Toon posts:

Iemand een 4g Access Cube danwel een soortgelijke zelfbouw?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dear Tweaker,

ik heb belangstelling voor wireless internet over een vpn. Ik kijk vol verlangen naar het volgende product:

4G Access Cube
"4G Access Cube" is the official name of the MeshCube now. We continue to use the name MeshCube for this site and the community part of the project.

You can get more information and order the AccessCube on the homepage of 4G Systems: http://4g-systems.biz --> bron: zie URL van Acces Cube
Er zijn diverse HOWTO's beschikbaar om zelf een accesspoint te bouwen dmv een wireless pci kaart in "mastermode" te zetten icm linux.

Voordeel zo'n ding kopen:
zuinig, VPN ingebouwd, ongeveer 125m intern bereik, upgradings mogelijkheden.

Waar ik tegenaan hik: de aanschafprijs van ongeveer 600 euro.

Mijn vragen zijn:

Is er iemand die zo'n ding heeft?
Is het mogelijk om zelf zoiets te bouwen met dergelijke capaciteiten?

Iemand die mij van een goed advies kan voorzien?

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 23:13

jvhaarst

Eendracht maakt macht

De voordelen die jij opnoemt heb je volgens mij ook als je een Linksys WRT54G koopt.
Voordelen van een ingebouwde VPN zie ik niet zo, dat kan je PC/laptop ook prima afhandelen.

Beter gezegd : Voor de prijs van één 4G Access Cube koop je 10 WRT54G's....

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• roelke
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-02 13:21
maar komt de linksys niet minder ver in bereik

I've GoT a solution

Verwijderd

Topicstarter
jvhaarst schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 16:41:
De voordelen die jij opnoemt heb je volgens mij ook als je een Linksys WRT54G koopt.
Voordelen van een ingebouwde VPN zie ik niet zo, dat kan je PC/laptop ook prima afhandelen.

Beter gezegd : Voor de prijs van één 4G Access Cube koop je 10 WRT54G's....
Die voordelen zie ik wel. Wanneer er een vpn op draait hoef ik niet een aparte vpn server achter mijn accespoint te zetten. Dit scheelt sterk in de energie rekening. Dataverkeer is sterk encrypted en ik hoef geen wpa2 ready hardware (pcmcia) aan te schaffen. WPA is momenteel al niet meer veilig, dus of wpa2 of VPN. Mijn voorkeur gaat naar VPN icm linux.

Daarbij vraag ik mij af hoe goed de linksys blijft draaien, dus zonder reset omdat hij vastloopt.