Help, ik krijg avifile niet gecompileerd

Pagina: 1
Acties:

• PostbodeSiemen
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08-2024
Bij make krijg ik het volgende te zien

make[3]: Entering directory `/home/arno/avifile-0.53.2/lib/videocodec/DirectShow'
/bin/sh ../../../libtool --silent --mode=compile c++ -DHAVE_CONFIG_H -I. -I. -I../../../include -I../../../include -march=i586 -c allocator.cpp
In file included from allocator.cpp:2:
allocator.h:6: list: No such file or directory
make[3]: *** [allocator.lo] Error 1
make[3]: Leaving directory `/home/arno/avifile-0.53.2/lib/videocodec/DirectShow'
make[2]: *** [all-recursive] Error 1
make[2]: Leaving directory `/home/arno/avifile-0.53.2/lib/videocodec'
make[1]: *** [all-recursive] Error 1
make[1]: Leaving directory `/home/arno/avifile-0.53.2/lib'
make: *** [all-recursive] Error 1
[root@Kelly avifile-0.53.2]#

Ik heb al wel gezien dat de list een include is in allocator.h maar verder weet ik niet wat ik hier aan moet doen. Iemand een idee?

Verwijderd

Je hebt het pakket libstdc-devel nodig.
Als het goed is staat deze op de cdrom. Zo niet, kijk eens op www.rpmfind.net
Installeer wel de juiste versie.
Als je libstdc wel hebt geinstalleerd kun je de versie zien met
rpm -qa |grep libstdc

• PostbodeSiemen
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08-2024
NT -w -I../../../include -march=i586 -c DS_VideoDecoder.cpp
In file included from /usr/lib/gcc-lib/i586-mandrake-linux/2.95.3/../../../../include/g++-3/vector:35,
from ../../../include/infotypes.h:4,
from ../../../include/videodecoder.h:20,
from DS_VideoDecoder.h:5,
from DS_VideoDecoder.cpp:10:
/usr/lib/gcc-lib/i586-mandrake-linux/2.95.3/../../../../include/g++-3/stl_bvector.h: In method `struct _Bit_iterator _Bit_iterator::operator -(int) const':
/usr/lib/gcc-lib/i586-mandrake-linux/2.95.3/../../../../include/g++-3/stl_bvector.h:136: parse error before character 0377
make[3]: *** [DS_VideoDecoder.lo] Error 1
make[3]: Leaving directory `/home/arno/newshit/avifile-0.53.2/lib/videocodec/DirectShow'
make[2]: *** [all-recursive] Error 1
make[2]: Leaving directory `/home/arno/newshit/avifile-0.53.2/lib/videocodec'
make[1]: *** [all-recursive] Error 1
make[1]: Leaving directory `/home/arno/newshit/avifile-0.53.2/lib'
make: *** [all-recursive] Error 1

Nou, schiet mij maar lek:(:(:(

Verwijderd

Ik zie dat je mandrake draait, heb ook mandrake er nu opstaan en mij is het wel gewoon gelukt, avifile te compileren. Controleer nog een ssof je de benodigde pakketen geinstalleerd hebt. Desnoods installeer je ze overnieuw.

Verwijderd

/usr/lib/gcc-lib/i586-mandrake-linux/2.95.3/../../../../include/g++-3/stl_bvector.h: In method `struct _Bit_iterator _Bit_iterator::operator -(int) const':
/usr/lib/gcc-lib/i586-mandrake-linux/2.95.3/../../../../include/g++-3/stl_bvector.h:136: parse error before character 0377
Hier staat dus dat er een syntax error zit in de header file "stl_bvector.h". Dit kan dus betekenen dat je libg++ broken is, of dat je een verkeerde versie van libg++ hebt geinstalleerd.