Toon posts:

java refresh probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo luitjes!

ik heb een probleem met mijn programma. het is de bedoeling dat na het opslaan van data uit het scherm wat ik maar het 'opslaanscherm' noem, in het hoofdscherm een lijstje wordt ververst. de functie die de data ophaald uit de database bestaat al, maar als ik die onder de event van de knop 'opslaan' in het opslaanscherm zet:

Hoofdscherm.toonLijst();

krijg ik de volgende error:

non-static method toonLijst() cannot be referenced from a static context
Hoofdscherm.toonLijst();

de functie staat in het hoofdscherm, in een public void, die roept vervolgens de functie aan om de data op te halen uit de database

Hoe ververs ik dat scherm vanuit het andere scherm? Wie o wie kan mij helpen? Sun.com niet iig :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 14:17 ]

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 03:55

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Lijkt me duidelijk. Zoek eens iets op over static en non-static functies. Hier moet toch wel een hoop over te vinden zijn.

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als ik je foutmelding letterlijk in Google stop dan vliegen de antwoorden me om de oren. Iets meer moeite doen voor je een topic opent kan geen kwaad. Zie ook P&W FAQ - De "quickstart".

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:58
Dat je die fout krijgt, is best logisch, en de foutmelding zegt ook al wat je fout doet.
Je roept een instance-method aan zonder dat je zegt op welk object die methode moet uitgevoerd worden.

Wat ik altijd doe (ik heb wel geen java achtergrond), is, een event-handler hangen aan dat form die uitgevoerd wordt wanneer op 'ok' geklikt wordt.
Die event-handler is dan een method in jouw 'hoofdscherm', en die method zorgt er dan voor dat die lijst ververst wordt, of, dat het getoonde item ververst wordt.

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.