Toon posts:

[98] Automatisch accepteren EULA in unattended installatie*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een Windows 98 unattended installatie. Vraag mij niet waarvoor ;)

op MSFN heb ik gelezen dat je het volgende moet toevoegen:

[Install]
AddReg=OPKInstall,AddReg=RunOnce.BatchDelay,Run.Installed.Components,Registry.WinUpdate

[OPKInstall]
HKLM,Software,Microsoft,Windows,CurrentVersion,"ProductId",,"xxxxx-OEM-xxxxxxx-xxxxx"
HKLM,Software,Microsoft,Windows,CurrentVersion,"ProductKey",,"12345-12345-12345-12345-12345"
HKLM,Software,Microsoft,Windows,CurrentVersion,"RegisteredOwner",,"Owner"
HKLM,Software,Microsoft,Windows,CurrentVersion,"RegisteredOrganization",,"Organization"
HKLM,"SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Network\Real Mode Net","autologon",1,00000000

Vervolgens moet je de setup starten setup /iw b:\msbatch.inf

De msbatch.inf is een standaard bestand uit de Resource Kit. Default options.

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Geen idee, maar je topic staat in het verkeerde forum :) Software Algemeen > Windows Operating Systems met een kleine titelfix :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:43
Porbeer eens een geheel nieuw inf bestand te maken met de wizard, ipv een bestaand bestand te bewerken. Wat is trouwens het probleem, want dat heb je er niet bij gezet :)

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is: Het automatisch accepteren van de EULA in unattended installatie van Windows 98. Zoals de titel het ook beschrijft.

Ik heb met de Resource Kit een msbatch.inf aangemaakt. Hiermee kun je de installatie automatisch laten verlopen, MAAR op het eind moet je een EULA accepteren.

Op MSFN forum kon je zoals ik hierboven heb beschreven dat overslaan door de bovenstaande gegevens toe te voegen aan het msbatch.inf bestand.

Dit gedaan, maar dit werkt helaas niet. Nu heb ik op google, MSFN, GoT en Microsoft KB gezocht, maar helaas nog geen oplossing gevonden.

Dus het aanmaken van een nieuw msbatch.inf bestand is volgens mij niet de oplossing.
Maar niet al te min toch maar gedaan wat je gevraagt hebt. Helaas dit is niet de oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal niemand die nog wat van de oude tijd weet ;) ?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een gokje, maar die bovenste lijn (AddReg=OPKInstall,AddReg=RunOnce.BatchDelay,Run.Installed.Components,Registry.WinUpdate) moet dat niet twee regels zijn:

AddReg=OPKInstall
AddReg=RunOnce.BatchDelay,Run.Installed.Components,Registry.WinUpdate

oid ?

[/lamme gok] :)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:57

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Op deze site staat een voorbeeld van een werkende batch in combinatie met Windows 98. Het valt met op dat zijn "OPKinstall" regel afwijkt van degene die jij post.

[Install]
AddReg=OPKInstall,AddReg=RunOnce.BatchDelay,Run.Installed.Components,Registry.WinUpdate

Terwijl zijn regel luidt:

[Install]
AddReg=OPKInstall,RunOnce.BatchDelay,Run.Installed.Components,Skip.PCMCIA.Wizard,Registry.WinUpdate,Apps.Install

De tweede keer AddReg zoals jij die hebt staan (en waar Elevator in feite ook naar verwijst) ontbreekt in de versie op deze site. Ik vermoedt dat het hier op fout gaat.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 08:56:
Op deze site staat een voorbeeld van een werkende batch in combinatie met Windows 98. Het valt met op dat zijn "OPKinstall" regel afwijkt van degene die jij post.

[Install]

Terwijl zijn regel luidt:

[Install]
AddReg=OPKInstall,RunOnce.BatchDelay,Run.Installed.Components,Skip.PCMCIA.Wizard,Registry.WinUpdate,Apps.Install

De tweede keer AddReg zoals jij die hebt staan (en waar Elevator in feite ook naar verwijst) ontbreekt in de versie op deze site. Ik vermoedt dat het hier op fout gaat.
Ik heb het gewijzigd, maar helaas was dit niet de oplossing.
Hij vult de gegevens etc wel in, het serienummer etc. Ik hoef alleen het rondje van accepteren te klikken een aantal keren op volgende.

Op MSFN lees ik toch een aantal keer dat het zo zou moeten werken. Iemand nog suggesties?
Pagina: 1