[JS/FF]window.close werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• wizzkizz
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-12-2025

wizzkizz

smile...tomorrow will be worse

Topicstarter
Ik heb een (imho) heel gek probleem: wanneer ik een popup heb geopend met daarin een inlogvenster wil ik dit weer sluiten wanneer het inloggen succesvol is verlopen. Het hele inlogproces verloopt verder via AJAX en werkt als een trein.

Dan wil ik het venster sluiten met simpelweg window.close(). Alleen werkt dit niet goed. Het venster wordt pas gesloten nadat er een redelijk willekeurige actie binnen het browservenster wordt uitgevoerd (ergens klikken bijvoorbeeld, maakt niet uit of het binnen of buiten het popup window gebeurt).

De code lijkt verder wel goed te zijn, want in IE heb ik totaal geen problemen. Het maakt ook niet uit of ik al of geen features bij de window.open meegeef, zowel bij features als zonder heb ik het probleem. Ik heb het geprobeerd in FF 1.0.7 en 1.5 beta 2.

Heeft iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

geeft javascript console geen fouten?

Multimonitor is relax :P

• wizzkizz

wizzkizz

Topicstarter
MeIsTwisted schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 13:44:
geeft javascript console geen fouten?
nope en ook een vervolgactie (het weergeven van de ingelogde gebruiker in het hoofdvenster bijvoorbeeld) wordt gewoon uitgevoerd, alleen dat venster blijft staan :/

Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-04 15:13

sopsop

[v] [;,,;] [v]

probeer het eens met een settimeout er omheen:
code:
1
setTimeout("window.close();",100);

• wizzkizz

wizzkizz

Topicstarter
boppert schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 13:48:
probeer het eens met een settimeout er omheen:
code:
1
setTimeout("window.close();",100);
en warempel, het werkt nog ook ;) Ik ben helemaal blij.

Alleen heb ik nog wel 1 vraagje: weet iemand hoe het komt?

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-04 15:13

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Ik heb ook geen idee. Maar ik heb hetzelfde probleem gehad met slideshow script: een onclick event die een image een andere source gaf werkte pas nadat er een timeout omheen stond. Deed ik dat niet, werd de source wel aangepast, maar dan werd de afbeelding niet gerefreshed.

Ik heb ook geen idee of mijn oplossing een oplossing is of een smerige workaround.

• wizzkizz

wizzkizz

Topicstarter
boppert schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 13:57:
Ik heb ook geen idee. Maar ik heb hetzelfde probleem gehad met slideshow script: een onclick event die een image een andere source gaf werkte pas nadat er een timeout omheen stond. Deed ik dat niet, werd de source wel aangepast, maar dan werd de afbeelding niet gerefreshed.

Ik heb ook geen idee of mijn oplossing een oplossing is of een smerige workaround.
naja, voorlopig laat ik het zo staan, of er moet iemand zijn die de reden weet en tevens een nettere manier om het op te lossen.

• deviltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het klinkt of het met een scope probleem te maken heeft..
FF had waarschijnlijk niet door waar de window.close uitgevoerd moest worden, vandaar dat na klikken in het venster ( en het daarmee dus focus geven ) goed ging..
Door de timeout te gebruiken wordt de focus ook goed gezet.

Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

• wizzkizz

wizzkizz

Topicstarter
deviltje schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 14:02:
Het klinkt of het met een scope probleem te maken heeft..
FF had waarschijnlijk niet door waar de window.close uitgevoerd moest worden, vandaar dat na klikken in het venster ( en het daarmee dus focus geven ) goed ging..
Door de timeout te gebruiken wordt de focus ook goed gezet.
ik had al geprobeerd om te focus te zetten met window.focus()

Pagina: 1