Toon posts:

[MCE 2005] Geen ip adres XP Media center*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met Windows XP Media Center SP2

Ik heb drie systemen staan waarvan 2 met XP home SP2 die perfect een ip adress ontvangen van de casema modem. Nu heb ik sinds korte tijd een nieuw systeem met XP Media Center SP2 en die krijgt geen ip adres te pakken. Ik heb de computer al rechtstreeks aangesloten op de modem met een werkende kabel (getest met een ISO9001 gecertificeerde kabelmeter).
Heeft een van jullie dit probleem al eens meegemaakt?
Ik heb tevens al de WinsockXpFix uitgevoerd zonder resultaat.

Verwijderd

Staat je firewall soms aan in je nieuwe systeem? Houdt misschien DHCP broadcasts tegen.

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
wat zijn je instellingen? ipconfig etc:?

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-03 16:24

WeirdEye

Eindbaas

Ik had bijna het zelfde probleem, ik heb het opgelost door een ander bestuurings systeem op een andere HDD te zetten ip adres enzo opschrijven, MCE te starten en alles invoeren en dan opnieuw opstarten bij mij werkte het

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Heb je al geprobeert of je kan internetten als je de pc een vaste ip instellingen geeft? Kijkt dus even naar de installingen op de andere pc's, voer die handmatig in op de MCE bak en verander alleen het ip adres, maar zorg wel dat die in dezelfde range blijft.

...

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-03 16:24

WeirdEye

Eindbaas

Heb je Service Pack wel geinstald, dat was bij mij het probleem dat hij niet een ip adres kreeg 8)7
Pagina: 1