Vreemd Wireless probleem

Pagina: 1
Acties:

• Tyf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11-2025
Eerst en vooral ik ben geen linux guru :)
Ik gebruik af en toe linux om wat te wennen en zo binne aanzienlijke tijd volledig over te stappen, momenteel gebruik ik de nieuwste Ubuntu.
Wat is mijn probleem nu? Wel toen ik de vorige versie van ubuntu(5.04) gebruikte ging mijn wireless netwerk perfect. Ik gebruik een D-Link "DWL-G520+ Wireless PCI Card" en als router "D-link DSL-G604T ADSL Modem + Wireless Router 4P 10/100 ". Bij installatie van ubuntu 5.04 vroeg hij netjes of ik wou connecten met de router, wep key vragen (gebruik ik niet, voorlopig ...). Alles ingevuld geen probleem, start ubuntu op en kan op internet. Enkele weken later komt 5.10 van ubuntu uit. Dus ik upgrade de distributie. Omdat het voor mij makkelijker was om via een cd te werken inplaats van de upgrade via apt-get (minder download zit met limiet) heb ik mijn 5.04 installatie weg gedaan en begon ik met een versie 5.10 install. Sinds dien loopt het helemaal mis met mijn wireless ...
Bij de installatie vraagt hij ssid deze vul ik in zoals bij vorige installatie, dan wilt ubuntu via dhcp nieuw ip ophalen. Maar dit lijkt hem niet te lukken. Ik krijg een melding dat de dhcp server niet reageerd. Installatie gaat verder zonder andere problemen. Eenmaal alles geinstalleerd is start ik ubuntu op en log ik in. Hierna probeer ik de netwerkkaart aan de gang te krijgen via de netwerk instellingen in gnome. Ik geef ssid in, zegt dat hij ip op moet halen via dhcp en druk op ok. Dan loopt dat heel ding gelijk vast, staat er hele tijd tijdsbalkje maar heen en weer te gaan om uiteindelijk te verdwijnen en niks van foutmelding te geven. Vanaf dan ligt heel mijn wireless netwerk plat. Laptop (dus niet de pc met ubuntu ) krijgt geen verbinding meer of een zeeer slechte (zwak signaal). Vanaf ik ubuntu uit schakelijk komt alles weer normaal kwa draadloos netwerk en kan mijn laptop weer normaal surfen/netwerk gebruiken.
Ok nu zeg je installeer dan 5.04 weer, heb ik gedaan krijg hier ook weer zelfde probleem terwijl dit (met zelfde cd, zelfde pc, niks veranderd aan hardware ofzo) vroeger niet zo was.
Router heb ik ook niet aangekomen alles staat daar nog zoals het normaal was.

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 23:25

zomertje

Barisax knorretje

Had je die 5.04 niet geupdate tussendoor? Weet je zeker dat je nu dezelfde drivers gebruikt?

Uit mn hoofd weet ik het niet meer (is al even geleden), maar volgens mij kon je meer logging/verbose aanzetten en zo meer informatie verzamelen tijdens het maken van de verbinding. Misschien dat je dan iets meer kan achterhalen.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• Tyf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11-2025
Bij de 5.04 werkte de wireless vanaf de install met de cd, zelfde cd paar weken later werkt niet meer??
Ja ik weet eveneens hoe ik uitgebreidere info krijg omtrent de netwerkconnectie. 1 ding moet zeker zijn, die wireless kaart moet zenden gelijk een zot als hij zo alle bandbreedte opgebruikt.

[ Voor 49% gewijzigd door Tyf op 24-10-2005 13:37 ]