Welke sub in de auto voor hardcore?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.679 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154674

Topicstarter
Yo

Ik ben van plan een subwoofer + versterker te kopen voor in mijn golf 3.

Na het lezen van de FAQ en een aantal topics ben ik erachter gekomen dat een woofer in een gesloten behuizing de strakste bass laat horen.
Is deze dan ook het meeste geschikt voor hardcore / hardstyle? Aangezien dat eigenlijk de enige mziek is die ik luister wil ik zo hard mogelijke klappen uit de subwoofer zien te krijgen.
Deze moet dus ook "snel" de bass kunnen bijhouden.

Kan ik dan ook beter een kleinere woofer nemen i.p.v een grote? Aangezien de bpm vaak boven de 130 zit bij hardcore / hardstyle.

ik hoor het wel!

Mvg

Phazor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:25

GaMeOvEr

Is een hork.

is bij dat soort muziek de bass sowieso niet erg "hoog" (ipv laag) zodat het ook op paupersetjes nog een beetje klinkt?

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122815

GaMeOvEr schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 14:06:
is bij dat soort muziek de bass sowieso niet erg "hoog" (ipv laag) zodat het ook op paupersetjes nog een beetje klinkt?
Ik denk eerlijk gezegd niet dat ze daar rekening mee houden bij het maken van hardcore muziek.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
GaMeOvEr schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 14:06:
Euh, niet direct.
Het wil nog wel eens zijn dat er een zeer lage bass in zit die je aardig kan voelen wanneer je een goede sub hebt.
Zeker met hardstyle wil dat nog wel eens geval zijn, en dan wil je niet dat je sub staat te klapperen.

Ik heb zelf goede ervaringen met JBL, maar daar betaal je ook voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79417

Wel typisch :P Hardcore, subwoofers, Golf 3...

Ontopic:

Zelf heb ik een Kicker EX-124. Ik draai veel verschillende muziek, dance, r'n'b, hardstyle, jumpstyle alles wat ik maar lekker vind klinken.

Mijn sub is 12", de meest gangbare maat. Ik vind de bas zelf strak klinken, reageert mooi en laat behoorlijk wat shaken.

Voor meer info over mijn caraudio kun je terecht op http://home.versatel.nl/famnijssen
Misschien dat TS er iets aan heeft.

edit

tip: www.rondevries.nl

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 79417 op 24-10-2005 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154674

Topicstarter
Haha ja is zeker typisch ;)

Maar iedergeval wil ik inderdaad niet dat mijn sub de bass 'net te laat' weegeeft.
De kicker comp 124 is een gesloten behuizing dus dat geeft een aardig strakke bass denk ik.

Wat ik ook bij rondevries tegen kwam:

Afbeeldingslocatie: http://www.rondevries.nl/catalog/images/lanzar_hbp_Set.png

Subwoofer pakket bestaande uit:

Lanzar HBP-212
2x 12" Bandpass subwoofer systeem
Impedantie: 4 Ohms
Hoge kwaliteit MDF constructie
SPL: 99dB @ 1W/1M
700W Max
Afmetingen: H31cm x B70cm x D29 cm

Lanzar VIBE 221
2x 150W RMS @ 4 ohm
1x 600W @ 4 ohm
Inclusief bass remote controller

Maar dit is dus bandpass en is denk ik niet bepaald lekker voor snelle bass ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-07 00:16
Voor jou soort muziek kan je idd het beste voor een geslote behuizing kiezen. Als je ook af en toe Rap, Pop etc draaid dan kan je voor 1 met een bass poort gaan, want daarmee kan je alles goed luisteren. Dus als je echt alleen hardcore etc luisterd een gesloten kist.

Ik weet niet wat je budget is (wel verstandig om ff aan te geven) maar je kan dan het beste gaan voor kicker. Dat is gewoon hard hard en harder. En anders dat andere redelijk nieuwe amerikaanse merk, kan ff niet op de naam komen. maja belangrijk is iedergeval ook dat je versterker minimaal wel het wattage heeft van je woofer, want je versterker op ze top laten knallen is zonde en leverd niks op.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79417

Die versterker is sowieso wel goede kwaliteit, alleen wat ik er van lees is bandpass (gepoort) meer voor de SQ installs. Wil je meer een SP install kun je beter naar een gesloten behuizing kijken.

Je hebt ook mijn subwoofer, de EX124, in 2-voud in een behuizing :)

Nogmaals, ik vind mijn sub allround echt een toppertje. Ik heb er slechts 116 euro voor neergeteld maar ik vind het prachtig :D

Zelf probeer een beetje het midden te zoeken tussen SQ en SP. Daarom heb ik ook een Ground Zero composetje voorin. De compo en de JBL ovaaltjes moeten nog versterkt worden maar op dit moment is het geld er even niet ;)

Ondertussen ben ik wel bezig met mijn kofferinstall te verfraaien zoals je op mn site kunt zien bij 'Nog te doen'.

edit

Andere goede merken voor subs zijn Rockford Fosgate, Lanzar, Hertz.
Op www.showyoursound.nl en forum.showyoursound.nl is mega veel info te vinden

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 79417 op 24-10-2005 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Zorg ook voor een goede compo set.. dit is belangrijker dan een goede sub...

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Pagina: 1