Hoi,
Nadat mijn servertje opeens problemen gaf met het opstarten heb ik besloten om de boel te formatteren en windows opnieuw te installeren. Dit lukte allemaal nog wel, vervolgens heb ik allerlei software achtereenvolgens geinstalleerd, tussendoor een paar keer gereboot enz...
Maar na een defragmentatie wilde de server opeens niet meer opnieuw opstarten!!
Ik kreeg na de POST deze melding: C:\windows\system32\config\system is beschadigd of ontbreekt, je kunt de windows CD gebruiken om dit bestand te herstellen.
Hoe kan een windows installatie al na 12 uur corrupt raken?
Dit zijn de specificaties:
Voeding: Gloednieuwe Zalman 300 watt
Mobo: Fujitsu Siemens D1216 (pentium 3)
CPU: P3 800mhz Coppermine (133FSB)
Geheugen: Kingston Valueram 512MB PC133
Videokaart: Asus Geforce MX440
Netwerkkaart: Linksys Gigabit LAN adapter
Raidkaartje: Promise SATA150 TX2Plus (2x SATA, 1x IDE)
Windows schijf: Samsung 200GB (ATA133,7200rpm,8MB)
Extra schijven: Samsung 160GB (SATA150,7200rpm,8MB)
Wat heb ik al geprobeerd?
1. Starten met windows CD, (R)eparatie: fixmbr, fixboot, bootcfg en CHKDSK gedaan.
2. Starten met windows CD, (R)eparatie: copy system C:\windows\system32\config -> alle repareren
3. Starten met windows CD, (R)eparatie: copy system C:\windows\system32\config\system -> alle repareren
Maar ik zie nog steeds die melding van ...\system32\config\system is beschadigd of ontbreekt.
Weet iemand hoe ik dit probleem oplos want ik ben echt ten einde raad..
Vooral frustrerend is dat ik gisterenavond/nacht van 11 tot 3 heb zitten installeren en configureren, en dat het systeem nu al meteen weer in de soep is gelopen, want ik had net alles draaiend...
Nadat mijn servertje opeens problemen gaf met het opstarten heb ik besloten om de boel te formatteren en windows opnieuw te installeren. Dit lukte allemaal nog wel, vervolgens heb ik allerlei software achtereenvolgens geinstalleerd, tussendoor een paar keer gereboot enz...
Maar na een defragmentatie wilde de server opeens niet meer opnieuw opstarten!!
Ik kreeg na de POST deze melding: C:\windows\system32\config\system is beschadigd of ontbreekt, je kunt de windows CD gebruiken om dit bestand te herstellen.
Hoe kan een windows installatie al na 12 uur corrupt raken?
Dit zijn de specificaties:
Voeding: Gloednieuwe Zalman 300 watt
Mobo: Fujitsu Siemens D1216 (pentium 3)
CPU: P3 800mhz Coppermine (133FSB)
Geheugen: Kingston Valueram 512MB PC133
Videokaart: Asus Geforce MX440
Netwerkkaart: Linksys Gigabit LAN adapter
Raidkaartje: Promise SATA150 TX2Plus (2x SATA, 1x IDE)
Windows schijf: Samsung 200GB (ATA133,7200rpm,8MB)
Extra schijven: Samsung 160GB (SATA150,7200rpm,8MB)
Wat heb ik al geprobeerd?
1. Starten met windows CD, (R)eparatie: fixmbr, fixboot, bootcfg en CHKDSK gedaan.
2. Starten met windows CD, (R)eparatie: copy system C:\windows\system32\config -> alle repareren
3. Starten met windows CD, (R)eparatie: copy system C:\windows\system32\config\system -> alle repareren
Maar ik zie nog steeds die melding van ...\system32\config\system is beschadigd of ontbreekt.
Weet iemand hoe ik dit probleem oplos want ik ben echt ten einde raad..
Vooral frustrerend is dat ik gisterenavond/nacht van 11 tot 3 heb zitten installeren en configureren, en dat het systeem nu al meteen weer in de soep is gelopen, want ik had net alles draaiend...
[ Voor 3% gewijzigd door frankknopers op 24-10-2005 15:13 ]
Goud is geen geld