Gainward 6800GT + NV Silencer 5 70C!

Pagina: 1
Acties:

• d.exe
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Hey,
Na een paar maanden doof te worden door de standaard koeler van mijn videokaart heb ik besloten een NV Silencer erop te zetten. Wat BLIJKT :
Van buiten zag hij er perfect uit, van binnen een rotzooi. Het ziet er naar uit dat de heatsinks er met soort dubbelzijdige plijsters aan vast gemaakt zijn en op de proccesor zat een hele berg koelpasta, wat zoveel was dat ik een toilet rol nodig had om hem schoon te kunnen maken. Ik heb daarna nieuwe koelpasta erop gedaan en de NV Silencer juist bevestigd. Me pc liep perfect, windows draait goed BEHALVE de spellen. Ik kijk naar de temperatuur, 65 graden stil, ga ik gamen gaat hij op 70+ en stopt me videokaart ermee. Wat moet ik doen?

Ik heb een Gainward 2400 , Geforce 6800GT 256
Mijn pc is een P4 3,0 overgeclocked naar 3,8 wat perfect draait. Ik heb hem op standaard gezet om te kijken of het daar aan lag, wat niet zo was.
Me kast staat open voor extra frisse lucht :p

Gr.

Stephan

[ Voor 16% gewijzigd door d.exe op 24-10-2005 13:22 ]

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-02 11:46
Aangezien ik even geen zin heb om te zoeken,
kijk hier eens:
[rml][ cooling] Arctic Cooling ervaring topic...[/rml]
:)

• d.exe
  • Nu online
Niks bijzonders te vinden :s

Verwijderd

Maakt de cooler wel goed contact met de core?
Kan soms heel veel uitmaken als hij niet goed contact maakt *spreekt uit ervaring* O-)

• d.exe
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 13:51:
Maakt de cooler wel goed contact met de core?
Kan soms heel veel uitmaken als hij niet goed contact maakt *spreekt uit ervaring* O-)
En wat met koelpasta? :s

• Vandread
d.exe schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 13:46:
[...]
Niks bijzonders te vinden :s
[rml][ KGB]Beria in "[ cooling] Arctic Cooling ervaring topic...."[/rml]
Slecht contact dus? zie voorganger
check de *print* als je de koeler van de kaart afhaalt :)

Verwijderd

Als het kan zo min mogelijk koelpasta gebruiken maar er wel voor zorgen dat het over de hele core verspreid zit ;)

• d.exe
  • Nu online
Wat ik heb gedaan....

Fout gemonteerd ;) :p. Het rubbertje aan de onderkant zat niet goed. De metalen stukken die aan de schroeven horen te zitten zaten niet over het rubbertje heen :s. Ik heb meteen wat meer koelpasta er over heen gegooid. Klaar :).Iddle = 52C. Als hij bezig is in de 60C :).

Toch klopt de sensor niet helemaal, hij schommelt. :( En in verschillende programma`s geeft hij een andere temperatuur aan? Iemand idee?

Bedankt voor de hulp :)

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
^^ Misschien dat die progjes van een andere weerstand uitgaan?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Vandread
Meer koelpast :? :X is per definitie niet beter he...
Toen ik een ati silencer installeerde bij een vriend heb ik 3 minuten lang gekeken of de kaart wel perfect zet en nergens scheef zat cq de boel contact maakte, aanraakte op foute punten etc :)

• d.exe
  • Nu online
Vandread schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 16:03:
Meer koelpast :? :X is per definitie niet beter he...
Toen ik een ati silencer installeerde bij een vriend heb ik 3 minuten lang gekeken of de kaart wel perfect zet en nergens scheef zat cq de boel contact maakte, aanraakte op foute punten etc :)
Hehe, nou hij zit er hier goed op :). Werkt weer perfect,

Allemaal bedankt voor de hulp! :)
Pagina: 1