[2000] Server hangt meteen na het inloggen*

Pagina: 1
Acties:

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:37
Hallo,

Ik heb hier een probleem met een Windows 2000 Server installatie. Ik heb hier een domein met 2 Domain Controllers en 3 member servers. Ik heb in de Active directory enige tijd geleden een nieuwe OU aangemaakt. Hierin heb ik de gewone standaard policy aangezet en heb ik alle 3 de member servers hierin geplaatst. Ik weet niet of dit relevant is voor dit probleem, maar ik meld het toch maar even.

Mijn probleem gaat over een van de 3 member servers. De taak van deze server is Terminal Server, het gaat om een Windows 2000 Server met SP4 (+ alle recente updates) geïnstalleerd. Als ik deze server opstart, kan ik namelijk niet meer inloggen op de een of andere manier. De dialoog Log On to Windows verschijnt wel, maar als ik het juiste wachtwoord invul dan worden de velden 'grijs', waarna dit zo blijft. Dit gebeurd bij zowel lokaal inloggen als op het domein. Ook met het opstarten in Safe Mode en alle andere opties krijg ik ditzelfde patroon.

Ik kan de server wel pingen (zowel naar hostnaam als ip-adres), maar via de managment console kan ik geen verbinding opzetten naar de server, dus ik kan met geen mogelijkheid in de event viewer kijken.

Ik heb al veel gezocht op google, support.microsoft.com en hier, maar ik kan geen relevante informatie vinden. Ik weet echter ook niet goed met welke woorden ik moet zoeken, dus misschien is dit wel een bekend probleem.

Ik ben echter even helemaal out-of-options, dus hoop ik dat een van jullie mij weer op het goede spoor kan zetten. Indien jullie meer info nodig hebben, ik beantwoord ze graag.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Verwijderd

Probeer eens een nieuwe OU aan te maken zonder daar een GPO op te zetten. Ik denk zelf dat het iets te maken heeft met je GPO.

Wanneer je een computer GPO instelling heb toegepast dan maakt het niet uit of je nou in safe- of normal mode opstart. De policy zal altijd uitgevoerd worden.

edit:

Is het misschien mogelijk dat je licentie verlopen is? Misschien dat je daarom niet meer kan inloggen!! het is maar een idee.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 13:53 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 13:51:
edit:
Is het misschien mogelijk dat je licentie verlopen is? Misschien dat je daarom niet meer kan inloggen!! het is maar een idee.
Ik snap dat het een idee is, maar hoe zou jij de kriteria stellen voor het verlopen van een Windows licentie dan? Dat gebeurt niet. Ook zou een administrator (ts probeer anders eens de lokale "administrator" als je dat nog niet gedaan had) gewoon nog moeten kunnen inloggen, sowieso @ console.

Ik zou ook even een nieuwe OU proberen, alleen een refresh van de policy is er natuurlijk nu niet bij omdat je niet in Windows komt. Heb je gpo settings aangepast voordat dit gebeurde?

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;323148 al gezien?

edit:
topictitel ietsje aangepast [2k Server] Inlogprobleem > [2000] Server hangt meteen na het inloggen*

[ Voor 8% gewijzigd door sanfranjake op 24-10-2005 14:24 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Masch
8)7 :X

Nou.... ik heb het opgelost. Ik had even de HD uit de server gehaald zodat ik in de eventviewer kon kijken (in de winnt\sytsem32\config dir) waarna ik zag dat de hele HD volzat. Bleek dat iemand afgelopen weekend de Terminal Server even had gebruikt om prive bestanden op te zetten, in de veronderstelling dat het zijn eigen hd was. Naja, na dit te hebben verwijderd kon ik dus weer normaal inloggen :D Wel stom trouwens dat je geeneens een foutmelding krijgt.

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Mja beetje prutsbeheer dan ook dat een gebruiker uberhaupt op een terminal server de schijf kan vullen. Beetje creatief met quota's en de boel dichtspijkeren kan geen kwaad :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Masch
/me Masch steekt hand in eigen boezem :p

of nee.....

Ik geef toch lekker de gebruiker de schuld 8)

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Verwijderd

Ik snap dat het een idee is, maar hoe zou jij de kriteria stellen voor het verlopen van een Windows licentie dan? Dat gebeurt niet.
Je kan terminal services de eerste 120 dagen gebruiken zonder een licenties. Dan kan het mij voorstellen dat je na die 120 dagen niet meer kan inloggen, maar je hebt indd gelijk dat een admin ten aller tijden moet kunnen inloggen.

Dom idee 8)7

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Masch schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 14:32:
/me Masch steekt hand in eigen boezem :p

of nee.....

Ik geef toch lekker de gebruiker de schuld 8)
Dat is op zich wel een goede tip - als je de eventlog niet laat overschrijven is het geloof ik onmogelijk in te loggen op een terminal server :)
Pagina: 1