php highlighting
[ Voor 13% gewijzigd door gertjuhh op 24-10-2005 15:21 ]