Toon posts:

[Exchange] Niet automatisch mail ontvangen onder Windows XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier op de zaak werken wij voornamelijk met windows 2000 machines. Enkele nieuwe pc's zijn nu met XP geleverd en daarbij valt het volgende probleem op in combinatie tussen MS Outlook 2000 met Exchange (5.5).

In windows XP is namelijk het volgende aan de hand:

Op het moment dat je een mail hebt getypt en op verzenden klikt, blijft deze hangen in de outbox. Dit duurt net zo lang totdat je in outlook in het menu een andere map (andere mailbox, contacts, enz) aanklikt of een andere mail aanklikt. Op dat moment wordt de mail daadwerkelijk verzonden.

Dit is nog niet zo irritant, erger wordt het bij het binnenkomen van de email. hier gebeurt hetzelfde. Wanneer je outlook gewoon geopend hebt, krijg je pas nieuwe mail binnen op het moment dat je een map of andere mail aanklikt (zodra er dus iets gebeurd). Hierdoor komt het soms dat men bepaalde mail pas laat ziet.

Herkent iemand dit probleem?? en, weet iemand waar het probleem ligt.
Alle PC's (nu 5) met XP hebben dit probleem. Alle Pc's (50) met 2000 niet, hier gaat het verzenden/ontvangen volledig automatisch (zoals hoort)

Verwijderd

Ik pas je topictitel nog een beetje aan zonder de afkortingen :)
Heb je de firewall onder XP uitstaan? Wat gebeurt er als je een nieuw outlook profiel aanmaakt?

Verwijderd

Topicstarter
@wilhelm, ok no problem, mijn excuses dan voor de topictitel met afkortingen ;)
verder heb ik de firewall idd uitstaan en wat wil je weten over het aanmaken van een nieuw profiel?

@rolfie, ik heb het zojuist uitgeprint en ga het meteen doornemen, ik laat weten of het helpt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het document doorgenomen en alle stappen opgevolgd, dwz:
- de firewall aangepast
- outlook SP3 geinstalleerd
- het register aangepast
de pc zelfs opnieuw opgestart, maar we merken helaas geen verschil. Verzenden en ontvangen gaat nog steeds niet automatisch.

We hebben hier bijvoorbeeld 2 pc's naast elkaar open staan, beide ingelogd onder administrator. Op het moment dat ik een mail naar de admin stuur (vanaf een 3e pc) komt de mail op de 1e pc (onder 2000) meteen binnen, terwijl de mail op de 2e (xp) pc pas binnenkomt na send/receive of een klik op een andere map.

Helaas helaas, want ik had echt het idee dat dit DE oplossing was. iemand nog een suggestie?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 12:42 . Reden: typefout ]

Verwijderd

Je kan toch onder Outlook aangeven om de hoeveel minuten het systeem zijn mail ophaalt!! Normaal gesproken moet de mail indd automatisch worden doorgestuurd naar de client, maar wanneer dat niet gebeurt kan je het send\receive automatiseren bij de clients.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 15:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik weet kan dat alleen als je van pop accounts gebruik maakt.

Wanneer de mail van de exchange server komt wordt dit meteen doorgestuurd en niet periodiek opgehaald. maar mocht dat in te stellen zijn hoor ik het graag :)

maar nogmaals, onder 2000 werkt het goed, onder xp alleen niet meer
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 15:30:
Je kan toch onder Outlook aangeven om de hoeveel minuten het systeem zijn mail ophaalt!! Normaal gesproken moet de mail indd automatisch worden doorgestuurd naar de client, maar wanneer dat niet gebeurt kan je het send\receive automatiseren bij de clients.

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 16:11
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 16:55:

Wanneer de mail van de exchange server komt wordt dit meteen doorgestuurd en niet periodiek opgehaald. maar mocht dat in te stellen zijn hoor ik het graag :)

[...]
Als je even kijkt, kan je zien dat het in te stellen is.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 16:55:

[...]
De mail komt toch in de mailbox van de gebruiker terecht? mocht deze "vertraagd" doorgestuurd worden dan kan je vanaf de client send/receive zo instellen dat deze om de zoveel minuten gaat kijken of er mails zijn. Dan heb je het probleem tijdelijk opgelost en dan kan je het probleem verder uitkleden om te kijken waar het precies aan kan liggen.
Pagina: 1