Toon posts:

probleem nieuwe usb pakt mp3speler niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers

misschien kan iemand mij helpen

ik heb deze week een nieuwe usb 2.0 pci kaart geinstaleerd.
en hij pakt nu bijna alles perfect.
Alleen mijn mp3speler(creative zen touch) wil die niet oed pakken
elke keer zegt het pragrammatje dat het apparat niet aangeslotenb is.
maar verder wordt de mp3speler wel herkent in de pc maarik kan er geen muziek op zetten.
Verder gaat dat nog wel perfect met mijnn oude usb poorten alleen zijn deze 1.1 en vind ik dat wel wat sloom.
wie o wie kan mij hier mee helpen, want ik zal hier het probleem niet van weten
alvast bedankt

Verwijderd

Ik zit ook al een tijd met het zelfde probleem. De usb 2.0 poorten werken wel met een 1.1-apparaat, maar niet met een 2.0-apparaat (zoals m'n mp3 speler). :'(

Ik draai win xp sp1

• Alm4riC
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-02 09:53
Drivers van je moederbord voor USB2.0 al geinstalleerd??

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:06
Is het het 'Delayed Write Failed' probleem dat jullie hebben?
Probeer anders eens om CachemanXP van Outertech te installeren.
Dit neemt de cache-functie van XP over en doet zijn werk iets beter. :)
Heeft het probleem reeds bij meerdere mensen kunnen oplossen hier.

Verwijderd

Luukieeee schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 08:17:
Drivers van je moederbord voor USB2.0 al geinstalleerd??
Ik heb USB via een pci-kaartje, en de drivers zijn geinstalleerd. Als ik mijn mp3-speler inplug krijg ik wel het geluids-signaal dat windows het in de gaten heeft, en komt er een "Removable Disk (M:)" te voorschijn. Alleen, hij kan niets lezen of schrijven van of naar die schijf ("0 objects", "0 bytes").

edit: M.b.v. USB 1.1 (onboard) doet m'n mp3 speler het zonder enige problemen, en usb 1.1 apparaten doen het ook op die usb 2.0 kaart.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 12:18 . Reden: ff wat toegevoegd ]

• Alm4riC
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:16:
[...]

Ik heb USB via een pci-kaartje, en de drivers zijn geinstalleerd. Als ik mijn mp3-speler inplug krijg ik wel het geluids-signaal dat windows het in de gaten heeft, en komt er een "Removable Disk (M:)" te voorschijn. Alleen, hij kan niets lezen of schrijven van of naar die schijf ("0 objects", "0 bytes").

edit: M.b.v. USB 1.1 (onboard) doet m'n mp3 speler het zonder enige problemen, en usb 1.1 apparaten doen het ook op die usb 2.0 kaart.
Mijn vorige post van de drivers was eigenlijk naar de topicstarter gericht..

Verwijderd

Topicstarter
mijn moederbord heeft geen usb 2.0 daarom heb ik een pci kaart erin gezet met usb 2.0.

verder heb ik precies hetzelfde probleem met wat pauluzz zegt. ik krijg een deuntje dat die herkent word maar data overzetten is niet mogelijk. ook kan ik niet zien wat er op mijn mp3speler staat

• Alm4riC
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 13:28:
mijn moederbord heeft geen usb 2.0 daarom heb ik een pci kaart erin gezet met usb 2.0.

verder heb ik precies hetzelfde probleem met wat pauluzz zegt. ik krijg een deuntje dat die herkent word maar data overzetten is niet mogelijk. ook kan ik niet zien wat er op mijn mp3speler staat
Ow sorry, niet helemaal goed gelezen |:(

Verwijderd

Ik heb SP2 geinstalleerd, en ook dat lijkt voor alsnog geen effect te hebben :'(

Verwijderd

Topicstarter
cachemanxp is een mooi programmatje moet ik toegeven, maar mijn mp3speler word nog niet gepakt door mijn usb.

dus het probleem is nog niet verholpen

Dus heeft iemand nog een suggestie??

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 18:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
echt niemand meer een suggestie???

Verwijderd

Nouja, ik heb dus een ander kaartje gekocht (Sweex, ook VIA chipset maar een ander type chip).
En deze deed het zonder ook maar iets te hoeven doen :Y)

Probleem opgelost 8)

Maarja, morraal van het verhaal; het blijven rare dingen die computers...

Verwijderd

Topicstarter
ja die had ik ook besteld maar kreeg een heel ander onbekend merk opgestuurd.
ben bang dat het gewoon een klote usb is

• FuzzyFocus
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-02 16:49

FuzzyFocus

May the thong be with you...

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:13:
Nouja, ik heb dus een ander kaartje gekocht (Sweex, ook VIA chipset maar een ander type chip).
En deze deed het zonder ook maar iets te hoeven doen :Y) .
Welk type VIA chip werkte wel, en welke werkte niet? Graag ff het nummer posten !!

Verwijderd

FuzzyFocus schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:58:
[...]

Welk type VIA chip werkte wel, en welke werkte niet? Graag ff het nummer posten !!
Sorry, vergeten |:(
De VIA VT6212L deed het niet, de VT6202 deed het wel.
Verder is de chipset van m'n pc de VIA KT133/A (ja een wat ouder type), ik weet niet of dat hier relevant is maar oké.

• FuzzyFocus
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-02 16:49

FuzzyFocus

May the thong be with you...

Mijn VIA 6212 (http://www.via.com.tw/en/products/peripherals/usb/vt6212/) doet het perfect met mijn MP3 (iPod) speler. Dus het lijkt meer configuratie dan chip afhankelijk of die 'L' versie moet wezenlijk anders zijn. Rest van mijn PC heeft een VIA KT266A chipset, voor de volledigheid.

[ Voor 17% gewijzigd door FuzzyFocus op 30-10-2005 12:05 ]

Pagina: 1