[AMD Athlon 64 & DFI Lanparty UT nf4-Ultra]Heatsink prob.

Pagina: 1
Acties:

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
Ik ben mijn nieuwe systeem in elkaar aan het zetten en zit met een groot probleem.
Ik wil een AMD Athlon 64 3500+ venice boxed installeren op een DFI LanParty UT nf4-Ultra. De processor past ;) en zit goed in de socket. Als ik nu de meegeleverde (boxed) heatsink wil installeren, krijg ik de metalen beugels wel om de haken op het moederbord, maar vervolgens moet je de heatsink op je processor klemmen, door aan zwarte plastic klem te draaien.
Het probleem is dat ik die zwarte klem maar op 3/4 krijg en dan gebruik ik al heel wat kracht. Als ik meer kracht gebruik weet ik bijna zeker dat er iets af zal breken (het plastic begon al te buigen).
Ik heb al bouwervaringen met tientallen systemen, weet zeker dat alles goed zit, maar heb het voor de zekerheid nog een keer restig helemaal opnieuw in elkaar gezet.
Wat ik nu kan concluderen is: het is slecht ontworpen. De haken van dat geel plastic ding om de socket zitten te laag...
Ik neem aan dat de processor te warm zou worden als ik die klem niet vastzet.

Iemand anders die dit probleem heeft? Ik heb gezocht op GoT en internet, maar ik weet niet waar ik naar moet zoeken.
Iemand ervaring/tips?

[ Voor 1% gewijzigd door MeMoRy op 24-10-2005 12:13 . Reden: typo ]

U vraagt, wij antwoorden.

• MeMoRy
*schop*

hij staat er pas 24 uur en is nu al van de eerste pagina af... :( zo krijg ik natuurlijk nooit reacties...

Is er dan NIEMAND met een AMD boxed heatsink/koeler op zijn Lanparty bordje?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Misschien een idee om een foto te maken van hoe de heatsink nu vast zit. Er zijn zat mensen die de boxed koeler gebruiken en er geen problemen mee hebben :P

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:55

jelbo

Hij doet het niet!

Ik heb mijn systeem laten assembleren, maar ik kan je wel wijzen op de officiële support forums; DFI-Street.com, waar je vast meer info kunt vinden of je vraag kunt stellen.

Sorry dat ik zelf niet direct kan helpen, maar verder wens ik je succes! :)

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

• MeMoRy
jelbo bedankt! Die had ik nog niet gevonden... ik moest het blijkbaar toch forceren...gelukt!
_/-\o_

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09-2025
Het is altijd hard duwen met AMD Boxed coolers :)

Meestal zit er op 75% een sterke weerstand, even doorduwen en hij zit.

Met de X2 range is dat wel wat anders. De eerste generatie X2 Coolers gaan nog een beetje zwaar. De laatste generatie X2 coolers zijn eigenlijk probleemloos te installeren. :)
Pagina: 1