[XP] Geen compatibility tab

Pagina: 1
Acties:

• Beowulf27
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09-2024
Normaal gesproken had ik een compatibility tab bij de properties van een .exe (of een shortcut naar een .exe). Om een of andere reden is deze nu verdwenen en ik kan me niet herinneren iets gewijzigd/geinstalleerd te hebben wat hiermee te maken zou kunnen hebben. Wat hier waarschijnlijk mee te maken heeft is het ontbreken van teksten op de knoppen van de "Program Compatibility Wizard" (dit was een alternatief voor het instellen van de compatibility) en (erger nog) de knoppen doen ook niks meer.

Op 2000 was er nog zoiets als de slayerui.dll waarmee de tab aan/uit kon worden gezet, maar op XP bestaat deze dll niet meer.

Update 26/10/2005:
Op XP heet deze dll dus SlayerXP.dll. Heb door middel van een unreg/register actie geprobeerd de boel te herstellen, maar dit helpt niets. In het register is wel te zien dat de juiste keys worden aangemaakt, met de juist waarde.

Verder werk ik gewoon als administrator op mijn pc, zijn alle updates netjes verwerkt en bevat het systeem geen virussen/spyware.

Zoeken heeft tot nu toe niets opgeleverd. Slechts 1 persoon ergens op een forum heeft het ontbreken van de tab en het ontbreken van de tekst op de knoppen, maar er is nooit een oplossing/antwoord gepost (post is al oud).

Daarnaast "sfc /scannow'" geprobeerd, heeft niets opgeleverd.
Iemand suggesties?

[ Voor 17% gewijzigd door Beowulf27 op 26-10-2005 10:19 ]

Working @ http://www.tricode.nl

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Probeer 'sfc /scannow' een via start -> run

Vanvangt evt beschadigde bestanden.

Pvouput live

• Beowulf27
Krypt schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 13:39:
Probeer 'sfc /scannow' een via start -> run

Vanvangt evt beschadigde bestanden.
Sorry, vergeten te zeggen, dit heb ik ook zonder succes geprobeerd.

• Krypt
Misschien een probleem in je profiel.. maar eens een nieuw admin account aan en probeer het daar eens mee.

Pvouput live

• Beowulf27
Krypt schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 13:42:
Misschien een probleem in je profiel.. maar eens een nieuw admin account aan en probeer het daar eens mee.
Nope, heeft helaas ook geen effect. De nieuwe user mist het tabje ook en ook de wizard heeft dezelfde problemen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Hmm en er zijn ook geen falende system services ofzo? :)

• Beowulf27
elevator schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 18:35:
Hmm en er zijn ook geen falende system services ofzo? :)
Nope, alles draait prima. Ook geen warnings/errors in de event viewer te bekennen.

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:05

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Een beetje zoeken in het register levert bij mij dit (gepaste uit geëxporteerde .reg):

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shellex\PropertySheetHandlers\ShimLayer Property Page]
@="{513D916F-2A8E-4F51-AEAB-0CBC76FB1AF8}"

en op zoeken naar die code:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{513D916F-2A8E-4F51-AEAB-0CBC76FB1AF8}]
@="Compatibility Page"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{513D916F-2A8E-4F51-AEAB-0CBC76FB1AF8}\InprocServer32]
@="SlayerXP.dll"
"ThreadingModel"="Apartment"

Dus kijk eens of deze keys nog intact zijn, en of system32\slayerxp.dll nog wel bestaat. Zo niet, importeren en/of dll downloaden of van XP cd halen!

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

• Krypt
Fijn dat ze die dll een andere naam geven :)

Dan zou ik de slayerxp.dll unreggen en opnieuw reggen, zou dan ook moeten werken. Is wat beter dan zelf in registry lopen editten.

Heb even geprobeerd met regsvr32 /u slayerxp.dll en toen was de compatibility tab weg. regsvr32 slayerxp.dll bracht 'm weer terug.

Pvouput live

• Beowulf27
De keys zaten inderdaad in de registry. Heb een unreg gedaan van de slayerxp.dll en de key verdween ook netjes uit de registry. Vervolgens weer een register gedaan en hij komt er ook weer netjes in. Helaas komt hiermee het tabje niet terug, dus blijkbaar is er met dit gedeelte niks mis.

Enige verschil wat er misschien is: als ik de key [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{513D916F-2A8E-4F51-AEAB-0CBC76FB1AF8}] selecteer, geeft hij als data "(value not set"). Dus ook na het unreg/reggen van de dll. Begrijp ik dat dat er bij jou (pathfinder) "Compatibility Page" staat?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Bij mij in een ongetweakte install ook, dus daar zou je probleem kunnen liggen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Ja, bij mij staat daar dus Compatibility Page. Maar als ik die waarde weghaal, werkt de compatibility tab nog steeds! Dus waarschijnlijk ligt daar het probleem niet. Heb je geprobeerd een 'schone' slayerxp.dll van de XP cd te halen?

• Beowulf27
Pathfinder schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:05:
Ja, bij mij staat daar dus Compatibility Page. Maar als ik die waarde weghaal, werkt de compatibility tab nog steeds! Dus waarschijnlijk ligt daar het probleem niet. Heb je geprobeerd een 'schone' slayerxp.dll van de XP cd te halen?
Heb ik ook geprobeerd. Tevens de DLL van een collega waar het wel gewoon werkt erover heen gegooid, heeft geen effect. Na het registreren komt er ook nog steeds "(value not set)" als waarde te staan. Het lijkt er dus op dat de compatibility dll zelf wel goed is (hij registreert overigens ook prima).

Ik heb ook al gekeken of er misschien een soort policy bestaat die het gebruik van de compatibility tab tegengaat, maar kan niks vinden wat er ook maar enigszins mee te maken heeft.

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Heb je software geïnstalleerd die van shell extensions gebruikmaakt?

• Beowulf27
Pathfinder schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:08:
Heb je software geïnstalleerd die van shell extensions gebruikmaakt?
UltraEdit en WinRar (beiden overigens al lang voordat het probleem is begonnen) en AVG (deze staat er nog niet zo heel lang op, ik weet niet of de tab nog zichtbaar was toen AVG er al op stond...)

Pagina: 1