Zakelijk moet ik twee organisaties op één hardwaresysteem laten werken. Er is daarbij gekozen voor multiboot met twee netwerkkaarten in de pc. Elke netwerkkaart wordt op het lan/wan van één organisatie gekoppeld. Voor elke organisatie moet er een windowsversie op komen te staan. Het geheel moet zo beveiligd worden dat men niet bij elkaars software/lan/wan kan komen.
Het beste zou daarom zijn dat al bij het opstarten in de bios de keuze voor een van de twee windowssysteem gemaakt kan worden en dat daarna in de bios één van de twee harde schijven en één van de twee netwerkkaarten in de bios uitgeschakeld kan worden.
Als men dan in windows zit kan de andere harde schijf en netwerkkaart niet benaderd worden.
Ik heb nog niet kunnen vinden dat dit mogelijk is. Klopt dat?
Als het niet kan kun je dan met bootmagic alles zo dichtzetten zodat je ook de andere schijf en netwerkkaart niet kunt zien en gebruiken?
Het beste zou daarom zijn dat al bij het opstarten in de bios de keuze voor een van de twee windowssysteem gemaakt kan worden en dat daarna in de bios één van de twee harde schijven en één van de twee netwerkkaarten in de bios uitgeschakeld kan worden.
Als men dan in windows zit kan de andere harde schijf en netwerkkaart niet benaderd worden.
Ik heb nog niet kunnen vinden dat dit mogelijk is. Klopt dat?
Als het niet kan kun je dan met bootmagic alles zo dichtzetten zodat je ook de andere schijf en netwerkkaart niet kunt zien en gebruiken?